Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Katon vaihto

  • 4 Vastauksia
  • 3158 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Katon vaihto
« : 04.05.2012, 15:20:39 »
Onko kellään kokemusta "tolpat poikki"-tekniikalla suoritetusta katon vaihdosta? Löytyis muuten hyväkorinen 144 joka on myrskyssä saanut puun katolleen.

Vauriot eivät kauheen mittavia ole, ovet aukee ja sulkeutuu, ikkunat on ehjät ja sekä etu- että takalasi istuvat nätisti paikoillaan. Oikean puolen kylkilinja näyttää myös hyvältä, mutta vasemmalta puolelta b-pilari on yläpäästään sentin pari taipunut sisään. Korissa ei ole kuitenkaan näkyvissä notkoa.

Pari muualta löytynyttä keskustelua aiheesta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=93378&start=0
http://www.pajalle.com/cars.php?id=009&lang=fi&page=30

Eli herätellään vähän keskustelua aiheesta. Myös choppauksesta kokemuksia omaavat vois kertoilla kokemuksiaan katon istuttamisesta, vaikkei ihan samasta asiasta olekkaan kyse.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=ptQ_4pBDqbw
Siinä vielä vähän laajamittasemmasta korjauksesta videota. :D
« Viimeksi muokattu: 07.05.2012, 17:17:54 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Katon vaihto
« Vastaus #1 : 04.05.2012, 16:07:27 »
Onko kellään kokemusta "tolpat poikki"-tekniikalla suoritetusta katon vaihdosta? Löytyis muuten hyväkorinen 144 joka on myrskyssä saanut puun katolleen.

Vauriot eivät kauheen mittavia ole, ovet aukee ja sulkeutuu, ikkunat on ehjät ja sekä etu- että takalasi istuvat nätisti paikoillaan. Oikean puolen kylkilinja näyttää myös hyvältä, mutta vasemmalta puolelta b-pilari on yläpäästään sentin pari taipunut sisään. Korissa ei ole kuitenkaan näkyvissä notkoa.

Tässä pari kuvaa tekstin tueksi:

http://i200.photobucket.com/albums/aa87/oskari90/Volvo%20144%20DL%20-72/DSC00054.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa87/oskari90/Volvo%20144%20DL%20-72/DSC00051.jpg

kamerakännykällä otettu melkein 4 vuotta sitten, joten laatu on sen mukainen  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Katon vaihto
« Vastaus #2 : 05.05.2012, 12:11:13 »
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=116438&st=0&sk=t&sd=a&sid=edee1917f2201b46356fff2bdd04f7ae&start=90

Siinä yksi menestystarina lisää. Museossakin joku näyttää aikoinaan miettineen katon vaihtoa satasarjaan ruosteen vuoksi googlen mukaan.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2392
  • www.vrcf.fi
Vs: Katon vaihto
« Vastaus #3 : 05.05.2012, 13:04:43 »
Aika helppo nakki. Tolpat poikki keskeltä, avaa pari tolppaa että pääsee hitsaamaan molemmin puolin. Mä tuin 164 korin oviaukoista kardaanitunneliin, kun vaihdoin siihen 144 katon.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Katon vaihto
« Vastaus #4 : 05.05.2012, 14:05:38 »
Aika helppo nakki. Tolpat poikki keskeltä, avaa pari tolppaa että pääsee hitsaamaan molemmin puolin. Mä tuin 164 korin oviaukoista kardaanitunneliin, kun vaihdoin siihen 144 katon.

Ajattelinkin että kai joku vastaavaa on harrastanut. -H- Ei sattunut jäämään yhtään kuvaa prosessista? Miten mittasit tolppien katkonnat että sait katon istumaan oikein?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

KL-varaosat  Race.fi