Elekma  Autoracing

Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"

  • 174 Vastauksia
  • 75535 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #75 : 22.08.2011, 22:31:32 »
Pieni tekninen yksityiskohta unohtui: Laitoin mätänetistä ostetun scantechin turboÖLJYPUMPUN kiinni tuohon. :idiot2:
Elämässä pitää olla jännitystä. :2funny:

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #76 : 22.08.2011, 22:36:20 »
Pieni tekninen yksityiskohta unohtui: Laitoin mätänetistä ostetun scantechin turboÖLJYPUMPUN kiinni tuohon. :idiot2:
Elämässä pitää olla jännitystä. :2funny:

Jaa ei pieni jännitys riitä sit :idiot2:
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #77 : 22.08.2011, 22:44:10 »
Jaa ei pieni jännitys riitä sit :idiot2:
Onhan se jo toiminut moitteettomasti ~50 km. :2funny:
Tämä on testi. Jos paineet alkaa yhtään tippua, niin alkuperäisosa löytää paikkansa.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #78 : 23.08.2011, 19:33:33 »
VR-anturi alkoi toimia, kun pienensin ilmaraon 1mm-> 0,5mm.
Loppuviikon ajelen sisään ja 500km kohdalla vaihtuu öljyt+suodatin.
Viikonloppuna kannen jälkikiristys ja nokan ajoituksen arpomista.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #79 : 23.08.2011, 19:51:46 »
Tuossa näkyy hienoa räkäsaumaa VR-anturin kiinnityksessä.
OT:n hihna puuttuu vielä kun en ole jaksanut mitata sen pituutta.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012, 16:40:19 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #80 : 26.08.2011, 23:44:12 »
Pilkun viilaus ei ota loppuakseen.
Orkkis 80Ah laturi sai poistua ja tilalle kevyempi 65Ah.

Laturin puslat saapuvat siniselle maanantaina, niin saa tuonkin linjaan.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #81 : 26.08.2011, 23:56:15 »
Pilkun viilaus ei ota loppuakseen.
Orkkis 80Ah laturi sai poistua ja tilalle kevyempi 65Ah.
Paljonko huudat tuosta 80A laturista?
Virta mitataan ampeereina, varauskapasiteetti ampeeritunteina (Ah).
Jäitä housuun!

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #82 : 27.08.2011, 00:06:18 »
Paljonko huudat tuosta 80A laturista?
Virta mitataan ampeereina, varauskapasiteetti ampeeritunteina (Ah).
Olet oikeassa mittaus tavasta. Koppa karhua sekoitti lantun.
Valitettavasti 80A laturi meni vaihtolaturin panttina. :-\

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #83 : 08.09.2011, 12:17:07 »
Pitkään mieltäni vaivannut ongelma pääsee nyt työn alle.
Kun auton sammuttaa lämpimänä, niin tuo GM25036751 MAT-anturi(jota myydään oletusanturina megaan) lämpenee kuumassa konehuoneessa, joka on ihan normaalia. Moottorin kun käynnistää uudelleen, niin tietenkin imuilma alkaa taas "jäähdyttämään" anturia, MUTTA kun se jäähtyy niin pirun hitaasti. Siinä puhutaan minuuteista, ei sekunneista.

GM:än anturi oli ilmanputsarin ja kaasuläpän välisessä putkessa, mutta uusi anturi tulee imusarjaan lähelle MAP-mittauspistettä.

Kuvassa GM:än "läpivirtaava" oikealla, ja vasemmalla Boschin läpivirtaava 0 280 130 085.

Rojekti aloitetaan anturin kalibroinnilla.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #84 : 09.09.2011, 20:18:17 »
Anturi kalibroitu alueella +20...+100c. Alapää kalibroidaan kun tulee pakkaset.
Paikka löytyi tuosta:

MAP ottaa tiedon alemmasta letkulähdöstä.
Huomaa HiTech-tulppa tyhjäkäyntimoottorin tulossa.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #85 : 11.09.2011, 22:39:52 »
Kyllä toimii anturi hyvin. *taavih->
Kone lämpösenä nostaa kaasun ylös, niin anturi näyttää ~30c(koska imusarja on lämmin), mutta lähes heti kun survoo kaasun pohjaan-> tippuu lähelle ulkolämpötilaa. En uskonut, että toimisi noin hyvin.

Nokan ajoitus alkaa olla siinä missä pitääkin. Tosin kaasuläppä ja kaikki mikä on ennen sitä ahdistaa. Mutta ahdistakoon. LH:n imusarja+imuputkisto+vapaavirtaussuodatin lentää roskikseen jossain vaiheessa kuitenkin.

VR-anturin pärkkele alkoi taas jägäämään ~5000 jengalla. olisiko ilmarako muuttunut?

Katsastaakin pitäisi tässä kuussa. :(

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #86 : 11.09.2011, 23:04:33 »
Nii joo. Imupuolihan on tällanen:
80mm puruletkua


Turhat leegot poistettu


Rälläkkää


Kuvia kun alettiin räpsiä niin, rosterituulitunneli paikallaan. Sisältää mittavirheen.


Ja tietenkin kaasarimallin putsarikotelonkansi.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2011, 00:34:16 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #87 : 21.09.2011, 20:28:26 »
Raju tietopläjäys megaruuttaajille:

Jos muutat sim4->sim2 ja sen seurauksena lambda-arvo nousee(laihenee), niin se kertoo sen että DT on liian pitkä.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #88 : 20.11.2011, 22:43:48 »
Tovin ollut inspiksen puutetta, mutta niille jotka tätäkin rojuktiota lukee, niin infoa, että ei ole hyvä paikka tuolle MAT:ille tossa.
Imusarjan lämpösäteily sekoittaa anturin, pienillä imuilman virtausnopeuksilla.
Pitää siirtää se ennen kaasuläppää olevaan putkeen.(kuitenkin)

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #89 : 20.11.2011, 22:57:50 »
Paljonko huudat tuosta 80A laturista?
Virta mitataan ampeereina, varauskapasiteetti ampeeritunteina (Ah).

Ihan vain silkkaa uteliaisuutta... miksi pienempitehoiseen laturiin siirryit ???
Allekirjottanut toimii aina päinvastoin, mahisten mukaan - nytkin tuohon ikuisuusprojektiin tuli rakennettua 90 A laturi ....
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

 

Proturbo  Autodiagnoosi