0
Riku40 ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Luin tossa et jotkut on ottanu 400hp 680cc suuttimilla ja ajanu viinalla:O Miten noi on riittäny ?
Jos ne on juonut sen viinan ja sen jälkeen haaveilleet 400hp koneesta 680cc suuttimilla?
400hp on tavote . Mitkä suuttimet kannattaisi tohon kokoonpanoon hommaa ja mitä noi ft vakio männät kestää paineita?
Toi etanolilla ajo ei ole siis pakollinen mulle. Tosiaan vakiopuristuksilla vielä mennään niin toisaalta bensakin vois olla ihan hyvä vaihtoehto? Mitä muita hyötyjä etanolista on?
Etanolilla pakolämmöt pienenevät ja toki myös palotapahtuma on viileämpi ja tietenkin männät saavat silloin vähemmän lämpökuormaa.Taitaa olla RE85 jo 106 oktaanista? 104 oktaanista oli jossain vaiheessa.Nakutusvaara vähenee huomattavasti verrattuna bensiiniin.Päästömittaukset helpottuvat.Pelkkiä hyötyjä siis.Kuluttaa toki enemmän mutta maksaa nykyään euron litra ja vastaa kuitenkin huomattavasti kalliimpaa kisabensiiniä.Tai itseasiassa on parempaa ainetta kuin kallis kisabensiini.
Etanolilla pakolämmöt pienenevät ja toki myös palotapahtuma on viileämpi ja tietenkin männät saavat silloin vähemmän lämpökuormaa.Taitaa olla RE85 jo 106 oktaanista? 104 oktaanista oli jossain vaiheessa.Nakutusvaara vähenee huomattavasti verrattuna bensiiniin.Päästömittaukset helpottuvat.Pelkkiä hyötyjä siis.Kuluttaa toki enemmän mutta maksaa nykyään euron litra ja vastaa kuitenkin huomattavasti kalliimpaa kisabensiiniä.
No ei siitä nyt pelkkiä hyötyjä kyllä ole... tarvii isommat bensapumput, tarvii isommat bensalinjat, suuttimet jumii seisonnassa, kaikki paikat tankista pakoputkeen syöpyy enemmän, voitelu huononee, motti kuluu nopeammin, öljyt pilaantuu nopeammin jne jne..Jos moottorin viritysaste ei E85:sta vaadi niin mun mielestä aika tuhraa läträämistä. 300hp vinokoneessa aika vaikea nähdä mitään hyötyä E85:sta. Tuplatehoilla alkaa olemaan jo harkinnan arvoista joskin senkin saa pumppubensalla toimimaan.
No eiköhän harrasteauton motti kestä tuon 1000 km:ä mitä tulee kesässä ajoja?Tottakai polttoainepumput ja polttoainelinjat täytyy joka tapauksessa kunnossa vaikka ajaisi bensiinillä.Niin toki 300 hepan laitteessa pääsee "helpommalla" perus bensiinillä.Ja eiköhän teidänkin autossa ole RE85:ta tankissa?
Hyvä tietää! Luin tossa et jotkut on ottanu 400hp 680cc suuttimilla ja ajanu viinalla:O Miten noi on riittäny ? Onkohan tonilla mahdollista säätää noille suuttimille ja viinalle? Kuulemma sillä lastuja max 680cc suuttimille
Niin 680 cc suuttimet RE85:lla eivät riitä mitenkään 400 heppaan. Siis ainakaan nelisylinterissä autossa.Kutoskoneessa voisivat juuri ja juuri riittää.