KL-varaosat  Race.fi

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441681 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #165 : 03.10.2013, 14:41:10 »
Eiku ainii tosiaan tais kymppisarjalaisisa olla jykevämpi kampuraki :)

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #166 : 09.10.2013, 22:47:00 »
hiasee sen vanhanmallin kampuran epäkeskoon volskin kangelle kestää :)
740 M50B25

Poissa mmakkee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #167 : 14.10.2013, 22:36:34 »
Tarkotus saada b21et koneesta vähän vajaa 400hp irti. Suunnitelmissa ois:
-B21ET lohko
-vakiomännät
-kiinan h-profiiliveivit
-Holset 40 superi (?)
-531 kansi portattuna vakioventtiileillä
-nokka ????
-ms 3 hukkakipinäpuolalla

Mitähän tohon vielä lisätä ? Paljon kehtaa noilla vakiomännillä työntää painetta?
Jotain varmasti unohtui kun väsyneenä kirjottelee.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #168 : 14.10.2013, 22:49:59 »
Taitas vakio m kanget kestää nuo tehot.
940 classic
Amazon -68

Poissa mmakkee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #169 : 14.10.2013, 23:23:12 »
Hyvin mahollista mutta eipä lähetä kokeilee :D

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #170 : 15.10.2013, 08:44:06 »
Tarkotus saada b21et koneesta vähän vajaa 400hp irti. Suunnitelmissa ois:
-B21ET lohko
-vakiomännät
-kiinan h-profiiliveivit
-Holset 40 superi (?)
-531 kansi portattuna vakioventtiileillä
-nokka ????
-ms 3 hukkakipinäpuolalla

Mitähän tohon vielä lisätä ? Paljon kehtaa noilla vakiomännillä työntää painetta?
Jotain varmasti unohtui kun väsyneenä kirjottelee.

Me ajettiin 242:lla vuosina 2005-2008 suunilleen vastaavalla kombolla, joskin siinä oli m-kanget, normaali 57mm kompuralla oleva HX40, 405 kansi eikä silloin tarvinnut unelmoida m3:sta, mutta ms1 pelasi yhtä lailla. Nokkana oli K, mikä on tohon aika passeli. Voi sinne enempikin nokkaa laittaa, jos hyväksyy vähän huonomman tyhjäkäynnin ja vähän hennomman alarekisterin. Ihan kiva budjettikone katuleluun ja antoi silloin kyydeiksi vartilla matalaa 12sec aikaa ja muistaakseni 187kmh loppuja. Ajettiin silloin 1,6-2bar ahdoilla ja mosa kiersi suht raikkaasti 7500rpm saakka.

H-profiilit tossa on vähän turhat, mutta eipä ne paljoa nykyään maksa. En oo kuullu että kellään olisi M-kanget menneet moisessa kombossa voimasta rikki. Vakiomännät kestää kivasti, kunhan ei päästä nakuttamaan. Mulla on yksi sarja uusia b21et mukeja myynnissä markkinapaikalla jos joku haluaa tehdä vastaavan. Vaparin ja turbon lohkoissa ei ole muuta oleellista eroa kuin öljyntulot ja paluut.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #171 : 05.12.2013, 23:26:18 »
Onko B23a:n vakiomännissä varaa ottaa pois? Vai meneekö liian heikoiksi jos ahtaa meinaa?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #172 : 13.01.2014, 04:25:50 »
Tarkotus saada b21et koneesta vähän vajaa 400hp irti. Suunnitelmissa ois:
-B21ET lohko
-vakiomännät
-kiinan h-profiiliveivit
-Holset 40 superi (?)
-531 kansi portattuna vakioventtiileillä
-nokka ????
-ms 3 hukkakipinäpuolalla

Mitähän tohon vielä lisätä ? Paljon kehtaa noilla vakiomännillä työntää painetta?
Jotain varmasti unohtui kun väsyneenä kirjottelee.

Muuten sama peruskombo mulla, mutta ahdin on pienempi T04 Garrett, paikalla oli penkissä vakio 531 ja ms1.. 383hp 1,3bar.

Laitat vakio imusetin, noin 1000cc suuttimet, yhden 044 bensapumpun tai kaksi jos haluaa alkaa hulluttelemaan, Nokaksi, K, H tai kl racingin, catcamsin tai mikä vain hieman rajumpi. Tuplajouset, 3,5" dp, 3" putkisto, kiinakuuleri niin johan alkaa olemaan.

Kuten reve sanoikin niin ei noihin tehoihin sen kummempaa edes tarvita.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #173 : 13.01.2014, 11:11:09 »
Olis mielenkiintosta tietää että minkämoisia tehoja tosta valmistuvasta koneesta vois saada ja mitkä on heikkoja paikkoja, mikä ahistaa, ja missä lienee ns. Sulake ja paljonko tuonne koneeseen tohtii laittaa painetta?  ::)
Kokoonpano siis on tälläinen;
-Alunperin B21A ja nyt vain kansi vaihdettu ja kone avattu ja tarkistettu, oli hyväkuntonen.
-Täysin vakio 530 kansi
-A-nokka
-Vingutettu ja avarrettu halkosarja
-3/4 aito garrett
-Vakio sähköruiskun imusarja
-770cc suuttimet
-Ms1v2.2
-E85 polttoaineena
-3" putkisto
-Bilteman isoin kuuleri
-7kg littupyörä

Voimansiirrossa vanhanmallin 215mm sre-asetelma, 4-lapanen sintteri, m46 ja paksu kardaani ja 1030 perä jos ne pitää tietää.  ???

E: polttoaine unohtu
« Viimeksi muokattu: 13.01.2014, 11:19:50 kirjoittanut Juippi »
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #174 : 23.01.2014, 17:29:07 »
Onko B23a:n vakiomännissä varaa ottaa pois? Vai meneekö liian heikoiksi jos ahtaa meinaa?

Saman tyylinen kysymys askarruttaa. Tosin että kestääkö ihan sellasenaan jos ollaan siellä 350+hp paikkeilla, olettaen että säädöt on kunnossa?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #175 : 25.02.2014, 22:44:30 »
Mihin saakka riittäisi jos b19a moottoriin laittaisi ft pakosarjan, 19mitsun sekä lh-imusarjan? pääsisikö 250hv pyörätehoon, nokan vaihtamalla ja kantta kairaamalla varmaan jo pääsisi?

Poissa MWR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • Volvo V50 D5 R Design
    • Renkaat ja Vanteet
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #176 : 01.03.2014, 11:21:03 »
Itelläni seuraavanlainen kokoonpano kasauksessa :

- B230 ft uusilla laakereilla ja 13 mm veiveillä
- 531 kansi + A nokka
- 870 cc dekat
- Holset HX 35 W
- rosteri pakosatsi
- iso kiinan cooleri
- 3" ahtoputket
- 3" DP ja 3" loppupätkä
- 044 B-pumppu
- M90 loota

Mahtaakohan jäädä tuo 400 hv tehotavoite vaan haaveeksi ?

Mitä kokeneemmat on mieltä ?

Edit : LH 2.4 + tonin lastut sekä sytkään että bensapuolelle
Edit 2 : h profiilit tulossa
« Viimeksi muokattu: 01.03.2014, 15:00:14 kirjoittanut MWR »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #177 : 01.03.2014, 11:27:08 »
Itse sanoisin, että ei jää haaveeksi.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #178 : 01.03.2014, 12:58:49 »
vakio 13mm kangilla en menisi ihan 400hp asti vaikka muu kokoonpano sinne saattaisikin taipua kun saattaa tulla kanki kurkkimaan lohkosta pihalle että kuka kiusaa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #179 : 01.03.2014, 14:35:37 »
Itelläni seuraavanlainen kokoonpano kasauksessa :

- B230 ft uusilla laakereilla ja 13 mm veiveillä
- 531 kansi + A nokka
- 870 cc dekat
- Holset HX 35 W
- rosteri pakosatsi
- iso kiinan cooleri
- 3" ahtoputket
- 3" DP ja 3" loppupätkä
- 044 B-pumppu
- M90 loota

Mahtaakohan jäädä tuo 400 hv tehotavoite vaan haaveeksi ?

Mitä kokeneemmat on mieltä ?

Edit : LH 2.4 + tonin lastut sekä sytkään että bensapuolelle

Mulla on aikalailla sama setti paitsi että 531 kansi on kairauksessa ja nokka on hiottu, h profiili kanget ja 1000cc boschit  ja tankkiin RE85   8)

Ja holsettiin tulee 14 pakopesä ja sen kaveriksi 46mm hukkaportti



Jännä nähä alkaako tehot nelosella  :D
S80 D5
740 "T6"

 

Elekma  Autoracing