Elekma  Autoracing

Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70

  • 57 Vastauksia
  • 77373 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo Fani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70
« : 23.09.2011, 10:55:33 »
Miten olette kehineet käsijarrut  ? Auto v70 vm.2001,Uusin tässä levyt +käsijarrukengät mutta rummuissa ei mielestäni ole minkaanlaista kehintää joku vänkä rauta???? johon vaijerinpää tulee kiinni.Onko ainut mahdollisuus kiristää kahvalle tulevaa vaijeria.Kehiikö tämä molemmat pyörät koska vaijereita tulee vain yksi käsijarrukahvalle.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2011, 12:12:15 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6377
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Käsijarrun kehintä
« Vastaus #1 : 23.09.2011, 10:58:28 »
HÄ!  :) Nyt tuli sellaista murretta, että meni vähän ohi. Jos kyse on säätämisestä/kiristämisestä, niin sitten se tehdään juurikin sillä kahvassa olevalla yhdellä säätöruuvilla.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2011, 11:17:03 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Käsijarrun kehintä
« Vastaus #2 : 23.09.2011, 11:00:46 »
Oletettavasti tosiaan kyse on säädöstä/kiristämisestä, mutta tuo sana "kehintä" on kyllä vähintäänkin outo. :) Aloittaja voinee valaista vielä että onhan tulkinta oikea?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Volvo Fani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Käsijarrun kehintä
« Vastaus #3 : 23.09.2011, 11:16:37 »
Kyllä kehintä tarkoittaa jarrujen säätöä.Mutta tämä selvisikin vaijerin päästä mutteria kiristetään.

Poissa Ticsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70
« Vastaus #4 : 23.09.2011, 18:59:11 »
Kyllä tuo jarrujen kehintä on ihan yleinen käsite, mutta minun mielestä sillä tarkotetaan juurikin kenkien säätämistä rummussa. Vaijeria sitten kiristetään/säädetään.

Poissa volvo v70-03

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70
« Vastaus #5 : 08.10.2011, 18:43:15 »
Kun käsijarrukahvan puolelta kiristetään, niin tehdäänkö se alakautta  vai yläkautta. Miten ne suojat poistetaan kahvan juuresta ettei rikkoisi niitä turhaan. :hello: Siis auto on V70 -03 farmari

Poissa Ticsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70
« Vastaus #6 : 08.10.2011, 19:31:45 »
Ainakin s60 mallista (oletettavasti samanlainen) suoja kahvan juuresta lähtee ylöspäin vetämällä. Siinä on sitten vaijerin päässä kierretanko ja 10mm mutteri jolla vaijeria kiritään.

Poissa Wolle_S60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70
« Vastaus #7 : 13.12.2011, 14:43:15 »
Onko S60 mallissa muuta säätöä kuin tuo kahvan mutterin kiristäminen? Ei löydy perinteistä hammaspyörää rummun sisältä, josta säätää. Vaihdoin jarrukengät, mutta vielä ottaa toiselta puolelta enemmän.

Poissa Volvo Fani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70
« Vastaus #8 : 13.12.2011, 17:35:21 »
Samanlaiset varmaan v ja s malleissa nuo jarrusäädot joten käsijarrukahvan juuresta mutteria kireämmälle

Poissa raslak tuuheapää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70
« Vastaus #9 : 13.12.2011, 21:29:38 »
säädä vaijeri niin tiukkaan että kuuluu n.5-6 naksausta kovaa vedettäessä, siis kunnolla kepistä kiinni. ja käytä sitä käsijarrua kovaa, niin se alkaa kyllä ottamaan tasaisesti.

Poissa Wolle_S60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70
« Vastaus #10 : 14.12.2011, 17:45:55 »
jees, kitti tiedoista! Pitänee alkaa harrastamaan tuota ns. kahva edellä -ajamista :)

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70
« Vastaus #11 : 15.12.2011, 11:00:09 »
jees, kitti tiedoista! Pitänee alkaa harrastamaan tuota ns. kahva edellä -ajamista :)

En kyllä henk.koht. suosittele tota V:> Ei mee kauaakaan ku on kengistä pinnat irti ::) Volvon käsijarru on ennemminkin seisontajarru. Iteltä loppu vauhdissa käsijarrun käyttö ku irtos pinnat ja kiilautu sinne rumpuun. Oli aika työmaa saada irti :D
Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa vesimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70
« Vastaus #12 : 15.12.2011, 11:44:53 »
En kyllä henk.koht. suosittele tota V:> Ei mee kauaakaan ku on kengistä pinnat irti ::) Volvon käsijarru on ennemminkin seisontajarru. Iteltä loppu vauhdissa käsijarrun käyttö ku irtos pinnat ja kiilautu sinne rumpuun. Oli aika työmaa saada irti :D

Jos hän tarkkana miehenä tarkoittikin vain kuvainnollisesti. :)

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70
« Vastaus #13 : 15.12.2011, 12:54:12 »
Juu, kyllä sitä käsijarrua kannattaa käyttää ni pysyy kunnossa :) Eikä kukaan oikeesti "kahva edellä" ajele etuvedoilla. :nuhtelu
Takapotkut on sitä varten ;D
Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa Wolle_S60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Käsijarrun säätö S60, S80 ja V70
« Vastaus #14 : 16.12.2011, 21:03:53 »
jep, tiukoissa mutkissa tulee suoristettua vain hätätapauksessa. Ei siis ole tapana ajella käsijarru pohjassa  ;D

 

Samppasport  Futurez