Ateho  Elekma

V70 2.4D 2005

  • 56 Vastauksia
  • 19640 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #30 : 20.03.2015, 12:18:53 »
Puskurin irroitus on esimmäisellä kerralla hidas, myöhemmillä kerroilla ei varmaan kymmentä minuuttia mene. Umpiot on muutamalla pultilla kiinni. Ite irrotin suosiolla kun enempi joutu polttimoita vaihteleen.

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #31 : 20.03.2015, 12:50:43 »
Ei omasta mielestä paha vaihtaa polttimot. Ottaa vaan ruiskun boxin ympäriltä muovit pois että saa tilaa ja toiselta puolelta ilmanputsarin
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #32 : 20.03.2015, 13:08:37 »
Feceliftin umpio ei ole niin tuttu (joskus vaihtanu, ei vasta), mutta ainakin tuon vanhemman mallisen umpion vilkkupolttimon kanta on hanurista, polttimo tippu umpioon -> irti ruuvaus.
Ajovalopolttimoiden vaihto kohtuu siedettävä, ja onnistuu umpio paikallaan, ei toki herkkua sekään. Ite laitoin kerralla kaikki uusiksi kun umpion irrotin.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #33 : 20.03.2015, 14:09:09 »
Juu kun tuohon edelliseen pattikylkiseen (V70 -02) oli huomattavasti helpompi vaihtaa polttimoita eteen. Jakso jopa pelleillä xenonien ja ledien kanssa. Pimeenähän on molemmat parkit, kuskin ajovalo ja sitten apparin puolen oranssi "huomiovalo". Sain kuskinpuoleisen ajovalon irti, mutta kun se äpärä irrotti lähtiessään sen polttimon kiinnikelangan.

Päteekö tämä https://www.youtube.com/watch?v=fjFhNIkgghQ video tuohon faceliftiinkin?
Volvoton

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3077
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #34 : 20.03.2015, 16:38:52 »

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #35 : 20.03.2015, 17:51:02 »
Jep ...

Pittääpä kokeilla.....voi tosin olla että jos umpion saakin irti niin ei sitä saa enään paikalleen!  :D
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #36 : 21.03.2015, 14:28:13 »
Kuskinpuolelle polttimot vaihdettu. Aika simppeli homma tuo umpion irrotus. Tosin onnistuin särkemään suurimman osan niistä muovinipsuista millä tuo tulee konepellin alle kiinni.

Tosin vänkärin puolelle jäi vielä parkki vaihtamati kun en vaan saanut tuota puskuria irti siltä puolen.
Onkohan apparin puolella vielä joku piilopultti tms mitä ei oo kuskin puolella? Tai sitten en vaan uskaltanu tarpeeks kovasti repiä.  ::)
Siks toisekseen, tuo puskurin kiinnityspultti vänkärin puolella koristelistan alla lähti kyllä nätisti pois mutta paikallen se äpärä ei enää mennykkään. Puol tuntia tappelin sen kanssa ja se menee vähän kiinni ja toppaa tyystin....väärille jengoille se lähti menemään mutta ei oikeille sitten niin millään.
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #37 : 30.06.2015, 13:06:21 »
Jo vain.
Kytkinremontti otti hieman takapakkia kun volvo rupesi vuotamaan jäähdytinnestettä koneen kyljestä pihalla. Vesipumppuhan se siellä laskee läpi kaiken minkä paisuntasäiliöön kaataa! Kolme vuotta ja 70tkm se kesti huoltokirjan mukaan.
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #38 : 05.07.2015, 09:47:01 »
Olipa pumppu tosiaan huonossa kunnossa. Siivet oli hanganneet pumpun runkoon jonkunlaisen sorviuran ja pumpun pyörittäminen sormivoimin oli vähintään raskasta.
No nyt on uutta osaa ja vesi pysyy koneessa.
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #39 : 09.08.2015, 09:18:51 »
Nythän näyttää siltä että taitaap mennä turboahdinkin vaihtoon. Ajoittaista puutumista on ollut havaittavissa.
Välillä ahtaa ihan ok, välillä tuntuu vaparidiisseliltä. Pitempi vedätys varsinkin suuremman kuorman kera saa aikaan tehojen kaikkoamisen ja tekstin "moottorijärjestelmä vaatii huollon". Tästä pääsee eroon uudelleen käynnistämällä.
Elikkäs oireet viittaavat jumittaviin turbon siipiin.

Noh Garretin tehtailla kunnostetusta ahtimesta sain tarjouksen 750e.
Jotenka ajattelin että kun kerran tuo jakopää tuli tehtyä vespumpun porsimisen johdosta etukäteen niin laitetaan sitten tuo kytkin+vauhtipyörä ja turbo uusiksi ja jatketaan yhteistä taivallusta vielä pitkään.

Jos autonvaihtoa suunnittelee niin merkkiä kun en enää taida osata vaihtaa, enkä nää sille kyllä tarvettakaan, niin auto olisi melko paljon tuoreempi ja vähempi ajettu V70 tahi jopa XC60 dieselinä ja automaattina.
Nämä em. autot on kuitenkin sen verran kalliita ostaa että ois viisainta myydä asunto ja muuttaa autoon asumaan joten annetaan toistaiseksi olla, entrataan nykynen ja eikun kovaa  :sundaydriver:
Volvoton

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3077
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #40 : 09.08.2015, 09:50:27 »
Paljonkas nyt on autolla ajettu. Omassa on alkuperäinen turbo ja vauhtis/kytkin ja mittarissa 380tkm. Alkaa varmaan kohta tulla omaankin nää samat remontit.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #41 : 11.08.2015, 06:35:33 »
383tkm tulee tällä viikolla mittariin.
Alkuperäisillä osilla mennään täälläkin mikä on omasta mielestä vallankin kytkinhilujen suhteen varsin kunnioitettava määrä.
Ostaessa kaks vuotta sitten laskin että autolla oli ajettu noin 40tkm/vuosi vauhtia eli ei pitkää matkaa varsin paljon.

Vaikuttasko tuo ajotyyli tuohon osien kestävyyteen kun ei ole liikennevaloissa paljoa pidetty kytkimellä paikallaan ja ajettu nelosvaihteella 40km/h.  :D
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #42 : 30.12.2015, 11:32:52 »
Nyt olisi sitten kytkinvauhtipyöräremontti tehty.
Osat hommasin jo aikaa sitten joten sain kerättyä rohkeutta.
Loppu kolinat, värinät ja sivuäänet, kytkin ei oo koskaan ollu noin jouhea.

Vähän hintoja, koska ne kuitenkin kiinnostaa:
- LUK vauhtipyörä, uusi, tältä foorumilta ostettu. 500e
- LUK kytkinpaketti 350e
- Vaihtotyö 490e
Eli kokonaisuudessaan 1340e, mielestäni varsin kohtuullinen.

Senverran tuli jobinpostia korjaamolta että toinen alapallo on väljä samoin kuin raidetangon pää. Ja toinen takaiskari vuotaa öljyä. Alapallo ja rt-pää oli paikallisella hyllyssä, samasta liikkeestä vahvistetut takajouset ja biililtä Sachsin super touringit.
Samalla kun noi vaihdetaan niin pannaan uutta öljyä ja pa-suodatin niin taas mennään kohti auringonlaskua!  8)

Mittarissa 391tkm.
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #43 : 11.01.2016, 14:07:46 »
Nyt alko Ardic temppuamaan.
Startin jälkeen kävi hetken ja alko kuulua sellanen rykiminen ja yskiminen, jonka jälkeen sammui. No toisella yrityksellä se sitten jäikin päälle. Äsken kun lämmitin autoa niin samanlainen yskäsy, mutta lämmitin ei kuitenkaan sammunu.
Eli toimii, mutta päästelee kyllä varsin kummallista ääntä hetken.
Auto on menossa perjantaina iskarinvaihtoon niin häätyy samalla pyytää että lukasevat vikakoodit ardicista.
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #44 : 16.01.2016, 07:46:12 »
Ardic antoi vikakoodin luvussa vikakoodin 5F50, siitä lisää tuolla
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=491.new#new

Sachsin super touringit ja kuormajouset laitettu taakse, anto kummasti lisää ryhtiä perään!
Samalla vaihtettiin öljyt, suodatin, raidetangonpää ja alapallonivel.

Kolinat taas vaimenneet hetkeksi, joten vaikka leima umpeutuu vasta 19.3.2016 niin taidan ajella ensimmäisen tilaisuuden tullen vieruskunnan katsastusmiehen pakeilla.
Volvoton

 

KL-varaosat  Race.fi