Proturbo  Autodiagnoosi

S80 sanoi ”poks” ja hyytyi, KAASULÄPPÄVIKA KORJATTU

  • 5 Vastauksia
  • 1747 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Eilen laitoin BSR:n optimointi ohjelman S80 T6:een vm 1999. Tänään päätin koittaa kiihtymistä motarilla. Yhtäkkiä konehuoneen puolelta kuului POKS ja veto lakkasi. Nyt auto on korjaamolla ja päättelivät, että kaasuläppäkotelo sanoi sopimuksen irti.

Mutta mikä oli se äänekäs POKS? Seuraavia vikakoodeja luin autosta. Voi olla, että jokin koodi ei liity tähän tapaukseen vaan ollut jo ennestään. ECM 903F, ECM 902A, ECM E003, ECM 720A, CEM 1A62, CEM 1A5E, CEM 1A5D, SAS E003, BCM 0093, BCM 0095.

MISSÄ SIIS VIKA TÄLLÄ KERTAA, KUN AUTO HYYTYI? Kerron myöhemmin asian selvittyä mistä oli kyse.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2020, 22:20:46 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2925
Vs: S80 sanoi ”poks” ja hyytyi, BSR JUURI LAITETTU
« Vastaus #1 : 08.05.2020, 14:42:02 »
Ettei olisi ahtopaineet karanneet jotain reittiä pitkin...? Revennyt ahtoletku/välijäähdytin, tai muuten vain joku liitos aukesi.

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: S80 sanoi ”poks” ja hyytyi, BSR JUURI LAITETTU
« Vastaus #2 : 08.05.2020, 14:49:16 »
Ettei olisi ahtopaineet karanneet jotain reittiä pitkin...? Revennyt ahtoletku/välijäähdytin, tai muuten vain joku liitos aukesi.
Mittaristoon ei tullut ylimääräisiä valoja menon hyytyessä. Sammuttua ei enää käynnistynyt. Yritti kyllä niin, että kierroslukumittari nousi tonnin paikkeille, mutta sitten sammui.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2020, 14:45:20 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: S80 sanoi ”poks” ja hyytyi, VIKA KORJATTU
« Vastaus #3 : 15.05.2020, 14:33:45 »
Kaasuläppäkotelo oli sanonut sopimuksen irti. Ei ollut ennakkoon kierrosluvun keinumista eikä mielestäni muutakaan selvää oiretta ennekuin kerralla lakkasi toimimasta. Se toimi kuitenkin 292000km ja tarrasta päätellen alkuperäinen.

Nyt on asennettu uusivanha tehdaskunnostettu kaasuläppäkotelo tilalle. Hintaa tuli kaikkineen 784€. Vianhaku 80€, kaasuläppäkotelon uusintatyöt 120€, vidaohjelman käyttö ja sopeutus 120€, tiiviste 5€ ja kaasuläppäkotelo (36050563)459€.

BSR:n viriohjelmalla ei siis tainnut olla osuutta asiaan. Kaasuläppäkotelon ohjelmointi ei heti onnistunut, kun vida ilmoitti vieraasta ohjelmasta (BSR?), mutta onnistui sitten kuitenkin.

Aiemmin kirjaamani vikakoodit olivat jääneet auton Cem:iin siinä vaiheessa, kun bsr on asennettu ja sen jälkeen muutama käynnistysyritys pitää tehdä, että auto käynnistyy ja asettuu. Eivät siis liittyneet itse kaasuläppään.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2020, 08:55:58 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: S80 sanoi ”poks” ja hyytyi, KAASULÄPPÄVIKA KORJATTU
« Vastaus #4 : 17.05.2020, 12:55:21 »
Joo vida huomaa bsr:t ricat:t ym. checksum errorina. Säilyikö sulla se viriohjelma kun kaasuläppä saatiin koodattua?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: S80 sanoi ”poks” ja hyytyi, KAASULÄPPÄVIKA KORJATTU
« Vastaus #5 : 17.05.2020, 20:44:00 »
Joo vida huomaa bsr:t ricat:t ym. checksum errorina. Säilyikö sulla se viriohjelma kun kaasuläppä saatiin koodattua?
Se säilyi autossa.
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo