Juurikin näin. Laatikko pelaa muuten kuin unelma, mutta tuo lukitus on tosiaan aivan liian herkällä, joka on raivostuttavaa. Pitää laittaa pajalle viestiä ja kysellä tuosta sopeutusajosta, että ovatko innokkaita tekemään sen.
Kokeile ensin itse, tosin tuo olisi hyvä heti nollauksen jälkeen tehdä ja sen jälkeen vielä rauhallista ajoa jonkin aikaa.
Vaihteiston ohjausyksikön (TCM) mukautus
Uuden ohjelmiston latauksen jälkeen tai jos vaihteiston ohjausyksikkö (TCM) tai vaihteisto on uusittu, vaihteiston ohjausyksikkö (TCM) pitää mukauttaa hyvän vaihtamislaadun varmistamiseksi.
HUOM! Jos ohjausyksikön mukautustoiminto on kohdassa VIANETSINTÄ/AUTON TIEDONSIIRTO/TCM/Lisätiedot, tätä menettelyä pitää noudattaa!
Mukautuksen aikana vaihteistoöljyn lämpötilan pitää olla 65 - 110°C (150 - 230°F). Öljyn lämpötilaa voidaan tarvittaessa nostaa nopeammin kiihdyttämällä autoa talvitilassa. Seisontakäyntinopeuden testiä ei saa käyttää lämpötilan nostamiseen. Lue lämpötila VIDAlla. Mukautusta ei suoriteta loppuun, ellei lämpötila ole tällä alueella.
Aja autolla noin 15 % kaasulla ja pidä poljin samassa asennossa kaikilla vaihteilla 4. vaihteelle saakka. Et pääse 5. vaihteelle tällä poljinasennolla. Toista tämä, kunnes kaikkien vaihtamisten laatu on hyvä.
Toista vaihe 2 25 % kaasulla. Pidä poljin samassa asennossa kaikilla vaihteilla 5. vaihteelle saakka.
Kiihdytä noin 72 km/h (45 mph) ja laske nopeutta painamalla kevyesti jarrua, kunnes auto pysähtyy. Tämän tulisi kestää noin 7 sekuntia. Toista tämä, kunnes kaikkien alasvaihtamisten laatu on hyvä.
Pidä jarrupoljin painettuna ja vaihda P-asentoon. Siirrä vaihteenvalitsin asentoon R ja odota 5 sekunnin ajan. Siirrä vaihteenvalitsin takaisin asentoon P ja odota 5 sekunnin ajan. Toista tämä, kunnes vaihtaminen R-asentoon on OK.
Toista vaihe 5, mutta siirrä vaihteenvalitsin asentojen N ja D välillä, kunnes vaihto D-asentoon on OK.