Elekma  Autoracing

Huollontarve

  • 11 Vastauksia
  • 3585 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Huollontarve
« : 18.01.2016, 23:05:03 »
Heipparallaa! Kuukauden päästä olisi tarkoitus lähteä Lappiin ja Pohjois-Norjaan ajelemaan, joten auton pitää olla luonnollisesti tiptop-kunnossa ja huollettu, vaikka vielä ei itse auto siitä muistuttelekkaan. :pomo: Mittarissa on nyt 286 000km. Viimeisin määräaikaishuolto on tehty 274 000km kohdalla, jossa vaihdettiin moottoriöljyt, öljysuodatin, raitisilmasuodatin sekä ilmansuodatin. Ps-suodatin on vaihdettu 256 000km kohdilla ja sytytystulpat 235 000km kohdalla. Moottoriöljyt sekä suodattimen ajattelin ainakin käydä vaihdattamassa ennen reissua, mutta onko jotain muuta huomioitavaa?

Kulkineen huoltohistoriaa voi vähän katsella täältä.

Kiitos ja kumarrus etukäteen. ::)

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Huollontarve
« Vastaus #1 : 18.01.2016, 23:10:55 »
Jäähdytys- eikä jarrunesteen vaihdosta ei näkynyt äkkiseltään merkintää täsmällisessä huoltomuistiossasi, kannattaisi ehkis muutenkin vaihdattaa ?
XC60 D4 MY18

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Huollontarve
« Vastaus #2 : 18.01.2016, 23:23:32 »
Jarrujen läpikäynti ja mahdolliset levyjen/palojen vaihdot voisi olla hyvä idea. Tietenkin letkut myös jos tarvetta. Jos oikeasti isoja mäkiä ylös ja alas ajellaan, hyvä on tietää että jarrut varmasti toimivat.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Huollontarve
« Vastaus #3 : 18.01.2016, 23:28:00 »
Pa-suodatin, talveksi. :pomo:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Huollontarve
« Vastaus #4 : 18.01.2016, 23:35:32 »
Kiitos vinkeistä. :) Jäähdytysnesteen luulisi olevan ihan "tervettä", koska ainakin sen väri on ihan normaali (=vihreä)? Jarrulitkuista minulla ei ole käsitystä, voivatko ne olla vielä alkuperäiset näin paljon ajetussa autossa? :idiot2: Mitään merkintää jarrunesteiden vaihdosta ei kyllä löydy mistään...

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Huollontarve
« Vastaus #5 : 18.01.2016, 23:43:18 »
Pa-suodatin, talveksi. :pomo:
Ei suuremmin tarvetta kun kyseessä bensavehje.
Mitään merkintää jarrunesteiden vaihdosta ei kyllä löydy mistään...
Tavan autoilija ei tiedä, että jarrunesteet ois syytä vaihtaa 2 vuoden välein, eli suurella todennäköisyydellä on alkuperäiset nesteet.
Jäitä housuun!

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Huollontarve
« Vastaus #6 : 19.01.2016, 00:35:21 »
Pystyykö noiden jarrulitkujen terveyden tarkistamaan jotenkin kotikonstein, että onko siellä todella ne alkuperäiset? Mutta eipä noiden vaihtaminen ole kallis rasti, niin menee varmaan toteutukseen lähiaikoina. :)

Poissa marko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • Volvo XC60 D4 2014
Vs: Huollontarve
« Vastaus #7 : 19.01.2016, 00:44:59 »
Pystyykö noiden jarrulitkujen terveyden tarkistamaan jotenkin kotikonstein, että onko siellä todella ne alkuperäiset? Mutta eipä noiden vaihtaminen ole kallis rasti, niin menee varmaan toteutukseen lähiaikoina. :)

Ei aavistustakaan miten tarkkoja nämä kotilaitteet ovat, mutta biltemasta löytyi pikaisella haulla yksi.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Jarrunesteen-testauslaite-2000033417/
Volvo XC60 D4 2014
Entiset Volvot:
Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Huollontarve
« Vastaus #8 : 20.01.2016, 00:48:42 »
Pystyykö noiden jarrulitkujen terveyden tarkistamaan jotenkin kotikonstein, että onko siellä todella ne alkuperäiset? Mutta eipä noiden vaihtaminen ole kallis rasti, niin menee varmaan toteutukseen lähiaikoina. :)
Vettähän tuo jarruneste itseensä kerää, että kiehumispiste madaltuu vuosien saatossa.

Nuo kotilaitteet on ihan riittävän tarkkoja tähän tarkoitukseen. Onko huoltokirjassa mainintaa termostaatin vaihdosta? Jos ei, niin vaihdata ihan varmuuden vuoksi, täällä pohjoisessa on kylmä... ~180m merenpinnan yläpuolella ja -25 näyttää mittari.
Jäitä housuun!

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Huollontarve
« Vastaus #9 : 20.01.2016, 03:37:27 »
Ei ole merkintää kyseisestä operaatiosta. Kun täällä etelässä oli hetken aikaa ne -25 asteen pakkaset, niin kyllä tuo silti nosti lämmöt ripeään tahtiin normaaliksi, joten luulisi että termari olisi ihan hyvässä hapessa? :idiot2:

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Huollontarve
« Vastaus #10 : 20.01.2016, 11:15:06 »
Ei ole merkintää kyseisestä operaatiosta. Kun täällä etelässä oli hetken aikaa ne -25 asteen pakkaset, niin kyllä tuo silti nosti lämmöt ripeään tahtiin normaaliksi, joten luulisi että termari olisi ihan hyvässä hapessa? :idiot2:

Itse kun vaihdoin viime toissa syksynä TDI:hin termarin niin ei lämpeneminen mittarista katsottuna miksikään muuttunut, mutta selvästi lämpöisempää alkoi puhaltaa. Vanha oli alkuperäinen -98 valmistettu, uuden ostin siniseltä kun isot pojat pelotteli ettei kannata muuta laittaa kuin orkkis.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Huollontarve
« Vastaus #11 : 20.01.2016, 12:07:20 »
Itse kun vaihdoin viime toissa syksynä TDI:hin termarin niin ei lämpeneminen mittarista katsottuna miksikään muuttunut, mutta selvästi lämpöisempää alkoi puhaltaa. Vanha oli alkuperäinen -98 valmistettu, uuden ostin siniseltä kun isot pojat pelotteli ettei kannata muuta laittaa kuin orkkis.

Orkkis joko sinisessä paketissa tai sitten tarvikeliikkeestä sama vekotin Wahler-merkkisenä. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron