Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 567342 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1050 : 30.07.2016, 22:00:33 »
Eli nelipyttyinen 8v olisi siis ei pelkästään halvempi vaan myös toimivampi ja 2s(!) kiihtyvämpi. Tuohon polestar niin jo lähtee ;D Minä kun en nelivetoa tartte niin kiihtyväinen look-a-like olisi oikein passeli

Jos et nelivetoa tarvi niin mun mielestä aika selvä peli sitten. Mutta käy ihmeessä kokeilemassa jossain liikkeessä tuollaista uudempaa yhdistelmää. Sitä en kiellä etteikö vitosen soundi olisi parempi, mutta kyllä tuo muuten tuntuu paljon modernimmalta ja herkemmältä.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1051 : 31.07.2016, 01:46:16 »
Luistamisen tarvetta varmaan vähentää suurenpi määrä vaihteita. Eipä silti, kyllä se luistaminenkin on mukavaa kuultavaa jos ei vaan kulkupuoli ja kulutus liiaksi kärsi. Amerikkalaisista elokuvistahan se äänimaailma on jo opittu että miltä kuulostaa kun kunnon autolla lähdetään talla pohjassa :) Sielläpäin ei ilmeisesti dsg:t ole ollu kuluttajien mieleen enkä kyllä itsekään enää ottais vaikka niissä oli hyviäkin puolia
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Goodwill

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1052 : 01.08.2016, 08:27:42 »
Päivitin -12 mallisen XC-60:n -15 malliseen. Vanhassa oli kolmisäätöinen ohjaustehostin ja tässä nuoremmassa ei. Vanha oli mielestäni parempi, tämä vähän raskaampi ja jotenkin kaltevuuksien mukaan vänkää. Mutta alkaa tuohon tottua pikku hiljaa.

Alusta on myös hieman letkeämpi tässä uudessa ja varusteita enempi, kun on kaikki paketit, DVD:t, astinlaudat, kynnysvalot, sport penkit ym. sälää.


Poissa Pohjanpoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1053 : 10.08.2016, 22:05:07 »
Vaihdoin taannoin 2007 Audi Q7:n 2013-vuosimallin XC60:een. Moottori on 163hv 2.4 D4 automaattiaskilla, joka tuntui melko nuhaiselta yläkierroksilla, joten piti heti hommata Polestar-ohjelmointi tuohon päälle. Polestar siksi, että vehkeessä on kahden vuoden Selekt-takuu, enkä halua ottaa sen suhteen mitään riskejä.

Ohjelmoinnin myötä alkoi kulkupuoli olemaan ihan erilaista, jos nyt ei perus kaupunkikruisailua oteta huomioon, jossa ei mielestäni mitään huomaa. Kellotin vielä varmuuden vuoksi 80-120 ajat GPS:llä ennen ja jälkeen. Ennen: 8.0s, jälkeen 5.0s. Eli ihan mukavasti parani ohituskiihtyvyys  8)

Pakko sanoa, että on komia auto ajella, eikä ole Audia juuri ikävä ollut. Nyt varmaan on taas vähemmän keskisormen heiluttajia liikenteessä läsnä. Jostain syystä tuo Q7 aiheutti sellaisia tunteita kanssa-autoilijoissa, joita en millään muulla ole kokenut  :idiot2:

Poissa cossu69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1054 : 10.08.2016, 23:33:46 »
Onko uusien alustoissa eroa? Onko maavarat samat mallista riippuen?
VOLVO V50 1.6 D DRIVe classic -12

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1055 : 11.08.2016, 06:29:08 »
Onko uusien alustoissa eroa? Onko maavarat samat mallista riippuen?
R-Desingissä taisi olla 15mm matalampi. muuten ovat samat(230mm)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1056 : 11.08.2016, 12:43:39 »
Kaikkiin malleihin on saanut lisävarusteena (n. 500eur) ns. Sport/urheilu-alustan (=R-Desing palikat), joka on 10mm matalampi kuin normialusta.
Volvolla varmaan voivat katsoa koneelta, onko autossa tätä vai ei. Päällepäin hankala huomata, vaikka tanakammalta&paremmalta mielestäni
näyttää Sport-alkustalla ja selvästi tanakampi on moottoritienopeuksissa ajaa. Kaupunkiajossa tärskyt tuntuvat toki enemmän, ainakin 18" vanteilla.
Näin ainakin 2015 vuosimallista lähtien.
XC60 D4 MY18

Poissa cossu69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1057 : 11.08.2016, 13:36:18 »
Tänään tuli koeajettua D4 R-Desing ja olipas jämäkkä. Ehkä jopa liikaa. Täytyy löytää jostain perus alustainen ajettavaksi.
VOLVO V50 1.6 D DRIVe classic -12

Poissa HulluJaYlpee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1058 : 11.08.2016, 17:06:15 »
Tänään tuli koeajettua D4 R-Desing ja olipas jämäkkä. Ehkä jopa liikaa. Täytyy löytää jostain perus alustainen ajettavaksi.

Itse tuli huomattua sama ku kävin 15 vuoden Yaaaar designiä kokeilemassa.. en oo vielä saanu aikaseksi kokeilla normi alustalla..

Mut oli kyl niin kova että ei tuu tähän talouteen.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1059 : 11.08.2016, 20:23:46 »
Tänään tuli koeajettua D4 R-Desing ja olipas jämäkkä. Ehkä jopa liikaa. Täytyy löytää jostain perus alustainen ajettavaksi.

XC70 jälkeen tämä normialustainen '14 XC60 tuntui kovalta. Tosiasiassa alusta on minusta aika optimaalinen tämän tyyliseen autoon.
Tesla S75D '17

Poissa cossu69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1060 : 11.08.2016, 21:19:23 »
Kallisteleeko normialustainen paljon? Onko kellään four-c alustaa? Millainen se on? Ja mitäs rengaskokoa suosittelette?
« Viimeksi muokattu: 11.08.2016, 21:34:15 kirjoittanut cossu69 »
VOLVO V50 1.6 D DRIVe classic -12

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1061 : 11.08.2016, 22:17:38 »
Kallisteleeko normialustainen paljon? Onko kellään four-c alustaa? Millainen se on? Ja mitäs rengaskokoa suosittelette?
itsellä ei ole topicin autossa, mutta S80. Itse tykkään, löytyy mukavuutta sekä jämäkyyttä napilla :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1062 : 12.08.2016, 15:59:45 »
Kallisteleeko normialustainen paljon?

Riippuu mihin vertaa mutta minusta 23cm korkeuteen nähden yllättävän vähän ja vaikka auto kallistuu niin alusta säilyttää tuntuman tiehen. Paremmin on tässä kallistelu hanskassa kuin tuossa mainitussa XC70:ssä (vm. 2012).
Tesla S75D '17

Poissa Goodwill

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1063 : 31.10.2016, 13:30:36 »
Ei ole pimeällä ajo enää tylsää. Nämä älyvalot tai miksikä niitä nyt kutsutaankin on kyllä aika oiva varuste. Huomattavasti parempi näkyvyys ajettaessa esim. toisen perässä. Kuvio peittää vain edellä menevän auton, muuten on kuin ajaisi pitkillä,  ja kun tulee auto vastaan pudottaa "äly" siltä puolelta valot alas. Sama mutkissa; "musta laatikko" seuraa edellä meneviä autoja jotteivat ne häikäisty, muualle valoa riittää.

Vähän tympii, kun ajeltiin Ylläkselle ja Kemistä Aavasaksalle on 100km:n pätkä katuvaloja  ;D

Mahtaa siinä olla töitä riittäny, joka on ohjelman tuolle järjestelmälle rustannu.

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1064 : 01.11.2016, 09:22:23 »
Täysin samaa mieltä noista valoista. En ole ikinä kokenut vastaavaa syksyn pimeässä ajaessani. Lisää turvallisuutta todella konkreettisesti yhdessä noiden kaarrevalojen kanssa.
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

 

Kulkukoira  Proturbo