Carcom Oy  Elekma

V70mk II T5 vai 2,5T vaununvetoon

  • 10 Vastauksia
  • 2565 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Citroenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • XC70 D5 A 2006 D5244T
V70mk II T5 vai 2,5T vaununvetoon
« : 13.02.2019, 13:16:40 »
Jostain sain päähäni, että olisi saatava tuollainen V70 5+2 paikkaisena ja kun nuo dieselit on niin reilusti ajettua, niin täytyy suunnata katseet bensamalleihin. Kesällä tulee vedettyä myös asuntovaunua, joten kysymys kuuluu onko T5 liian kierroskone vetohommiin? 2,5T:ssä maksimivääntö on tarjolla heti 2000 kierroksesta eteenpäin, kun se T5:ssä tulee vasta 3000 kierroksesta.

Onko kokemuksia vaununvedosta näillä bensamalleilla? Etsin ensisijaisesti automaattivaihteista. Vaunu minulla on kokonaispainoltaan 1700kg  ::)

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2275
  • www.vrcf.fi
Vs: V70mk II T5 vai 2,5T vaununvetoon
« Vastaus #1 : 13.02.2019, 14:23:08 »
2.5T:llä vedän itse, hyvin liikkuu tuon painoinen vaunu perässä. Edellinen oli v70 ja nyt XC90, sama kone.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8984
  • Teiden tukko
Vs: V70mk II T5 vai 2,5T vaununvetoon
« Vastaus #2 : 14.02.2019, 14:14:46 »
Minulla on manuaalivaihteinen auto, mutta vastaan silti.

Aiemmin vedin B230FT 940:lla 1600kg vaunua. Sillä pärjäsi kohtuullisesti. Nykyään on alla allekirjoituksen V70 2.5T AWD manuaali. On vetoautona ihan toiselta planeetalta. Nelosvaihteella voimaa on suurimpia mäkiä lukuunottamatta riittävästi kulutuksen pysyessä samoissa lukemissa kuin ysisatasella.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Citroenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • XC70 D5 A 2006 D5244T
Vs: V70mk II T5 vai 2,5T vaununvetoon
« Vastaus #3 : 15.02.2019, 09:41:03 »
Kiitokset vastauksista. Aikaisemmin tuli vetohommat hoidettua Nissan Terrano 2,7TDi:llä, mutta myin sen pois, kun ei tuolla sitten muuta järkevää käyttöä ollut. Sitä ennen vetoautona oli Citroen C8 2,2 litraisella bensakoneella, joka ei vaan oikein jaksanut vetää vaikka 158 heppaa olikin. Vääntöä ei kai ollut riittävästi. Sinänsä etuveto kyllä minun tarpeisiin varmasti riittää, vaikka onhan neliveto monesti jo märällä nurmellakin tarpeen.

Tuli tässä eräs XC70 D5:kin tarjolle, joka varmaan olisi paras. Toki sen hinnalla saa kolme noita vanhempia bensavehkeitä  ;) Ja muutenkin kiinnostaisi vaihteeksi ostaa tehokas bensa-auto  8)

D5     340 Nm /1750 rpm     163 hv /4000 rpm
T5     330 Nm /2400 rpm     250 hv /5200 rpm
2,5T  285 Nm /1800 rpm     200 hv /6000 rpm   

ja vertailuna

C8        217 Nm /3900 rpm     158 hv /5650 rpm
Terrano 278 Nm /2000 rpm     125 hv /3600 rpm
« Viimeksi muokattu: 15.02.2019, 14:06:39 kirjoittanut Citroenisti »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V70mk II T5 vai 2,5T vaununvetoon
« Vastaus #4 : 15.02.2019, 14:09:10 »
Emännän T5 automaatti geartronicissa itse käytän manuaalipuolta kun emäntä ajelee vain D. asennolla. Kun oppii niin kivemoi keppiä käytellen ajella.
Vedetty ei mitään kun ei koukkua mutta uskoisin väännön riittävän ja tuo 2.3 on hyvä ja vahva kone. Noissa geartronic laatikoissa sitten enemmän murheita, nykyiseen se edellisen toimesta 220tkm kohdalla jo vaihdettu. Noissa tarkkaa että öljyjä olisi vaihdettu mieluiten 60-100tkm välein..
« Viimeksi muokattu: 15.02.2019, 14:15:41 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Citroenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • XC70 D5 A 2006 D5244T
Vs: V70mk II T5 vai 2,5T vaununvetoon
« Vastaus #5 : 16.02.2019, 14:35:10 »
T5 murisi mukavasti. Varsinkin risalla takapöntöllä ;D Oli kuitenkin sen verran laittoa, että jäi kauppaan. 2.5T puolestaan myytiin sillä aikaa kun T5:ta ajoin.

Eli tulee sitten kuitenkin XC70 D5 A.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1698
  • www.vrcf.fi
Vs: V70mk II T5 vai 2,5T vaununvetoon
« Vastaus #6 : 16.02.2019, 17:51:15 »
Osta meikäläisen V70 awd. On voimaa ja hyvä alusta vaunun vetoon.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=72075.0
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Citroenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • XC70 D5 A 2006 D5244T
Vs: V70mk II T5 vai 2,5T vaununvetoon
« Vastaus #7 : 16.02.2019, 19:37:41 »
Ostin jo mainitun XC70:n
« Viimeksi muokattu: 16.02.2019, 19:40:23 kirjoittanut Citroenisti »

Poissa Citroenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • XC70 D5 A 2006 D5244T
Vs: V70mk II T5 vai 2,5T vaununvetoon
« Vastaus #8 : 01.08.2019, 09:32:58 »
Nyt on kokemusta vetohommista Volvolla ja kyllähän tämä on kirkkaasti paras tähänastisista vetoautoista.

Vaunu minulla on Adria Classica 663KP vuosimallia 2007. Se on käsittääkseni suurin saatavilla oleva 1-akselinen asuntovaunu. Kokonaispaino 1700kg paperilla. Vaunussa on kitkavetopää eli vetokidassa jarrupalat painautuu vetokoukkuun vähentäen heijaamista.

Auto on vm. 2006 XC70 2,4d (mustakoppainen D5) 5-vaihteisessa automaatilla. Iskareina siis Nivomatit.

Nopeuden ollessa 90km/h alkaa tulla heijaamista, joten marssinopeus kannattaa pitää n.86 km/h:ssa. Pystysuuntaista heijaamista ei tule. Ylämäkiin vaihteisto vaihtaa neloselle, mutta suurin osa ajosta tapahtuu vitosvaihteella. Voima riittää hyvin kaikissa tilanteissa.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13599
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: V70mk II T5 vai 2,5T vaununvetoon
« Vastaus #9 : 01.08.2019, 12:50:22 »
Nyt on kokemusta vetohommista Volvolla ja kyllähän tämä on kirkkaasti paras tähänastisista vetoautoista.

Vaunu minulla on Adria Classica 663KP vuosimallia 2007. Se on käsittääkseni suurin saatavilla oleva 1-akselinen asuntovaunu. Kokonaispaino 1700kg paperilla. Vaunussa on kitkavetopää eli vetokidassa jarrupalat painautuu vetokoukkuun vähentäen heijaamista.

Auto on vm. 2006 XC70 2,4d (mustakoppainen D5) 5-vaihteisessa automaatilla. Iskareina siis Nivomatit.

Nopeuden ollessa 90km/h alkaa tulla heijaamista, joten marssinopeus kannattaa pitää n.86 km/h:ssa. Pystysuuntaista heijaamista ei tule. Ylämäkiin vaihteisto vaihtaa neloselle, mutta suurin osa ajosta tapahtuu vitosvaihteella. Voima riittää hyvin kaikissa tilanteissa.
Vaihdata laatikon öljyt jos et jo oo tehnyt niitä tai ole tietoa koska vaihdettu, 60tkm vaihtoväliä niin kestää vedellä... tosta vetämisestä on kaksi koulukuntaa ajetaan autolla aj annetaan lootan valita oikee vaihde tai sitten käsikäytöllä jos on geartronikki ja vedetään maks 4. vaihteella tai toisiks suurimmalla jos on enemmän pykäliä... kumpikin lie yhtä oikein tai väärin. Mutta laatikon öljyjen vaihto ja kannattaa myös haldexin öljytkin vaihdattaa niin on ilo kiskoa vaunua.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: V70mk II T5 vai 2,5T vaununvetoon
« Vastaus #10 : 01.08.2019, 23:17:04 »
Mulla oli vm. 2003 V70 D5 automaatti 11,5 vuotta välillä 137tkm - 432tkm. Vedin erilaisia vaunuja paljon. Mm. asuntovaunulla käytiin parikin kertaa Legolandissa ’a 6000km. Viimeisin veto oli sama vaunu, kuin äsken mainittu Adria. Ei moitetta. Laatikon öljyt vaihdettiin aina 80tkm välein enkä koskaan itse vaihdellut vaihteita, vaan annoin automaatin hoitaa sen.

 

Autoracing  KL-varaosat