Autoracing  KL-varaosat

V70 vm.2002 SRS-TURVATYYNY HUOLLA HETI (TARINOITA )

  • 2 Vastauksia
  • 6404 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo2002V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Moro kaikille joita aihe kiinostaa,
Kävin v.2003 hakemassa oman V70 mallin Tukholmasta ja tämä aihe on minua kiehtonut kaikki nämä 10 vuotta. Se oli muistaakseni v.2004 kun tuo valo ensimmäisen kerran syttyi taululle. Se oli talvella ja huomasin heti ensimmäisinä vuosina, että kova pakkanen sai aikaan tuon häiriön. Ymmärsin,että vika johtuu yksinkertaisesti siitä(ainakin minun Volvossa) että kun lämpötila laskee liian alas (n. -20 - 30 C ) niin autoa pihalta käynnistettäessä mittaristo on hetken "pimeänä" ja tämän jälkeen valo syttyy. Minulla Volvo ei koskaan talvella ollut tallissa, mutta kun ymmärsin pitää sisätilan lämmitintä lohkolämmittimen lisäksi riittävän kauan päällä, selvisin monta talvea ilman ongelmia.  Joskus talvella se sisätilan lämmitys unohtui ja valo syttyi. Sinisellä ei koskaan suoraan myönnetty, että mittaristossa olisi tyyppivika, mutta ystävällisesti kuitenkin kuittasivat tuon joskus ilman korvausta. Vuosien ajan kyselin siniseltä vastaantuloa mittariston vaihdosta, koska olin vakuuttunut siitä, että miitaristossa on tyyppivika. Ilmeisesti siihen on aikoinaan tullut ehdoton määräys, että vastaan ei tulla. Aina kun kysyin mittariston vaihdon hintaa niin se oli töineen yli 1000 €
Viime talvena tammikuussa tuo valo jälleen syttyi ja vein sen siniselle kuitattvaksi. Kuittasivat, mutta valo syttyi uudelleen. Sanoivat, että nyt mittaristo on tullut tiensä päähän ja he eivät voi sille mitään tehdä. Sitten keskusteltiin siitä miten katsastus onnistuu, jos tämä "SRS-turvatyyny huolla heti" on päällä. Joku oli sitä mieltä, että kun se ei ole todellinen vika, niin menee katsastuksesta läpi. Itse olin sitä mieltä, että ennen katsastusta se on saatava tavalla tai toisella pois. Kun edelleenkään ei sinisellä tuntunut olevan mitään haluja myötää tyyppivikaa tai tulla vastaan mittariston vaihdon hinnassa, niin päätin etsiä ratkaisua muualta. Soitin Auto-Alarm Finland Oy:lle  Lahteen ja kysyin onko mitään tehtävissä. Sain ajan 06.02.2013 ja vein auton sinne. Noin kolmen tunnin kuluttua viennistä soi puhelin ja sieltä  Olli Sipilä soitteli ja sanoi, että sun Volvon mittaristo on nyt kunnossa. Kävin hakemassa Volvon pois ja maksoin tuosta korjauksesta 252,03 €. Maksaessa Olli vielä mainitsi, että pistä kuitti talteen, tällä on kahden vuoden takuu. Ei ole ollut ongelmia tuon mittariston kassa sen jälkeen ja katsastuksesta meni läpi kiitos mainninnoin. Terveiset vielä sinne Auto- Alarmille ( suosittelen, hyvä kello kauas kuuluu ! )
Vuosia sitten lueskelin jostain, että pitäisi nostaa ryhmänä kanne sinistä vastaan tästä asiasta. Mielestäni kiistatta on selvää, että sininen on väistänyt vastuunsa tässä asiassa ja se ei voi olla vaikuttamatta siihen tosiasiaan, että yhä usemmat haluavat huollattaa Volvonsa jossakin muualla - kuin sinisellä. ELK ELK ELK

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 vm.2002 SRS-TURVATYYNY HUOLLA HETI (TARINOITA )
« Vastaus #1 : 21.09.2013, 23:48:00 »
Mittaristoviathan on tosi tuttuja juttuja ja suurinosa vioista on juotos-vikoja, sinänsä erikoista että sulla vika on ollut jo ihan uudesta lähtien, täytyy siis olla vika jo ihan tehtaalta saakka.. yleensä noi viat on alkanu ilmenemään vasta useampien vuosien kuluttua.
Kun käyttää hakua tältä aihealueelta, löytyy mittaristo -hakusanalla 216 vastausta, korjaajiakin on mittaristoille paljon.

Poissa Volvo2002V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm.2002 SRS-TURVATYYNY HUOLLA HETI (TARINOITA )
« Vastaus #2 : 22.09.2013, 01:00:23 »
Niin. juotosvikojahan ne on. Kyllä se on ollut mulle selvää jo ainakin 5 vuotta. Tinassa on ilmeisesti liian paljon lyijyä ja tästä johtuu , että varsinkin kylmissä olosuhteissa -20  - 30 C  taulu pimenee ja " SRS-TURVATYYNY HUOLLA HETI" valo syttyy.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron