Ateho  Elekma

B200K ahtaminen

  • 19 Vastauksia
  • 4404 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Late480

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
B200K ahtaminen
« : 29.01.2019, 17:45:45 »
Kestäiskö B200K ahtamista jos sinne vaihtaisi B19 r-sport kiertokanget ja ajais RE85sella ja jos kestäis nii paljon tehoa semmonen voisi kestää?
2x Volvo 240 B200k, B19 R-sport

Poissa viri-viri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #1 : 29.01.2019, 19:37:49 »
Ei mee b19 koneen veivit b200 kampuraan...

Poissa Late480

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #2 : 29.01.2019, 20:08:18 »
aa okei.
2x Volvo 240 B200k, B19 R-sport

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #3 : 29.01.2019, 20:36:03 »
13mm kanget löytyy ylimääräsenä passaa b200-b230 konneisiin.. 70e
« Viimeksi muokattu: 12.02.2019, 18:04:07 kirjoittanut sp69 »
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #4 : 29.01.2019, 20:40:54 »
M-kankia on ollut ainoastaan noissa kymppisarjan moottoreissa. Ne vahvemmat uudemmissa satasarjan moottoreissa ovat 13mm kiertokanget. Tässä tilanteessa olisi helpointa hakea ilmainen B19A moottori, tuon B200K tilalle ja ahtaa se.

Paikalla Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #5 : 29.01.2019, 21:28:06 »
Millä perusteella on helpompi alkaa vaihtamaan moottoria ku ahtaa (oletettavasti) jo paikallaan oleva?
Kestää 200-250hv jos bensansyöttö ja sytytysennakko on kunnos.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2019, 21:34:35 kirjoittanut Joni- »
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Late480

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #6 : 29.01.2019, 21:54:02 »
Kovalchuck33 Itel löytyy B19 R-sport kone ilman kantta ja se kone on autosta joka oli palanut + se kone on jonkun verran ruosteessa (seissy ulkona) ja jos sen haluais kuntoon nii pitäis kyl porauttaa ja vaihtaa männät. Jos tekis keväämmäl siit koneen ja laittais sähköruiskun joka multa jo löytyy ja varmaan megan siihen.

Sitä vaa aatteli B200K:sta kun niissähä on kai linnunluut ja eiks se oo se mikä b200k hajois ekana jos ahtais ku puristukset on tasan 10?
2x Volvo 240 B200k, B19 R-sport

Poissa Late480

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #7 : 29.01.2019, 21:55:26 »
Ja muutenkii aatteli et kyl jos virittää nii itelle riittää se hyvin se 200hp
2x Volvo 240 B200k, B19 R-sport

Poissa Late480

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #8 : 29.01.2019, 21:56:42 »
Siis autossa on siis tällä hetkel se B200K kiinni ja mul on toine 240 samal tekniikal ja se "raato" B19 kone
2x Volvo 240 B200k, B19 R-sport

Poissa Late480

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #9 : 29.01.2019, 21:59:52 »
Se B19 R-sport on siis tässä kunnos

2x Volvo 240 B200k, B19 R-sport

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #10 : 29.01.2019, 22:36:58 »
Onhan tuollainen B19A aika paljon kestävämpi ahdettunakin kuin B200K moottori, eikä nakuta yhtä helposti matalamman puristuksen takia ja kestää helposti yli 300hv tekemättä moottorille yhtään mitään. Onhan B19 koneesta otettu vakio-osilla jopa lähemmäs 400hv. Eikä se B200K linnunluilla taida sitä 200-250hv kestää mitenkään. Tuollaisen 240 moottorin vaihto on myös aika nopea homma muutenkin. Noita B19 koneita saa ilmaisiksi hyvällä tuurilla. Tosin jossain määrin voisi etsiä myös vaikkapa B230F moottorin suoraan 13mm kangilla, jos halvalla löytyy.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2019, 22:40:10 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Late480

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #11 : 29.01.2019, 22:50:40 »
Kovalchuck33 Onhaa toi B19 nyt paljo parempi viritysaihio kun B200k ja ton B19 R-sport koneen sainkii ilmatteeksi ja myös Volvon oman sähköruiskun kans. Oishaase jos jostain halval B230F löytäis nii sehää ois se paras vinokone virittää.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2019, 22:53:36 kirjoittanut Late480 »
2x Volvo 240 B200k, B19 R-sport

Paikalla Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #12 : 29.01.2019, 23:42:50 »
Jos kerta E85 on tarkotus ajaa nii en nää mitää järkee laitaa 8.5:1 puristussuhdetta, eikä kymppikää oo ongelma. Vaikka b19 kestäs enemmän ku b200k nii voimansiirto luultavasti ei.
Onhan b230et 186hv vakiona linnunluilla ::)
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #13 : 30.01.2019, 22:04:16 »
Onhan b230et 186hv vakiona linnunluilla ::)
182. Ja ihan sokaton kranaatti jo vakiona jos ratailee tms.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Late480

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K ahtaminen
« Vastaus #14 : 31.01.2019, 10:15:32 »
Eli b200k jos sinne laittais 13mm veivit nii pitäis re85 kaa kestää sen 200hp +
2x Volvo 240 B200k, B19 R-sport

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo