Autodiagnoosi  Carcom Oy

744 GLE -87 "Pure Jenkki"

  • 357 Vastauksia
  • 116001 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Noissa H4:ssa referenssiluku on 12.5 per puoli ja H3:ssa näkyy olevan 10 per puoli. Kahdeksan umpiota edessä alkaisi ehkä olla jo hiukan liikaa (jopa minulle!) - sen sijaan meinasin kyllä vielä hommata Biltemasta lisä-lisäkaukovaloiksi isoimmat ämpärit mitä löytyy :P

Ämpäreille olisi nyt hyvin tilaakin puskurin päällä, askartelin maskiverkosta ja pellinpaloista nykymuodin mukaisen koveran etumaskin:





Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vetää sanattomaks toi nokka. Eipä tuu toista vastaan  :idiot2:
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Ämpäritkin ois nyt lisätty keulalle, pikku viimeistelyt vielä ni laitan kuvan millanen siitä sitten lopulta tuli...

Eilen ja tänään tein ylivaihteen solenoidin ohituksen:











Aikaisemmin oli aikamoinen elämys painella 6-tietä kolmosvaihteella - kierroksia kepoisat 3500-4000 satasen vauhdissa... Nythän tuo on nelivaihteisena ihan ajettava, vaikka turbiinin lukitusta tässä ei olekaan.

Sopiva tiiviste löytyi tuollaisesta lajitelmasta, jonka olin aiemmin hommannut:



IKH 7092A koko R15 22x2.5 = sisähalk. * paksuus. (Motonet 88-2043). Oikea tiivistehän olisi Volvon varaosanumerolla 1239835.

Niin, korjasin myös nopeusmittarin:



:)
« Viimeksi muokattu: 24.10.2017, 15:16:46 kirjoittanut dneproshin »

Slerbahuuli

  • Vieras
Ohitit ylivaihteen solenoidin...?
Eli nyt ei enään toimi se "estonappula", mutta mikään muu ei muuttunut?

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Minun kannaltani muuttui aika paljon eli nyt loota osaa vaihtaa myös neloselle. Solenoidi kun oli rikki sillä tavalla, että oletusasento "ylivaihde estetty" oli päällä. Jos esim. ylivaihteen releen laittoi paikoilleen, poltti se välittömästi sulakkeen.

Kanavien yhdistäminen ohittaa solenoidin, nyt se on käytännössä tyhmä palikka joka vain ohjaa öljynpainetta etiäpäin.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2017, 18:05:50 kirjoittanut dneproshin »

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Sait kyllä kerrasta tosi pommin näkösen siitä  :2funny:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Kunnon pommilookki ei tule itsestään, se vaatii vuosien huonoa huolenpitoa ja runsaasti kyseenalaisia tuunauksia 8)

Siitä vielä "ristiriipuntakuvia" päivän maaseutukierrokselta:






Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Pommi-745 oli hetken tauolla... Innostuin katsastamaan 855:n, jolla ajelinkin hetken aikaa. Nyt on 8-pätkän vuoro olla seisonnassa ja kenties remonttikohteena taas hetken aikaa.

Toissapäivänä siis nostin akun 745:n konehuoneeseen ja otin liikennekäyttöön. Toivottavasti kestää nipussa sen aikaa, että saan toisen pommin "huollettua" taas yhden kerran...



Nopeusmittari taitaa tykätä kuivasta pakkasilmasta, tai ainakin eilen se heräsi loppumatkaksi henkiin kun ajelin kotiin päin - jopa niin hyvin että toimi myös alle 30 nopeuksissa, mitä se ei ole tehnyt miesmuistiin... Itseäni nopeustiedon puuttuminen ei hirveästi haittaisi, mutta LH taitaa toimia paremmin, jos nopeusmittari antaa sille sopivaa signaalia. Ihan ajettavissa tuo kyllä on silloinkin, kun mittari reistaa, lähinnä tyhjäkäynti temppuilee. Välillä pyörii tyhjää hitaahkosti ja raskaasti, välillä jää leijailemaan liian korkealle. Eli keskimäärin toimii hyvin ::)

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Jaahas, pitkäänhän sitä iloa riittikin... Ei startannut aamulla, naksui vaan.

Kokeilin buusteria, ei auttanut... Lainasin 8-pätkästä vasta ladatun akun ja ei mitään... Lähti sitten lopulta kun pariin otteeseen kävin solenoidia kutittelemassa kuminuijalla ja yritin useamman kerran startata. Jos tästä töistä vielä kotiin pääsen niin joutunee vaihtamaan autotallin hyllyltä toisen startin, jota ansiokkaasti yritin huoltaa toissakesänä...

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Starttasi iltapäivällä ihan nätisti, eli kotiin pääsin. Ja äsken kun testailin niin 3 starttausta taisin tehdä ja ei mitään oireita havaittavissa.

Kokeiluun menee seuraavaksi tyhjäkäyntiventtiilin poistaminen. "Tyhjäkäyntilinjasto" on nyt tulpattu ja piuha irroitettu venttiililtä. Vähemmän yllättäen saan nyt vikakoodin "2-2-3 Tyhjäkäyntiventtiilin signaali puuttuu" - ennen poistoa testasin tuloksella 1-1-1.

Ruuvasin kaasuläpän säätöruuvilla puolilämpimän koneen tyhjäkäynnin jonnekin 700-800 kieppeille, kävin ajamassa pikku lenkin ja lämpimällä koneella pyöri tyhjää ~1000 rpm. Huomenna aamulla onkin taas mukava lähteä liikenteeseen, voi jännätä lähteekö startti pyörimään ja onko kylmällä koneella tyhjäkäyntiä ollenkaan...

Slerbahuuli

  • Vieras
- Miksi säätimen poisto?
- Muistithan myös katsoa, että kaasuläppäanturi naksahtaa "nolla-asennossa"?

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Tosta se ajatus ehkä lähti:
http://www.turbobricks.com/forums/showthread.php?t=215399

Jos auto toimii ilman tyhjäkäyntiventtiiliä (edes tyydyttävästi), niin sehän riittää minulle :)

Kaasuläpän anturin olemassaoloa en muistanut eilen silmät ristissä turatessa, pitää katsella naksuuko vai ei... Säätöohjeitakin löysin, esim. tuossa:
http://www.turbobricks.com/forums/showthread.php?t=321181

Aamulla kylmä kone pyöri ~600 rpm, lämpimänä (mittari klo 12:ssa) kierroksia on reilusti päälle 1000.

Slerbahuuli

  • Vieras
Ok.

Onko mittarivika ollut aina ja onko varmasti mittarivika? Ettei ole taka-akselilta johto murtunut, kuten oli minulta?

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
En osaa poissulkea mitään tässä vaiheessa, joka tapauksessa mittaristo saa jostain häiriötä tai itse nopeusmittarissa on häikkää. Nyt kun nopeusanturin liitin on irti perämurikasta näyttää nopeusmittari ~ 70 km/h aina kun virrat on päällä, muuten nollaa. Nopeusanturin ollessa kytkettynä mittari jumittaa 70:ssä tai joskus henkiin herätessään saattaa toimia jotakuinkin oikein tai pomppia levottomasti. Tyhjäkäynti on oletettavasti nopeustiedon reistaamisen takia usein vähän mitä sattuu.

 

Kulkukoira  Proturbo