Autoracing  KL-varaosat

s 40.. 5 vaihteinen manuaali. pakki päälle vain auto seis, käynnissä ei mene.

  • 11 Vastauksia
  • 6001 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
lankomiehen s 40 on tuollanen juttu. tänään vaihdettu vaihdevipujen holkit uusiin mut ei auttanut.

moottori käynnissä ei pakkia saa päälle, ja kone seis niin tosiaan menee pakki päälle kytkin pohjassa. käynnissä pelaa normaalisti vaihteet eikä rutise tai takertele ollenkaan.

onko pakissa synkroo vai missä vika. eihä tuo haittaa mitään ku yleensä auto on parkissa ja ehkä jopa seis ku pakkia tarjoo.

lootaöljyistä ei mitään hajua onko ollenkaan tai onko vajaa.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Ihan normaalia jos on rellun lootalla  (pakki ykköse vieres).
Voi auttaa jos käyttää 1&2 vaihteet ennen.
Ja ne puslien vaihto auttanut osalla
Synkroa ei kyllä pakissa ole?
Ja lootaöljyjen vaihto tuskin vaikuttaa, vajaa määrä voi vaikuttaa
Itellä parani pikkasen kun vaihto kytkin/jarru nesteet
Ja joskus ollut puhetta moottorin tukikumeista, että kone päässyt huonoon asentoo ja siitä johtunut...

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
kytkinakselin silmälaakeri kuiva/kakkanen, jää akseli pyrimään vaikka polkaseekin kytkimen pohjaan.
jep ensinpysäyttää eteenpäin vaihteilla rattaat laatikosta ja sit pakki menee päälle.
kohta ei auta enään auta muutakuin sammuksissa pakkia tarjota  :)
v70 D5R

The moose

  • Vieras
joo sammuksissa hyvinki ja ainoastaan sillee pakin saa päälle.

eipä tuo lankopoikaa haitannut, tai haittaa.. eka auto ja inttiin heinäkuus.

The moose

  • Vieras
kytkimen työsylkky vuotaa oli se pölysuoja täynnä nestettä.

The moose

  • Vieras
ei meinannu lankomies päästää mua volvon puikkoihin ;D mut päästi kummiski ku lupasin olla runnomatta vaihteita...

kytkimessä ei tosiaan oo mitään vikaa ku voi vedättää 4. esim vaikka 40kmh ja siittä kiihyttää kaasu pohjassa ja siittä 5. sisään.

alaspäin ei saa helpolla vaihdetta silmään ja pari kertaa oli laitettava auto seis ja vaihde silmään ja kytki ylös, suoralla tosin auto hyökkää jo eteenpäin itekseen ku ei kytkin ota kii. mut ku nostaa niin toimii niinku kytkimen pitäsikin toimia. pumppaaminen ei auta yhtään työsylkyn toimintaan vaan vuotaa ja vuotaa..

Poissa jasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
ei meinannu lankomies päästää mua volvon puikkoihin ;D mut päästi kummiski ku lupasin olla runnomatta vaihteita...

kytkimessä ei tosiaan oo mitään vikaa ku voi vedättää 4. esim vaikka 40kmh ja siittä kiihyttää kaasu pohjassa ja siittä 5. sisään.

alaspäin ei saa helpolla vaihdetta silmään ja pari kertaa oli laitettava auto seis ja vaihde silmään ja kytki ylös, suoralla tosin auto hyökkää jo eteenpäin itekseen ku ei kytkin ota kii. mut ku nostaa niin toimii niinku kytkimen pitäsikin toimia. pumppaaminen ei auta yhtään työsylkyn toimintaan vaan vuotaa ja vuotaa..
hmmm...No kannattaisiko tuo silloin jo korjata ennen kuin ajella tuolla liikenteen seassa"poppakonsteilla"? Antautuu vielä lootasta ne syncrot kun kovin väkisin runttailee pykäliä...

The moose

  • Vieras
eipä tuollasella opiskelijalla ole varaa ostaa tuostavaan uutta työsylinteriä.

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
ostaa pelkät kumet  ;) ja ei se sylinterikään montaa kymppiä oo tarvikkeena.
purkaa ja vie kumet malliksi johonkin hydrauliikka liikkeeseen niin löytyy alle kympin  :)
v70 D5R

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
eipä tuollasella opiskelijalla ole varaa ostaa tuostavaan uutta työsylinteriä.

http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29704745
45 euroo "ei pitäs olla konkurssi"

Ja eiköhän nuihin saa ihan korjaus kittejäkin hinta varmaan 20-50 egee...

740 volvoon oisko ollu 3,50 ku vajaa vuos sit vahdoin
« Viimeksi muokattu: 15.06.2012, 21:23:23 kirjoittanut volle40 »
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Se korjaus-sarja maksaa muistaakseni 10-20€ ja uusi sylinteri 120€ eli ei vaikea valita.
Tosin itse menin valitsemaan uuden sylinterin kun vitutti jouluna niin paljon. Luulin, että meni kytkin
mutta ei mennyt ja sitten en ottanut selvää enempää vaan ostin sylinterin..

Jos se sylinteri vuotaa kunnolla niin kytkin alkaa luistamaan. Se loppuu siihen kun täyttää jarruneste säiliön täyteen asti ja polkee kytkin muutaman kerran.

Mulla pakki rusahtelee joka toinen kerta ja alkaa tympimään. Jos joku tietää millä sen saa loppumaan niin kertokaa?  :)

The moose

  • Vieras
lankomies lupas käydä kysäseen korjaus sarjan hintaa ku kotinsa läks sunnuntaina. minen tiedä jämsän autotarvikkeista mitään et onko hyllys tms kai tilaavat jos pyytää niinku muutki. sillon tosin pari viikkoo intin alkuun ja auto menee seisontaan tai myyntiin.

sähkölasit, nahkajakkarat, kaukosäätönen keskuslukko ? onko minkään arvonen ?

 

Proturbo  Autodiagnoosi