0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
ei nämä nyt niin erikoisia oo mutta osia silti:kunnostettu 2mm laskettu uudenmallin kansi, kanavia hieman portattu, kolmikulma-seetit(Kuva poistettu lainauksesta.)pysty Weber+imusarja:(Kuva poistettu lainauksesta.)koko paketti:(Kuva poistettu lainauksesta.)
Mallory 2-kärkijakaja(Kuva poistettu lainauksesta.)Lynx imusarja(Kuva poistettu lainauksesta.)Peltisarja(Kuva poistettu lainauksesta.)Swiss cheese(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tossa jotain sekalaista kuvaa..(Kuva poistettu lainauksesta.)Kormun nosturit + B30 tönärit(Kuva poistettu lainauksesta.)Kormun 717(Kuva poistettu lainauksesta.)Kormun peltisarja(Kuva poistettu lainauksesta.)Turbo pakosarjaa(Kuva poistettu lainauksesta.)SK + Misab ja Weber + Misab(Kuva poistettu lainauksesta.)Vaparin muotoiltu virikansi
eskilstuna venttiilikoppa ja B16 venttiilikoppa jossa korkki keskellä. ja turbotustavaraa(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuossa paljon kuvia ja juttua länsinaapurien foorumilla.http://amazon.forum.bilia.se/phpbb2/viewtopic.php?t=1853Tuossa eräältä toiselta sivustolta vähän tappikoneiden turbotuksesta, kilpaosista yms. juttujahttp://xpress.mine.nu/volvov2/public/sectionview.asp?section=628http://xpress.mine.nu/volvov2/public/wrapviewpicture.asp?id=292http://xpress.mine.nu/volvov2/public/sectionview.asp?section=99http://xpress.mine.nu/volvov2/public/sectionview.asp?section=89http://xpress.mine.nu/volvov2/public/sectionview.asp?section=95http://xpress.mine.nu/volvov2/public/sectionview.asp?section=91http://xpress.mine.nu/volvov2/public/sectionview.asp?section=93Ja tuossa sitten koko R-Sport kataloog PDF-muodossa (tosin ei ihan uusin, koska muutamia vinokoneiden juttuja puuttuu, mutta tappikoneistahan tässä olikin kyse )http://volvo1800pictures.com/document/Volvo_R-Sport_Katalog/Volvo_R_Sport_Katalog.pdf
tossa olis kannesta yks kuva(Kuva poistettu lainauksesta.)
http://kuvablogi.com/blog/5626/3/B-20 16v ,Elettiin jotain 70 lukua ,kun Ruotsissa oli Volvohommissa 16v kehitystyö jo lähellä toteutua B-20:seen,muutama vuosi aikasemmin ni olis varmaan toteutunutkin ,mutta... 200 sarjan auto ja uusi vinokone oli tehtaalle tärkeämpi.Muutaman protokannen teki Mr AKSELLSON mutta ne jäi siinen.,(sama mies teki SAABIN ekat 16v:t jotka tuli tuotantoon)Sillon, ihan oikeesti , oli niin erikoinen osa että piti käydä sen takia Ruotsinmaalla ,tämän vierailun mahdollisti eräs hyvin paljon volvohommissakin mukana ollut "suomikaveri".Kuvablogin kuva on alkuperäinen ,jossain on nähty samasta kuvasta kansi.("Sillon oli vielä allekirjoittaneella tukkaa takana ja elämä edessä")Oma 16v kansi oli piirretty ,mutta se jäi siihen,hintaa pelkille osille olis tullu ihan tuhottomasti.Ei ollut "pirkkaosia" tarjolla.Mutta vielä tähän päivään,Roads Sport moottorista ,Venttiilit on 47,5 ja 39 pako-ohjain on siirretty,isku on 92 ja mäntä 92,5 eli on vähän yli 2,4L.Harisella jarrutettu 227hv250 nm.HEKO kysy alupalasta,ei ole piirrustuksia ,irti se on ja osina vielä koko kone ,voi kyllä kopioida jos kiinostaa ,mutta jos nyt itse tekisinvastaavan systeemin imupuolelle ,en alkaisi enää noin isoon jyrsintätyöhön.täällä jossain oli kuvia joskus fiksummasta (helpommasta)mallista ,toteutus oli terästä ,kyllä varmaan kuvat löytyy joltakin,se paketti oli muistaakseni kaasareita varten ,mulla läppärungot on teetetty kannen imureikien jaolla ,joten tämä alumiinivälipala on "naimisissa"tämän kannen ja läppärunkojen kanssa.
Kun näistä erikoisista 16v kansista tuli puhe, niin olettekos törmännyt tälläiseen:(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)Kyseessä on ilmeisesti Volvon proto/kilpakäyttöön weslakella teettämä 16v-kansi 70-luvulta. Näitä ei löydy ihan jokaisesta tallista. Kuvien yksilö on ajamaton ja tarinan mukaan se on ollut volvon kilpa-autopuolella varakantena, jota ei koskaan tarvittu.Jos jollakin on tarkempaa tietoa näistä weslake-kansista, niin tieto otetaan kernaasti vastaan.Ja koska joku kuitenkin kysyy, niin tuo ei ole minun ja se tuskin on myöskään myynnissä.Lisää kuvia weslakesta löytyy täälläLisäksi vielä herkuttelukuvaa 8-bolt kampiakselille 80-luvulla (!) teetetyistä titaanikiertokangista:(Kuva poistettu lainauksesta.)Nämä ovat varmaankin maksaneet aikanaan uuden auton verran..
Kytkinkoppa B20-M400(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tollainen pikkunen mopon moottori.(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kyllä se musta olla pitää (Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)Arp:n pinnapultit ja kynsitiiviste odottaa kantta (Kuva poistettu lainauksesta.)Keiteleen koneen tuplajouset, asennuspaine (43,5mm) 55-60kg ja 12mm nostolla 130kg(Kuva poistettu lainauksesta.)Imupakosarjan tekemistä varten venttiilikoppa sovituksessa(Kuva poistettu lainauksesta.)Huomasin että 2. ja 4.pytyn suutinpidikkeet tulee n. 5-10 astetta eri kulmaan kuin 1. ja 3. pytyt. Saako tuohon suutinkiskoa mitenkään tehtyä sähkösuuttimille? Poraa suutinpesät vinoon?
(Kuva poistettu lainauksesta.)Voihan se olla sininenkin... Olisko tää muka erikoisosa ?(Kuva poistettu lainauksesta.)
tässä eilen värkätty imusarja.. ei ehkä ihan yhtä hifistelty kuin tuo Juhau:n tekele mutta pitäis ajaa asiansa.. (Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)