Kulkukoira  Proturbo

PV:n tulo kotiin.

  • 8 Vastauksia
  • 5261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paussi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
PV:n tulo kotiin.
« : 06.05.2011, 20:47:17 »
Juu elikkä olen tuosta pelastamassa PV Volvoa tutulta, purkaa vajan jossa se on ollu kuulemma jo 20vuotta :D Autoa on alettu joskus tekemään, sisusta purettu ja ainakin etulokarit sekä konepelti (peltiosat ovat vielä tallessa) Viininpunainen joskus silloin maalattu. Pellit ovat yllättävän hyvässä kunnossa, mutta aika varmasti joutuu jostai hitsaamaan. B16 lukee koneessa ja yks kurkkuisella kaasarilla on, aika varmasti kone jumissa. Alustan osat joutais kaikki vaihtoon ja runko osat puhallettava ja maalattava. Siinä nyt "pähkinänkuoressa"..

Niin ajattelin siitä siis projektin ottaa, katselin päällisin puolin osien saantia niin Motonetit sun muut myy aika vähän. Mutta kyllähän sitä täältä harrastelijoilta löytyy osia tietysti, kokemusta on jo kahdesta Amazonista. Ja Ruotsista nyt varmasti kans löytyy. Mutta laittakaa linkkejä sekä vinkkejä tulemaan mistä ootte hankkinu osia tälläseen.

Ps. Auton vuosimallista ei ole vielä tietoa mutta vanha taitaa olla kun on vielä 3-vaihteisella laatikollakin :D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: PV:n tulo kotiin.
« Vastaus #1 : 06.05.2011, 21:23:56 »
Onko tarkoitus museoida vai pelastaa museoinnilta? :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa paussi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: PV:n tulo kotiin.
« Vastaus #2 : 06.05.2011, 22:54:00 »
Ei kirjaimellisesti museorekisteriin vaan tehdä suht alkuperäinen. Jotain poikkeuksia kyllä tulee esim. kone vois olla B18 tai 20. Ja semmottista :)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV:n tulo kotiin.
« Vastaus #3 : 07.05.2011, 00:26:54 »
Mitä tässä itsekkin pv-projektin hankkineena tutkinut osatarjontaa, niin kyllähän siihen palikkaa tuntus löytyvän. Motonet nyt ei tämmöseen klassikkoon myy, mutta erikoisliikkeitä on kivasti esim; www.varastopalvelu.fi  www.backfalt.fi  www.tommyronngard.fi. Sininenkin muistaakseni mainosti että ihan helposti saa klassikko volvoihin heidän kauttaan kaikkia osia. Tulevat tieten ruotsista. Siniseltä tiskiltä kävin kyseleen myös korjauspeltiä erikoiseen paikkaan korissa, myyjä otti heti asian tutkittavaksi, katseli 60-luvun katalogeja, ja kun ei siitä käynyt ilmi onko sellaista peltiä saatavilla, kysyi sähköpostilla vielä muistaakseni juurikin sieltä ruotsita. Myöhemmin samana päivänä siniseltä soitettiin vielä miten asia on. Tuota peltiä ei ollut saatavana yksittäisenä osana vaan isompi kokonaisuus olisi pitänyt vaihtaa. Mielestäni siis esimerkillistä toimintaa vanhan vanhan auton kohdalla.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2192
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: PV:n tulo kotiin.
« Vastaus #4 : 07.05.2011, 01:00:00 »
Juu elikkä olen tuosta pelastamassa PV Volvoa tutulta, purkaa vajan jossa se on ollu kuulemma jo 20vuotta :D Autoa on alettu joskus tekemään, sisusta purettu ja ainakin etulokarit sekä konepelti (peltiosat ovat vielä tallessa) Viininpunainen joskus silloin maalattu. Pellit ovat yllättävän hyvässä kunnossa, mutta aika varmasti joutuu jostai hitsaamaan. B16 lukee koneessa ja yks kurkkuisella kaasarilla on, aika varmasti kone jumissa. Alustan osat joutais kaikki vaihtoon ja runko osat puhallettava ja maalattava. Siinä nyt "pähkinänkuoressa"..

Niin ajattelin siitä siis projektin ottaa, katselin päällisin puolin osien saantia niin Motonetit sun muut myy aika vähän. Mutta kyllähän sitä täältä harrastelijoilta löytyy osia tietysti, kokemusta on jo kahdesta Amazonista. Ja Ruotsista nyt varmasti kans löytyy. Mutta laittakaa linkkejä sekä vinkkejä tulemaan mistä ootte hankkinu osia tälläseen.

Ps. Auton vuosimallista ei ole vielä tietoa mutta vanha taitaa olla kun on vielä 3-vaihteisella laatikollakin :D

Eli kyseessä luultavasti Favorit-malli, eli karvalakki.. :) Muissa ei tietääkseni ole ollut 3-vaihteista lootaa.. Ja muista sitte jos jätät tuon laatikon että ykkönen on alhaalla ja pakki normaalin ykkösen paikalla   ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa paussi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: PV:n tulo kotiin.
« Vastaus #5 : 07.05.2011, 19:17:16 »
Hyvä tietää, enhä mä olis mitään Sportti versioo ansainnukkaa ;D Juu muistetaan ettei heti pakita valmista Pv:tä sit läjää.. Sit joskus kun on valmis.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: PV:n tulo kotiin.
« Vastaus #6 : 10.05.2011, 10:01:22 »
Mulla on paljon käytettyä osaa jos osapuutteita ilmenee.

Poissa paussi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: PV:n tulo kotiin.
« Vastaus #7 : 14.05.2011, 06:26:41 »
Mulla on paljon käytettyä osaa jos osapuutteita ilmenee.

Jees hyvä homma, minäpä ilmottelen sitten kun tulee tarvetta :) Ajankohtaa en tiedä tarkalleen milloin saan auton projekti paikalle. Eiköhän se tässä kesän/syksyn mittaan.

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: PV:n tulo kotiin.
« Vastaus #8 : 27.05.2011, 00:06:08 »
Itse asiassa PeeVeen B16 koneen perässä ei ollut nelivaihteista laatikkoa, kuin sportissa. Special ja special de luxe saivat tyytyä kolmiportaiseen.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

 

Kulkukoira  Proturbo