Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Jape-79 - 06.10.2011, 12:46:54

Otsikko: m56 välitykset ja perävälitys
Kirjoitti: Jape-79 - 06.10.2011, 12:46:54
Aikeissa hommata kilvanajolaitteeksi Golffi t5 tekniikalla   :2funny:

Äkkiseltään googlettamalla tuohon m56 laatikkoon ei meinaa löytyä valmiina välityssarjoja tai perävälityksiä, lukko sentään löytyy. Onkohan jollakin tietoa saako tuohon laatikkoon sarjoja valmiina jostain vai joutuuko teettämään jos välityksiä haluaa muuttaa?

Käyhän se tietysti niinkin että 2. liikkeelle, 3. sisään ja eikun väistelee :o
Otsikko: Vs: m56 välitykset ja perävälitys
Kirjoitti: ZuluR - 06.10.2011, 13:01:40
Aikeissa hommata kilvanajolaitteeksi Golffi t5 tekniikalla   :2funny:

Äkkiseltään googlettamalla tuohon m56 laatikkoon ei meinaa löytyä valmiina välityssarjoja tai perävälityksiä, lukko sentään löytyy. Onkohan jollakin tietoa saako tuohon laatikkoon sarjoja valmiina jostain vai joutuuko teettämään jos välityksiä haluaa muuttaa?

Käyhän se tietysti niinkin että 2. liikkeelle, 3. sisään ja eikun väistelee :o

M56 löytyy ainakin 4.25 ja 4.0 välityksillä.

ja apucylinteri on joko sisäinen tai ulkoinen(uudempi)  vuosimallista riippuen.
Otsikko: Vs: m56 välitykset ja perävälitys
Kirjoitti: Jape-79 - 07.10.2011, 07:48:43
M56 löytyy ainakin 4.25 ja 4.0 välityksillä.

ja apucylinteri on joko sisäinen tai ulkoinen(uudempi)  vuosimallista riippuen.

Mistä versiosta tuota 4.25 perää löytyy?

Välityssarjoja ei taida löytyä valmiina vaan pitää teettää jossain? Aika pitkät on nuo vakio välitykset kun jo nelonen menee ylivaihteeksi. Mulle riittäis huiput johonkin 180 pintaan jäälle, soralle tai asfaltille...

Vakio netistä kaivetuilla välityksillä(15 tuuman renkaalla):

(http://i1090.photobucket.com/albums/i371/jape-791/m56vakio.jpg)

Välitykset omasta päästä 4.25 perävälitys:

(http://i1090.photobucket.com/albums/i371/jape-791/m56vlitetty.jpg)


Mikä muuten meinaat tuolla apusylinterillä? En tosiaan ole vielä nähnyt tuota laitosta niin ei voi sanoa mistä moinen löytyy...
Otsikko: Vs: m56 välitykset ja perävälitys
Kirjoitti: ZuluR - 07.10.2011, 15:32:38
Mistä versiosta tuota 4.25 perää löytyy?

mm.. tietyistä C70 ja joistain v70:stä....

laatikko on M56L mallinen.

eli kannattaa ottaa ylempi laatikon vaihtovipu H laatikosta koska se on lyhyempi siinä...

M56L löytyy myös 4.0 välityksillä..

Otsikko: Vs: m56 välitykset ja perävälitys
Kirjoitti: hemukatti - 16.11.2011, 21:03:02
Löytyy noita M56:sia myös 4,45 välityksellä olevia, niitä on 2,0i  (B4204S2) moottorilla olevissa S/V40:ssä vakiona ;)
Otsikko: Vs: m56 välitykset ja perävälitys
Kirjoitti: Huikkoster - 16.11.2011, 21:39:40
Apusylinterillä meinataan ilmeisesti kytkimen työsylinteriä. Vanhoissa sen vaihdelaatikon ulkopuolella joka painaa vipua ja uudemmissa se on suoraan kytkinakselilla.
Otsikko: Vs: m56 välitykset ja perävälitys
Kirjoitti: Jape-79 - 17.11.2011, 20:26:16
Löytyy noita M56:sia myös 4,45 välityksellä olevia, niitä on 2,0i  (B4204S2) moottorilla olevissa S/V40:ssä vakiona ;)

Pitää katsoa tiheempien välitysten tarvetta kunhan pääsee kunnolla kalustoa testaamaan :)

Apusylinterillä meinataan ilmeisesti kytkimen työsylinteriä. Vanhoissa sen vaihdelaatikon ulkopuolella joka painaa vipua ja uudemmissa se on suoraan kytkinakselilla.

Oolrait, mulla siis vanhempi versio kun sylinteri on kopan ulkopuolella.