Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: rade - 09.09.2018, 00:34:11
-
Nyt sen sitten tein ja ostin Mitsubishi outlander PHEV sähköhärpättimen.On oikeasti hieno peli. Itsellä kun työ ajot muuttui n.24 km per sivu niin meen pelkällä sähköllä .Mökkireissu joka on noin 80 km ja pääsin vain osan sähköllä niin kulutus oli sen 3,1. Ajoneuvoverohan näišä on sen 123 € vuodessa.Tällä
mennään.....
-
Nyt sen sitten tein ja ostin Mitsubishi outlander PHEV sähköhärpättimen.On oikeasti hieno peli. Itsellä kun työ ajot muuttui n.24 km per sivu niin meen pelkällä sähköllä .Mökkireissu joka on noin 80 km ja pääsin vain osan sähköllä niin kulutus oli sen 3,1. Ajoneuvoverohan näišä on sen 123 € vuodessa.Tällä
mennään.....
Kuinka painavaa kärryä tuommosella saa vetää? ???
-
Ihan oikeata kärryä eli 1500 kg jarruin.
Tää on varmaan painoltaan isoin sähköveturi.
-
Ihan oikeata kärryä eli 1500 kg jarruin.
Kepeeksi käy :-\
-
Onhan sulla sitten vakuutuksessa ruksattu lasivakuutuksen kohta.
-
On. Onko siinä jotain erikoista ?
-
On. Onko siinä jotain erikoista ?
Hinta, jossakin mailleissa näissä lasi maksaa jopa 1800 euroa ja ei löydy tarviketoimittajilta vielä.
-
Kepeeksi käy :-\
Eihän v70:llä saa kuin 1600kg kärryä kiskoa.
Ja nuissa hybrideissä taitaa laitaa myöten olla pienemmät painot vs normi tekniikalla olevat..
-
Eihän v70:llä saa kuin 1600kg kärryä kiskoa.
Ja nuissa hybrideissä taitaa laitaa myöten olla pienemmät painot vs normi tekniikalla olevat..
Pikkuautot pienillä vetopainoilla, voimalinja sivuseikka.
-
Pikkuautot pienillä vetopainoilla, voimalinja sivuseikka.
Paljon sulla on xc:ssä?
-
2000kg Volvo D6 plug-in mallin jarrullinen vetokyky
-
2000kg Volvo D6 plug-in mallin jarrullinen vetokyky
Tuota luokkaa on AWD volvoissa. Etuvedoissa sitten eri luku.
-
Vai oliko se että sähköautoissa oli pienet vetomassat? ???
Hitto kun jostain syystä jääny mieleen että täällä joasain ihmeteltiin auton pieniä vetomassoja ja itsessään auto oli muistaakseni iso..
-
Paljon sulla on xc:ssä?
2400 kg näyttäs lukevan otteessa.
-
Eihän v70:llä saa kuin 1600kg kärryä kiskoa.
1800kg tuolla allekirjoituksen seitenkymppisellä.
-
Eihän v70:llä saa kuin 1600kg kärryä kiskoa.
Ja nuissa hybrideissä taitaa laitaa myöten olla pienemmät painot vs normi tekniikalla olevat..
1800kg saa tuolla mun tdillä kiskoa, sekin tosin ei riitä yleensä...
-
1800kg tuolla allekirjoituksen seitenkymppisellä.
Jep, mk1 v70 ei saa kuin 1600kg kärryä kiskoa.
-
Pitkään oli suunnitelmissa että Volvo-perinne jatkuisi V50 -> V60. Mutta perhana kun nuo ovat arvokkaita. Kriteerinä kun on että kone vähintään D3, automaatti ja max 120tkm ajettu, niin hinta paukkaa parin kympin yli. Aloin sitten katselemaan että mitäs muuta tuohon hintaan on tarjolla niin esim Audi A6 on näillä spekseillä aika saman hintainen ja on siinä ihan suoraan sanottuna enemmän autoa. 177 heppainen TDI ja multitronic on aika kiva yhdistelmä ja noissa on avaimeton käynnistys, sadetunnistin ja parkkitutkat näemmä kaikissa. Volvon etuna on kaikissa (suomimalleissa) oleva pa-lämmitin.
-
Pitkään oli suunnitelmissa että Volvo-perinne jatkuisi V50 -> V60. Mutta perhana kun nuo ovat arvokkaita. Kriteerinä kun on että kone vähintään D3, automaatti ja max 120tkm ajettu, niin hinta paukkaa parin kympin yli. Aloin sitten katselemaan että mitäs muuta tuohon hintaan on tarjolla niin esim Audi A6 on näillä spekseillä aika saman hintainen ja on siinä ihan suoraan sanottuna enemmän autoa. 177 heppainen TDI ja multitronic on aika kiva yhdistelmä ja noissa on avaimeton käynnistys, sadetunnistin ja parkkitutkat näemmä kaikissa. Volvon etuna on kaikissa (suomimalleissa) oleva pa-lämmitin.
Tuo multitronic on ihan kauhea kuminauha-automaatti.
-
... esim Audi A6 on näillä spekseillä aika saman hintainen ja on siinä ihan suoraan sanottuna enemmän autoa. 177 heppainen TDI ja multitronic ...
Aika monella kaveripiirissä on ollut murheita Audin automaattilaatikon kanssa, mutta joka merkissä omat omituisuutensa.
-
Tuo multitronic on ihan kauhea kuminauha-automaatti.
Ootko kokeillut? Musta toimi oikein hienosti, vetää välittömästi kun kaasua painaa ja pitää kierrokset maltillisina käyttäen vääntöä hyväkseen.
Aika monella kaveripiirissä on ollut murheita Audin automaattilaatikon kanssa, mutta joka merkissä omat omituisuutensa.
No tämähän se suurin huoli noissa. Onhan noissakin kai kehitystä tapahtunut ja uusimpien versioiden kanssa ei ehkä ihan niin pahoja ongelmia...?
-
Ootko kokeillut? Musta toimi oikein hienosti, vetää välittömästi kun kaasua painaa ja pitää kierrokset maltillisina käyttäen vääntöä hyväkseen.
No tämähän se suurin huoli noissa. Onhan noissakin kai kehitystä tapahtunut ja uusimpien versioiden kanssa ei ehkä ihan niin pahoja ongelmia...?
Olen pari kertaa kun kaverilla oli etuveto A4 tuolla laatikolla.
-
Vielä on Volvo käytössä mutta T8 toimii "porttihuumeena" joten tilauksessa pelkästään sähköllä kulkeva auto, toimitus ensi keväänä. Nelivedosta kun en luovu ja Tesla ei kiinnosta niin jäljelle jäi I-Pace.
-
Joku suht tuore Moottori-lehti sattui hiljan käteen, haukkuivat i-Pacea pahasti monesta asiasta. En oo kyllä ite kerinny vielä kokeilla ni en osaa sanoa oliko kritiikki aiheellista.