Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Phav - 04.10.2019, 07:01:36
-
Mystinen ongelma. Ravistaa ennen kaikkea vedättäessä, joskus muulloinkin. Ja se erikoista ettei aina ravista vaikka nopeutena olisi mikä. Renkaissa se ei ole. Parhaiten näkösällä olevat moottorintukikumit oli rikki, ja sitä ylhäällä taempaa, onkin saannut vaihella useemmin. Nyt myös pakoputken haitari tuntus olevan poikki. Samoin kun ilmastoinnin kompura kytkee ittesä päälle, tuntuu vakkari päällä ajellessa selkee nykäsy, ja kompura on nyt uusi. Vetareissa ei näyttänny olevan välystä, kun pyörittelin etupää ilmassa. Samaa sit kun kunnolla vedättää, ni tuntuu kuin sutimisen esto rupeis stoppaamaan menoa, ja valo ei kyllä vilku. Voiskohan oireet tulla niistä hydro moottorin kumeista, jos ne on rikki? Tässähän taitaa olla 5 moottorintukikumia, laatikon päässä ei taida olla.
-
Nyt on vaihettu muut paitti se taempi hydraulinen. Ainakin kolahus/nykäsy kun vaihteen laitto päälle hävis. Ravistaminen väheni huomattavasti. Vielä pitäs keksiä mitä kautta sais vaihettua sen viimesen. Etummaisessa hydraulisessa oli se sinkki löysällä
-
Missä kunnossa takajarrusylinterit? Tuppaa ravistelemaan jos laahaavat. Kokeile ajon jälkeen kädellä takalevyjen lämmöt, että onko tasaiset molemminpuolin ja kärsiikö koskea.
-
Paljonka on ajettu? Olisiko apumiehenpuoleisen vetarin kannatinlaakeri vaihdontarpeessa?
-
Paljonka on ajettu? Olisiko apumiehenpuoleisen vetarin kannatinlaakeri vaihdontarpeessa?
Irrotin laakeria pukistaan, ja ei tuntunnu pystyheittoa laakerissa. Vetarin sisempipää alkaa kyllä epäilyttämään, kun niissä tuntuu olevan ongelmia. 347tkm ajettu.
-
Mulla oli muutama vuosi sitten täsmälleen samanlainen auto ja vuosimallikin sama.
Sinisellä vaihdettiin uudet vetoakselit mut tärinä jatkui..
Vika löytyi kun kokeilivat toimivasta käytetystä autosta vetareita.
Volvo kustansi vian etsinnät ja sain uudet vetarit. Eipä olis uskonut mut on mahdollista.
-
Turbo 5 - tehoja aika paljon... Jos ajotapa on sellainen, että voimaa käytetään, niin voipi jopa puslat olla väljät etutuennoissa; etenkin alatukivarren taemmat puslat.
-
Kyllä tuo minusta kuulostaa ihan vetoakseli -ongelmalta. Koita selvittää, kummaltako puolelta tärinä tuntuisi kiihdyttäessä tulevan. Jospa vetarin kumi on ollut jossakin vaiheessa rikki ja kerännyt likaa väliin?.
-
Etupää ilmaan, ja joku joutonomi pyörittämään pyörää. Jos kyseessä AWD, pyörä on raskas pyörittää yhdellä kädellä. Itse pidä jousesta kiinni. Laakerivian tuntee heti.