Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: VolvoMees25 - 25.05.2022, 13:57:18
-
Joo eli kysellään täältä neuvoa. Isäukolle sattui eilen sellainen tapaus että noin 6000 kierroksilla auto sammui ajosta ja on nyt kun tulpaton mopo. Apulaitehihna oli sykkyrällä laturin hihnapyörän ympärillä, muut rullat/pyörät pyörivät hyvin mutta laturi nihkeästi, mutta liikkui käsivoimin.
Hihnan jämä revittiin pois ja pyöri iloisesti mutta ilman puristuksia, jakopään muovi auki, sieltä ei löytynyt juuri ollenkaan hihnan jämiä. Jako näyttäisi olevan kohdallaan sekä hihna sopivan kireällä ja muutenkin hyvä kuntoinen ja tulpan reijästä kurkistamalla ei hälyyttävää näkynyt.
Miten tästä jatketaan?
-
Sano sille isälles ettei revittele silleen. :)
No joo, jos puristuksia ei oikeesti ole ja jako kohillaan niin mihin ne paineet menee?
Kansipahvi? Venttiilivika?
Mittaisin silti puristukset niin näkis jos joku syl toiimii tai ei.
Liikkuukohan männät oikeessa tahdissa, tarkotan siis ettei ole kankirikko tai mäntärikko.
Nesteet on oikeessa paikassa eikä öljypohjassa?
-
Sano sille isälles ettei revittele silleen. :)
No joo, jos puristuksia ei oikeesti ole ja jako kohillaan niin mihin ne paineet menee?
Kansipahvi? Venttiilivika?
Mittaisin silti puristukset niin näkis jos joku syl toiimii tai ei.
Liikkuukohan männät oikeessa tahdissa, tarkotan siis ettei ole kankirikko tai mäntärikko.
Nesteet on oikeessa paikassa eikä öljypohjassa?
Nesteet on oikeassa paikassa. Täytynee tehdä puristuspainemittaus ja katsoa miltä näyttää.
Kiitos!