Hiukkasuodatin ei vaikuta savutusmittauksessa juuri ollenkaan, tai ainakaan omassa ei vaikuttanut: hyvin pienet savutusarvot oli.. Toki oma on vaan maltillisesti softattu, jätettiin vähän limittiä vauhtipyörälle. Auto -06 2.4D ja Karalan penkissä 224hp / 475nm...
Tarkoitatko, että ilman loukkua voisi päästä edes lähellekään samoja savutusarvoja kuin toimivan loukun kanssa? ca. 0 ?
Edellistä kirjoittajaa lainaan:
"Toimivan DPF:n kanssahan tuo Euro IV savutusvaatimus alittuu yleensä komeasti, silloin savutusarvo on luokkaa 0,00 - 0.03."
Jos autossa on loukku ja katsastaja olettaa että sen tulisi toimia niin mitä voi tapahtua jos savutusarvot ei vastaa sellaista autoa jossa loukku on. Tuskin kyse on siitä, että läpäiseekö euro xx normit, mutta voihan katsastajan mieleen hiipiä ajatus että auton päästöissä on jokin vika...
Omassani ei ole hiukkassuodatinta mutta asiasta on keskusteltu töissä ahkerasti kun kaikissa uusissa autoissa on suodatin ja poikkeuksetta ongelmia. VAG ja MB dieselit on kavereilla ja loukkuja on vaihdeltu vuoden parin välein.