Elekma  Autoracing

Äänestys

Tehdäänkö tästä...

GLT
107 (62.9%)
GLE
32 (18.8%)
muu, mikä
31 (18.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 165

240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu

  • 404 Vastauksia
  • 175138 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #60 : 29.11.2011, 01:15:01 »
Ajovalojakin tuli säädettyä, nyt pitäisi kelvata katsastusmiehellekkin, leiman saamisen jälkeen pitää kuitenkin vähän nostaa, että näkee jotain.

Eikö ne vois pitää ihan oikein suunnattuna muulloinkin kuin leimatessa? Se 1% alassuuntaus näyttää kuitenkin niin pitkälle kuin valoa ylipäätään riittää ja vastaantulijatkin näkisivät jotain muuta kuin tähtiä...

Huoltsikoilta saa monesti ihan ilmaiseksi käyttää valonsuuntauslaitetta, niin saa tarkasti säädettyä lailliseksi mutta silti eteenpäin eikä omille nilkoille.

Sitten jos katuvalojen ulkopuolella haluaa nähdä pitkälle niin erilliset kaukovalot, niitten suuntauksen saa laittaa miten tahtoo kun ne päällä ei kuitenkaan koskaan ajeta ketään vastaan.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #61 : 29.11.2011, 01:21:36 »
Joo, mutta parempi ottaa varman päälle :pomo:

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #62 : 30.11.2011, 01:09:42 »
Joo, mutta parempi ottaa varman päälle :pomo:

Sorry, et tämmönen wanha setä puuttuu keskusteluun - mutta vainvalojen osalta... Ja siis nimenomaan suuntausta koskien!
Mut tollaset rukkailut menee
a) virkamiehen
b) ammatikseen tiellä liikkuneen
c) korjaamoyrittäjän
silmissä kyllä ihan teini-touhuksi.....  :idiot2:
Siis oikeesti 240 ei kaipaa muuta, kuin kunnossa olevat heijastimet ( halvalla lähtee motonetista) JA lyhdynlasit ilman hiekkapuhallusta..... samasta paikasta saa noikin ku heijastimet.
Kyllä se umpion suunnittelija on ihan taatusti tienny, mitä irti saadaan oikeilla säädöillä ....
Jos et oikeesti näe tuolla uusinnalla, niin voithan asentaa releet ja 3 neliön piuhat, niinku tämä wanha syysyön sateita inhoava teki....  ::)
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #63 : 30.11.2011, 01:31:48 »
Ihan sama mutta tarvike heijastimilla ,irtolaseilla eikä umpioilla tee juuri mitään ,sama nostaako ne miten ylös tahansa niin kunnon valokuvioita niistä millään.
Kirkkaat on mutta valokuviot tehty muulle kuin H4 kuviolle ...

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #64 : 30.11.2011, 01:44:39 »
 ::)
Juu, selasin tekstejä ihan alusta, ja en puhu mitään noista tarvike-kamoista. Mulla laseissa ja heijastimissa luki Hella - eli siinä varmaan eroja löytyy.
Auton ostaessani oli valokuvio jo palanut persiilleen heijastimien kanssa, ja lasitkin harmaat, siks ne meni heti vaihtoon - ja maailma kirkastui.
Olispa tossa Hollannikkaassa edes neljäsosa tuosta valotehosta  :-[
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #65 : 03.12.2011, 08:02:01 »
Odottaa vaihtamista.

« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:54:15 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #66 : 04.12.2011, 07:24:43 »
Repäsin tuossa sisutan jo lähes kokonaan pois.




Kyllähän siellä reikä lattiassa on, niin kuin katsurikin sanoi.


Miten nopeusmittarin vaijerin pitäisi lähteä irti, ei ainakaan lähde pyörittämällä, tai on liian tiukassa?
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:56:21 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #67 : 04.12.2011, 08:22:55 »
Siihenhän on näköjään katsastuspaikka jo joskus laitettu  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #68 : 07.12.2011, 13:55:25 »
-Kadonneita kuvia-
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:56:45 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLE -85 Tuning the Touring
« Vastaus #69 : 11.12.2011, 22:34:48 »
Ostin tuollaisen todella hyväkuntoisen Woima maskin Nettivaraosan kautta, ja kunto tosiaan on ihan A1 loukkaa :)


Huh huh, kun rupesi kiiltelemään vauhauksen/kiillotuksen jälkeen.


Nyt se on sitten GLE :D


Kilventausta ilmestyi perään. Tein pellistä peitelevyt reunoille kun on ei-EU kilvet.

« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:59:46 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #70 : 11.12.2011, 22:59:59 »
Sainpas nopeusmittarinvaijerin irti, tiukassa se vaan oli, kiitokset Dave Bartonin 240 sivuille.











Kyljestä.


Puhtoisena.




Takaa.




Lähikuvia.




Etsi kuvista Roope-setä ja Ford Thunderbird
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 01:07:10 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #71 : 12.12.2011, 05:27:18 »
hienoa jälkiä :) lähteekö muuten mittari irti ilman että tarvii koko koelautaa purkaa ja roope löyty vasen yläkulma ja nopeusmittarin yläpuolella on vissii voorti :)

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #72 : 12.12.2011, 13:17:58 »
Kiitos, vaijeri oli niin "piukeana" että mittaristo tuli ulos vain pari senttiä, pihtien kanssa piti irroittaa taka puolelta, työntämällä käsi polkimien yläpuolelta.

Kun vaijeri oli irti niin, muut johdot irtosikin sitten helposti.
 
Koko kojelaudan purin melkein muutenkin, niin en osaa sanoa tarviiko koko kojelautaa purkaa mittariston irroittamiseksi. 

Mitä enemmän tätä 240:ä purkaa ja rassaa, sitä enemmän rupeaa 740 tuntumaan ylellisemmältä ja "paremmalta" :idiot2:

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #73 : 12.12.2011, 14:17:01 »
Mittaristo lähtee kun irroittaa neljä ruuvia ja vetää ulos. Siinä mittariston molemminpuolin muovilevyt pois ja siellä ne ruuvit löytyy ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #74 : 12.12.2011, 14:37:07 »
Mitä enemmän tätä 240:ä purkaa ja rassaa, sitä enemmän rupeaa 740 tuntumaan ylellisemmältä ja "paremmalta" :idiot2:

Olisihan siinä mennyt jotain tajuttomasti pieleen jos noin ei olisi, 240 on kuitenkin pohjimmiltaan 140 Evo IV (versio riippuu laskutavasta) siinä missä 740 on täysin uusi konstruktio vajaat 20 vuotta tuoreemmalla perussuunnittelufilosofialla.

 

Ateho  Elekma