Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 240 -84 M50

  • 156 Vastauksia
  • 66579 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemuce240

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbo
« Vastaus #45 : 28.03.2015, 22:47:49 »
Seurantaan menee :pomo:

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbo
« Vastaus #46 : 31.05.2015, 00:44:39 »
Hei vaan. Projekti alkaa taas etenemään koska aikaisemmin ollut vähän motivaatio puutetta. Tarkoitus olis jos sais ton kasaan ennen syksyä että pääsisi muutoskatsastamaan.













Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbo
« Vastaus #47 : 11.06.2015, 00:27:29 »
Nyt alkaa korin puolesta homma olee loppusuoralla. Tänää tuli vedettyy pohjamaalit pintaan. Huomenna jos pääsis pintaväriä vetelee. Ainoa murhe on että kone aihiota ei meinaa mistään löytyä. Eli saa tarjota. Et Ft Fk kiinostais?




Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbo
« Vastaus #48 : 13.06.2015, 23:41:35 »
Nyt ois pintaväri vedetty ja vähän kasailtu. Kone aihioksi tulee B230A johon tulee FK männät ja paksut kanget. Kanneksi tulee 398 siistittynä ja perus kansiremontti tehtynä. Ruiskuksi lh.2.4 lastutettuna ja 668cc suuttimet. Pakosarja mallia teetetty ja turboksi Biagio 56/58 siivillä. Pari kuvaa kaveriksi






« Viimeksi muokattu: 11.02.2017, 20:17:24 kirjoittanut Jypä »

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 Ahdistusta
« Vastaus #49 : 28.06.2015, 23:58:58 »
Tännekkin vois vähän päivitellä välillä. Kone aihioksi tuli kumminki B230F. Koneen remontoin eli laakerit, männänrenkaat, tiivisteet. Sisälle tulee FK moottorista männät ja paksut kanget. Kansi 398 siistittynä ja perus remppa tehtynä. Elikkäs tällähetkellä konetta ja kaikkea muuta pientä vailla :)

Tekemistä olis vielä

- Moottorin kokoaminen
- Johtosarjan ja boksien kytkentä
- Kytkin
- Suuttimet
- Etujousien vaihto
- Takakseliin ulosjousto rajoittimet
- Pakoputken ja downpipen tekeminen
- Kaikkea muuta pientä ja viimeistelyä











Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 Ahdistusta
« Vastaus #50 : 17.02.2016, 22:51:07 »
Viime päivityksestä onkin jo aikaa. Jonkun verran tapahtunut sillä välillä. Tulikin lyötyä alusta palasiksi koska ajattelin nyt kummiski tehä kunnolla. Turvakaaria suuniteltu ja alustajuttuja duunailtu. Alustaan tulee kaikki uudet nivelet ja uretaaniset puslat taakse. Alustanosat kävivät hiekkapuhalluksessa ja nyt tullu ite niitä maalailtua. Alustaksi tulee näillä näkymin BC Racing ja perään 4.1 välitys ja spartan Locker. Olen aika huono kirjottelemaan mutta jos kuvat vähän valasisi tämänhetkistä tilannetta :)
















Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 Ahdistusta
« Vastaus #51 : 18.02.2016, 23:27:23 »
Taas on vähän touhuttu. Kävin hakees siniseltä tilaamani huohotinletkun siis se joka menee öljypohjaan ja hintaa oli 28€. Hain myös uudet koneen kumityynyt ja laatikon kumin kanssa. Tuli myös haettua uusi perävälitys 4.1



Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #52 : 22.02.2016, 16:53:41 »
Jaahas. Pistin tilaukseen BC Racing alusta sarjan ja taaksee powerflexin kaikki uretaanipuslat ja SRE 763 asetelma. Miten muuten lähtee vakio tolpista napa irti?
« Viimeksi muokattu: 22.02.2016, 16:55:14 kirjoittanut Jypä »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #53 : 22.02.2016, 17:23:49 »
Miten muuten lähtee vakio tolpista napa irti?

Jarrusatula pois, sitten itse levy, mutterin suojakuppi (mikälie) pois ja varmuussokka irti  pihdeillä jotka oikeasti pitävät. Sokan erottaminen vaseliinihelvetistä saattaa olla hieman hankalaa, mutta kyllä se sieltä löytyy. Sitten vaan hylsyllä (kokoa en muista) mutteri pois ja kevyt nyppäys. Omasta lähti mutteri ihan käsin pyörittämällä irti  :o tiedä pitäisikö tuon oikeasti olla noin löysässä  :idiot2:

Poissa Jeese

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #54 : 22.02.2016, 17:43:25 »
Jarrusatula pois, sitten itse levy, mutterin suojakuppi (mikälie) pois ja varmuussokka irti  pihdeillä jotka oikeasti pitävät. Sokan erottaminen vaseliinihelvetistä saattaa olla hieman hankalaa, mutta kyllä se sieltä löytyy. Sitten vaan hylsyllä (kokoa en muista) mutteri pois ja kevyt nyppäys. Omasta lähti mutteri ihan käsin pyörittämällä irti  :o tiedä pitäisikö tuon oikeasti olla noin löysässä  :idiot2:

Se sokka pitää sen mutterin kyllä kiinni. Sillä mutterilla säädät laakerin välyksen vain.

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #55 : 22.02.2016, 17:45:31 »
Meinasin tuota osaa



Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #56 : 22.02.2016, 17:49:23 »
Hitsattu.

Ja jos meinasit sillä että BC kiinni, jos sama kun ysi/seiskassa, tulee vanhan putken päälle jonkin verran
« Viimeksi muokattu: 22.02.2016, 17:51:47 kirjoittanut Chall »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #57 : 22.02.2016, 17:52:03 »
Meinasin tuota osaa



Räjäytyskuvien perusteella ei lähde millään eli joko on koneistettu yhdestä palasta tai hitsattu toiselta puolelta kiinni. Miksi se pitäisi saada irti?  ???

edit: Chall ehti ensin..
« Viimeksi muokattu: 22.02.2016, 17:55:57 kirjoittanut razori »

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #58 : 22.02.2016, 18:05:43 »
Ookei. Selvä homma :)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #59 : 22.02.2016, 18:33:51 »
edit: Chall ehti ensin..
Joissakin asioissa pitää olla nopea  :D
BC tolppa tulee siis hitsaamalla tuohon vanhan päälle, ilmeisesti niin että vanha toimii ohjurina samalla. Näin ainakin itse olen sen ymmärtänyt

 

Elekma  Autoracing