KL-varaosat  Race.fi

Hanna^:n epäonninen kauppakassi - S40 T5 '05 Summum

  • 84 Vastauksia
  • 38183 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hanna^

  • Hallituksen jäsen - Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1846
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #30 : 26.09.2014, 18:30:51 »
Tämä on kuulemma eilen leimattu. :juhau:

Puhtain paperein läpi.  S*
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo V60 T4 '20 R-Design

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #31 : 18.09.2016, 14:06:48 »
Tuli "hieman" vietettyä aikaa tämän auton kanssa tallissa. :juhau:

Aiemmin vaihtui takaiskarit. Se oli kohtuullisen helppo homma. Nyt vaihtui etuiskarit. Siinä olikin huomattavasti isompi työmaa. Nyt on joka nurkassa keltaiset Konit. Etutolppien kääntölaakerit tuli samalla avattua ja todettua, että yhtään ei ollut rasvaa jäljellä. Putsasin ne ja laitoin rasvaa niin paljon kuin sinne mahtuu. :juhau: Samalla piti vaihtaa etutukivarsien takapuslat. Jäi vaihtamatta kun apukuskin puolella etummaisen puslan pultti oli niin maan p*rkeleesti kiinni.  :tickedoff:

Epäilin vahvasti vetoakselivikaa tässä autossa kun aiemmin kiihdyttäessä tuntui selvää ravistusta. Nyt ei ole tietoakaan mistään ravistamisesta. *taavih-> S* Täytyy silti pitää mielessä tuo vetoakseleiden vikaominaisuus.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Hanna^

  • Hallituksen jäsen - Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1846
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #32 : 18.09.2016, 22:17:39 »
Tuli "hieman" vietettyä aikaa tämän auton kanssa tallissa. :juhau:

Aiemmin vaihtui takaiskarit. Se oli kohtuullisen helppo homma. Nyt vaihtui etuiskarit. Siinä olikin huomattavasti isompi työmaa. Nyt on joka nurkassa keltaiset Konit. Etutolppien kääntölaakerit tuli samalla avattua ja todettua, että yhtään ei ollut rasvaa jäljellä. Putsasin ne ja laitoin rasvaa niin paljon kuin sinne mahtuu. :juhau: Samalla piti vaihtaa etutukivarsien takapuslat. Jäi vaihtamatta kun apukuskin puolella etummaisen puslan pultti oli niin maan p*rkeleesti kiinni.  :tickedoff:

Epäilin vahvasti vetoakselivikaa tässä autossa kun aiemmin kiihdyttäessä tuntui selvää ravistusta. Nyt ei ole tietoakaan mistään ravistamisesta. *taavih-> S* Täytyy silti pitää mielessä tuo vetoakseleiden vikaominaisuus.

Kiitos.  S*

Kyllä nyt kelpaa taas ajella.  :)



« Viimeksi muokattu: 18.09.2016, 22:20:32 kirjoittanut Hanna^ »
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo V60 T4 '20 R-Design

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1945
  • S60 T6 AWD -11
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #33 : 21.09.2016, 12:24:31 »
Odotan mielenkiinnolla. :juhau:
Kuten myös, itsekin paikallisen Wetterin huoltopalveluiden tasoon pettyneenä olen monta vuotta ollut autoni mukana hiljaisena sivustakatsojana huolloissa. Eihän sinne korjaamoon saisi mennä mutta eipä nuo ole huomauttamista pahempaa poistamista huoltotiloista yrittäneet. Kun maksan ryöstötuntitaksan niin työt on myös tehtävä.
Kun ei ole ollut omamekaanikkosysteemiä ja kyseessä monimerkkikorjaamo niin huollon taso riippuu siitä kuka mekaanikoista työn joutuu tekemään.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #34 : 24.11.2017, 14:22:38 »
Epäilin vahvasti vetoakselivikaa tässä autossa kun aiemmin kiihdyttäessä tuntui selvää ravistusta. Nyt ei ole tietoakaan mistään ravistamisesta. *taavih-> S* Täytyy silti pitää mielessä tuo vetoakseleiden vikaominaisuus.

Vetoakseleissa oli vikaa, iskareiden vaihdon jälkeen ravistus palasi. Suurimmat ravistelut jäi pois, kun vetoakselit vaihtuivat uusiin. Kaikki ravistelut eivät kuitenkaan poistuneet. Syy löytyi kaksoismassavauhtipyörästä. Siinä oli vähän joka suuntaan väljää.  :idiot2: Myös kytkin oli täysin valmis, jäljet luistamisesta oli nähtävissä.

Moottorista on kuulunut erittäin ruma kirkuva ääni kylmänä käynnistäessä. Sillekkin taisi löytyä selitys, ykkössylinterin kohdalta yksi pakosarjan pinnapultti poikki ja yksi lähti sormin auki. Pakosarjalle oli olemassa diagnoosi, pakosarja halki.  ::) Katkennutta pinnapulttia yritetään viikonloppuna porata pois moottori paikoillaan.

Kuvia tulee joskus.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #35 : 25.11.2017, 17:08:32 »
Vetoakseleissa oli vikaa, iskareiden vaihdon jälkeen ravistus palasi. Suurimmat ravistelut jäi pois, kun vetoakselit vaihtuivat uusiin. Kaikki ravistelut eivät kuitenkaan poistuneet. Syy löytyi kaksoismassavauhtipyörästä. Siinä oli vähän joka suuntaan väljää.  :idiot2: Myös kytkin oli täysin valmis, jäljet luistamisesta oli nähtävissä.

Oliko siellä muka väljää?

https://instagram.com/p/BbpQyj_H39_/
« Viimeksi muokattu: 29.11.2017, 10:10:14 kirjoittanut Hanna^ »
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #36 : 25.11.2017, 21:36:20 »
Oliko siellä muka väljää? [emoji47] [emoji50]

https://instagram.com/p/BbpQyj_H39_/

Ei tuo ollut edes paha verrattuna päittäisvälykseen. :o




Ahdin otettiin tänään pöydälle. Seuraavana ohjelmanumerona katkenneen tai katkaistun pinnapultin kaivaminen kannesta pois. Tietysti se vaikein paikka, ykkössylinterin kohdalta.  :buck2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #37 : 27.11.2017, 20:00:48 »
Erä- ja otteluvoitto katkenneesta pinnapultista otettu. Kulmavaihteen kanssa vajaa pari tuntia porattu, lukematon kerta teriä terotettu välissä. Vastakierretapin kun sai naputettua vasaralla paikoilleen, niin eihän se ollut edes tiukassa. :facepalm: Tämä oli kahdesta vaihtoehdosta se parempi, ihan kuten Joonas arveli asian olevan.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #38 : 27.11.2017, 20:19:44 »
lukematon kerta teriä terotettu välissä.

Tekee kyllä höpöä pultille, kun pultti monta kertaa kuumennetaan ja se siitä päästyy itsekseen, eli karkaistuu. Noihin ei meinaa purra mikään. Turbon laipasta piti joskus irrottaa pulttia ja ei irtoa millään. Rälläkällä poikki laipan juuresta ja vingulla kovapalaterän kanssa koko laipasta läpi. Reiästä tuli tietenkin liian iso joten reiän täyttö hitsaten ja sen jälkeen tavan poralla uusi reikä

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #39 : 27.11.2017, 23:24:48 »
Ahdin otettiin tänään pöydälle. Seuraavana ohjelmanumerona katkenneen tai katkaistun pinnapultin kaivaminen kannesta pois. Tietysti se vaikein paikka, ykkössylinterin kohdalta.  :buck2:
Tämä oli kyllä mukava välipuuhastelu, varsinkin kun tehtävä oli alustettu hyvin  :) Downpipen irroitteluun ja pakosarjan pulttien irroitteluun oli uhrattu aikaa paljon ennen kuin hypättiin ketjuun mukaan.

Erä- ja otteluvoitto katkenneesta pinnapultista otettu. Kulmavaihteen kanssa vajaa pari tuntia porattu, lukematon kerta teriä terotettu välissä. Vastakierretapin kun sai naputettua vasaralla paikoilleen, niin eihän se ollut edes tiukassa. :facepalm: Tämä oli kahdesta vaihtoehdosta se parempi, ihan kuten Joonas arveli asian olevan.
*taavih->

Hyvä että lähti irti  8)
Turboa peesaatakseni,  pohdittiin pinnapultin irroitusta joko moottori paikoillaan tai sitten oltaisiin laskettu koko paketti lattialle kun apurunkokaan ei ole kiinni. Kannen irroittaminen kaikkine työvaiheineen ja vaihtoon menevine osineen tuumittiin liian työlääksi vaihtoehdoksi pinnapultin poistamiseen  :)

Ja koska kuvat on kivoja niin siis tältä PJ:n auto näytti toissaviikonloppuna:

Siis tien raivaus kampiakselin takastefalle ja turbon kautta takaisin.  Edestä purettu moottorin ympäriltä alapuolelta oikeastaan kaikki irtoava  :P Öljypohjan erikoistukityökalu on vauhtipyörän momenttiinvetoa ja laatikon laittoa vasten :)
« Viimeksi muokattu: 27.11.2017, 23:27:43 kirjoittanut JoonasH »

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #40 : 27.11.2017, 23:33:12 »
Häh miksi tämä on jäänyt huomaamatta nyt korjataan tilanne  :-[
kiitoos ja anteeks.

Poissa Hanna^

  • Hallituksen jäsen - Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1846
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #41 : 28.11.2017, 23:14:32 »
Häh miksi tämä on jäänyt huomaamatta nyt korjataan tilanne  :-[

Ehkä siksi, että tässä on mennyt kolme vuotta niin, että en ole kauheasti päivitellyt tilannetta. Lista on pitkä, mitä sinä aikana on tehty..

Autoon on siis kolmen vuoden aikana tehty ainakin seuraavaa:
- ohjausvaihde vaihdettu kokonaisuudessaan
- apukuskin etusisälokari uusittu
- etuspoileri uusittu
- etupuskuri maalattu uudelleen
- ovien tiivisteet liimattu
- apukuskin etusumuvalo korjattu
- takaluukun mikrokytkin uusittu uudelleen
- öljynsuodattimen kotelo vaihdettu
- molemmat sarjat renkaita uusittu
- kaksi talvivannetta uusittu
- takaa kaikki tukivarret uusittu
- takajouset uusittu
- takajarrupalat uusittu
- aurauskulmat säädetty (ja myös jätetty säätämättä)
- iskarit vaihdettu kaikkiin kulmiin
- etutukivarret uusittu
- etujouset uusittu
- kuskin etusisälokari uusittu
- koiranluut uusittu
- etupyörien laakerit uusittu
- termostaatti uusittu
- iskareiden rajoitinkumit uusittu
- iskareiden suojakumit vaihdettu
- imupuolen ja pakopuolen vvt-pyörät vaihdettu
- vetarit vaihdettu
- keraaminen pinnoite laitettu maalipinnalle
- takajarrusatulan jousi kuskin puolelle uusittu

Näiden päivämäärät ja syyseuraussuhteet täytyy tarkistaa kuiteista. Mutta kuten moni varmasti tietää, ei vakuutusyhtiön piikkiin tehdyt korjaukset autoon ole menneet kertaakaan putkeen ja suurta osaa osista ei siis ole tarvinnut vaihtaa siksi, että ne olisivat vanhuuttan hajonneet vaan aivan muista syistä.  :)

Lisäksi toki tehty määräaikaishuollot ajallaan.

Viimeisimmän episodin vaihtokohteena siis on:
- kaksoismassavauhtipyörä
- kytkinasetelma

Ja lisäksi pakosarjan katkenneen pultin metsästys ja irrotus. Nyt auto pitäisi enää saada nippuun ja runoilla palautetta huoltoon löydetyistä mälvätyistä pultinkannoista jne.

Isoimmat kiitokset viimeaikaisista suorituksista menee Turbo 242:lle, isälleni, JoonasH:lle sekä tuntemattomalle herrasmiehelle Markolle, joka ystävällisesti lainasi Volvon erikoistyökaluja (olihan se Marko? Ja vaikkei olisikaan ollut, niin nyt hän esiintyy sillä taiteilijanimellä).  S* Jos kyseinen herrasmies näkee tämän, niin lupaan tarjota pullakahvit, jos joskus samaan paikkaan eksytään.  ;)
« Viimeksi muokattu: 28.11.2017, 23:18:53 kirjoittanut Hanna^ »
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo V60 T4 '20 R-Design

Poissa Hanna^

  • Hallituksen jäsen - Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1846
Vs: Hanna^:n epäonninen kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #42 : 28.11.2017, 23:31:02 »
Lisätään vielä listaan, että juuri pakopuolen vvt-pyörän vaihdon jälkeen ja ennen kytkinrempan aloittamista uusittiin lambda-anturi.

Pala palalta siitä kasvaa isona ehjä auto.  S*
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo V60 T4 '20 R-Design

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #43 : 28.11.2017, 23:39:10 »
Autoon on siis kolmen vuoden aikana tehty ainakin seuraavaa:

 :o  Hyvä kirves, varsi vaihdettu kahdesti ja terä kolmesti... Eihän tuossa juuri enää alkuperäistä ole  ???

Poissa Hanna^

  • Hallituksen jäsen - Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1846
Vs: Hanna^:n kauppakassi - S40 T5 '05 Summum
« Vastaus #44 : 28.11.2017, 23:53:27 »
:o  Hyvä kirves, varsi vaihdettu kahdesti ja terä kolmesti... Eihän tuossa juuri enää alkuperäistä ole  ???

Kori, kone, startti, ahdin ja pakosarja!  :2funny:

Joo, ei siinä tosiaan paljon ole enää jäljellä vaihtamatonta osaa. Epäonnisten sattumien summia, joiden seurauksena hommat on vaan paisuneet. Onni onnettomuudessa ja suurinta osaa noista ei ole veloitettu meikäläisen pussista, kun on syystä tai kolmannesta aiheutuneet suoraan tai välillisesti kahdesta kolarista ja kolarikorjauksen tekemättä jääneistä asioista.

Niille, jotka eivät ole niin perillä tapahtuneista, niin autolla ajettiin siis moottoritiellä mäyrän päälle kevättalvella 2014 ja keskelle katua pimeään kohtaan ajetun katulaatan päälle joulukuussa 2015. Vaihtoehtona olisi toki ollut kiilata rekan eteen mäyrää väistäessä tai rotvalliin/viereiseen autoon laattaa väistäessä, mutta sittenhän vauriot olisi olleet jo niin suuret, että olisimme säästyneet kaikelta hauskuudelta seuranneiden tapahtumien osalta.  :D

Mutta luovuteta ei ja tästä tulee vielä parempi kuin uutena!  :)
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo V60 T4 '20 R-Design

 

Samppasport  Futurez