Moi,
2006 V70 2.4D automaatti lonksahtaa etupäästä. Eli kolahdus kuuluu parhaiten, kun ensin nostaa jalan kaasulta ja rullailee, minkä jälkeen kaasua antaessa kolahtaa. Joskus myös jarruttaessa eli aina kun veto menee päälle tai pois. Aluksi luultiin tämän johtuneen moottorin tukikumeista, mutta ylätukikumin + vaihdelaatikon/moottorin "vääntövarren" vaihtaminen ei tuonut toivottua tulosta. Nyt paikannettiin kolina selkeästi tuonne vetoakseliin vasemmalle eteen, ja enemmänkin sinne vaihdelaatikon päähän eli siellä sisemmässä nivelessä tai vetoakselin päässä on väljyyttä.
Kolinoita ei kuitenkaan kuulu, kun parkkipaikalla ajelee ratti ääriasennoissa eteen tai taakse. Eräs entinen volvomekaanikko oli sitä mieltä, että ei kannata alkaa korjailemaan ennen kuin alkaa selkeästi kääntäessä oireileen. Volvolla ajettu pian 400tkm. Rattia käännellessä rivakasti puolelta toiselle kuuluu pieniä kolinoita, mutta en osaa sanoa onko se normaalia vai ei. Auton ollessa paikallaan P-vaihteella ja tönäilemällä autoa edes takas saa myös pienen kolinan aikaan vasemmalle eteen, oikealla samaa ääntä ei kuulu.
Kysymys kuuluu, annanko mennä vaan ajellen ja pistän radioo kovemmalle vai kannattaako tuolle alkaa mitään tekemään tässä vaiheessa? Voiko siellä vaihdelaatikon päässä olla väljyyttä jo niin paljon, että vetoakselin vaihtaminen ei paranna tilannetta?
Kiitos jo etukäteen!