Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Luka Koivula - 30.06.2021, 03:10:37
-
Olen tekemässä otsikon mukaista projektia osaako porukka sano että onko kuinka hankala homma ja mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon?
-
Mutuilua:
Vaihtoon menee ainakin ilmamassamittari, sytytysosat, ecut (näiden johdotukset?). Onko lämpöanturikaan sama?
Lambda taisi myös olla eri ja miten lie vauhtipyörän kanssa.
-
Joo vauhtipyörän olen hommannut kun reginan vauhtiksessa on 32 reikää siinä triggeri kehässä ja lh on 64, kaikki anturit menee vaihtoon, ilmamassamittari, koko johtosarja ja ecut olen hommannut.
Olen miettiny että tarviiko ihan kaikki vaihtaa vai voiko jotain jättää vaihtamatta kun jotkut sanovat että mittarikin pitäisi esim vaihtaa ja yms muut sähköosat?
-
Onhan siinä pirusti hommaa tehdä siististi ja hyötyäkään taida tossa swapissa juurikaan olla vapari käytössä. Ja ahtokäytössä kannattaisi LH siirtää sivuun, se on aika karkea 40v iässä.
Mittaristo ottaa puolalta suoraan kierrostiedon, abs:ää, ilmastointia yms. ei kiinnosta moottorinohjaus näissä.
Eli ei vaikuta muihin laitteisiin näin äkkiä mietittynä.
-
Ahto mielessä alotin tän homman ja kun sattui olemaan kaikki tarvittava ahtamiseen tuolle lh2.4 bokseille ehkä sitten myöhemmin jotai vähän tuoreempaa ton lh tilalle
-
Toimiikohan reginan kampiakselin asentotunnistin lh:n vauhtipyörän kanssa? Vaihdoin omaan lh:n vauhtipyörän enkä huomannut mitata ilmarakoa kun oli vehkeet irrallaan. Ecu vaihtuu myös maxxecuun, joten sen puolesta ei luulisi olevan ongelmia.