Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 t5 aut. -00 ravistaa

  • 8 Vastauksia
  • 1791 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
V70 t5 aut. -00 ravistaa
« : 04.10.2019, 07:01:36 »
Mystinen ongelma. Ravistaa ennen kaikkea vedättäessä, joskus muulloinkin. Ja se erikoista ettei aina ravista vaikka nopeutena olisi mikä. Renkaissa se ei ole. Parhaiten näkösällä olevat moottorintukikumit oli rikki, ja sitä ylhäällä taempaa, onkin saannut vaihella useemmin. Nyt myös pakoputken haitari tuntus olevan poikki. Samoin kun ilmastoinnin kompura kytkee ittesä päälle, tuntuu vakkari päällä ajellessa selkee nykäsy, ja kompura on nyt uusi. Vetareissa ei näyttänny olevan välystä, kun pyörittelin etupää ilmassa.  Samaa sit kun kunnolla vedättää, ni tuntuu kuin sutimisen esto rupeis stoppaamaan menoa, ja valo ei kyllä vilku. Voiskohan oireet tulla niistä hydro moottorin kumeista, jos ne on rikki? Tässähän taitaa olla 5 moottorintukikumia, laatikon päässä ei taida olla.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 aut. -00 ravistaa
« Vastaus #1 : 19.10.2019, 13:59:42 »
Nyt on vaihettu muut paitti se taempi hydraulinen. Ainakin kolahus/nykäsy kun vaihteen laitto päälle hävis. Ravistaminen väheni huomattavasti. Vielä pitäs keksiä mitä kautta sais vaihettua sen viimesen. Etummaisessa hydraulisessa oli se sinkki löysällä

Poissa Ryde85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 aut. -00 ravistaa
« Vastaus #2 : 19.10.2019, 16:13:57 »
Missä kunnossa takajarrusylinterit? Tuppaa ravistelemaan jos laahaavat. Kokeile ajon jälkeen kädellä takalevyjen lämmöt, että onko tasaiset molemminpuolin ja kärsiikö koskea.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: V70 t5 aut. -00 ravistaa
« Vastaus #3 : 20.10.2019, 22:04:30 »
Paljonka on ajettu? Olisiko apumiehenpuoleisen vetarin kannatinlaakeri vaihdontarpeessa?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 aut. -00 ravistaa
« Vastaus #4 : 21.10.2019, 08:38:44 »
Paljonka on ajettu? Olisiko apumiehenpuoleisen vetarin kannatinlaakeri vaihdontarpeessa?
Irrotin laakeria pukistaan,  ja ei tuntunnu pystyheittoa laakerissa.  Vetarin sisempipää alkaa kyllä epäilyttämään,  kun niissä tuntuu olevan ongelmia.  347tkm ajettu.

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 747
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 aut. -00 ravistaa
« Vastaus #5 : 21.10.2019, 14:11:25 »
Mulla oli muutama vuosi sitten täsmälleen samanlainen auto ja vuosimallikin sama.

Sinisellä vaihdettiin uudet vetoakselit mut tärinä jatkui..
Vika löytyi kun kokeilivat toimivasta käytetystä autosta vetareita.

Volvo kustansi vian etsinnät ja sain uudet vetarit. Eipä olis uskonut mut on mahdollista.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: V70 t5 aut. -00 ravistaa
« Vastaus #6 : 21.10.2019, 15:48:13 »
Turbo 5 - tehoja aika paljon...  Jos ajotapa on sellainen, että voimaa käytetään, niin voipi jopa puslat olla väljät etutuennoissa; etenkin alatukivarren taemmat puslat.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Volvomania

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 aut. -00 ravistaa
« Vastaus #7 : 21.10.2019, 20:08:37 »
Kyllä tuo minusta kuulostaa ihan vetoakseli -ongelmalta. Koita selvittää, kummaltako puolelta tärinä tuntuisi kiihdyttäessä tulevan. Jospa vetarin kumi on ollut jossakin vaiheessa rikki ja kerännyt likaa väliin?.

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 aut. -00 ravistaa
« Vastaus #8 : 25.11.2019, 21:47:17 »
Etupää ilmaan, ja joku joutonomi pyörittämään pyörää. Jos kyseessä AWD, pyörä on raskas pyörittää yhdellä kädellä. Itse pidä jousesta kiinni. Laakerivian tuntee heti.

 

Autoracing  KL-varaosat