KL-varaosat  Race.fi

paineiden lasku

  • 8 Vastauksia
  • 3016 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dife

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
paineiden lasku
« : 25.09.2012, 13:51:00 »
Ongelmana se et menasin laittaa omaan turbo projektiin ft.n garretin ahtimen ja siin taitaa olla vakio paineet jotain 0.6 luokkaa vai olisko ollu enemmänkin sillä ahdin (turbo +) autosta.. Nyt pitäis saada alotus paineet mahdollisimman alas.. Onnistuuko tankoa säätämällä vai pitääkö koko kello vaihta?

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: paineiden lasku
« Vastaus #1 : 25.09.2012, 14:08:16 »
Ongelmana se et menasin laittaa omaan turbo projektiin ft.n garretin ahtimen ja siin taitaa olla vakio paineet jotain 0.6 luokkaa vai olisko ollu enemmänkin sillä ahdin (turbo +) autosta.. Nyt pitäis saada alotus paineet mahdollisimman alas.. Onnistuuko tankoa säätämällä vai pitääkö koko kello vaihta?

Laita fk:oon kello. Pääsee ainakin helpolla.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

hevonen

  • Vieras
Vs: paineiden lasku
« Vastaus #2 : 25.09.2012, 14:30:35 »
Miksi? Tuo turbo+ ei vaikuta ahtimen antamaan paineeseen, kello säätää sen.
Jos ne paineet tosiaan haluat alas niin sitten se fk:n ajoviimakello...
« Viimeksi muokattu: 25.09.2012, 14:33:33 kirjoittanut hevonen »

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: paineiden lasku
« Vastaus #3 : 25.09.2012, 15:41:13 »
Tätä minäkin mietin että MIKSI?

Yleensä nostetaan painetta eikä lasketa ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: paineiden lasku
« Vastaus #4 : 25.09.2012, 15:57:44 »
Tätä minäkin mietin että MIKSI?

Yleensä nostetaan painetta eikä lasketa ;)

Nyt pitäis saada alotus paineet mahdollisimman alas..

Yleensä ruuvataan paine ylös ja ihmetellään kilinää. Sitten vaihdellaan kansipahveja ja suuttimia ja veivejä ja ihmetellään että kun ei ne volvot mitään kestä ja
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: paineiden lasku
« Vastaus #5 : 25.09.2012, 17:21:46 »
Yleensä ruuvataan paine ylös ja ihmetellään kilinää. Sitten vaihdellaan kansipahveja ja suuttimia ja veivejä ja ihmetellään että kun ei ne volvot mitään kestä ja
+1

Sitä ft kelloa voit kokeilla käyttää siten että teet sille uuden telineen että hukkaportti on auki kokoajan vähän ja sitten prikoilla säätämällä paineen halutuksi mutta tällaisessa virityksessä ahtojen herääminen kärsii rajusti.

Toinen vaihtoehto olis virittää jousi toiselle puolen hukkaporttia, eli ikäänkuin taistelemaan kelloa vastaan.

Mutta kuten todettu, joku voisi olla innokas vaihtamaan ft/fk kelloja päikseen  :) Tosin ei nuo uudet kiinalaisetkaan kauhean kalliita ole.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: paineiden lasku
« Vastaus #6 : 25.09.2012, 17:29:58 »
Minkälaiseen vehkeeseen mahtaa olla tulossa?
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: paineiden lasku
« Vastaus #7 : 25.09.2012, 17:36:02 »
Veikkaisin B230K mottia, FK ahdot voisi olla aika passeli kokeilla  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Dife

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: paineiden lasku
« Vastaus #8 : 26.09.2012, 07:03:31 »
Kyllä b230k pakettia yritetään tehdä.. Kiitosta vaan neuvoista pitää siis aloitta fk kellon metsästystä :)

 

Kulkukoira  Proturbo