Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Enska69 - 13.01.2024, 17:57:13
-
V70 D5 -07. 2-koppanen. Calixin letkulämmitin joka asennetaan öljynjäähdyttimen viereen tuottaa karmean paineen järjestelmään. Taloyhtiön tolppa lämmittää 4h aamulla ja siinä ajassa on volvo kussut alleen punaisen lammikon. Ei kuitenkaan jää ainakaan pahemmin vuotamaan kun sillä ajaa. Lähes 2 litraa saa lisätä nestettä kun kussut pihalle. Ardicilla lämmittäessä ei moista tapahdu. Ei se sitä aina oo tehny. Auto ollut talossa vuodesta -09 kuiteskin. Taisi muutama vuosi sitten tulla ilmi, mutta ardicci toiminut niin on homma unohtunut. Termostaatti on uusi, ei vaikuttanut se mitään.
Tossa hirmupakkasten aikaan oli 3h piuhassa niin ei ollut ongelmaa. Pienen paineen keräsi vaan paisariin, korkin kun raotti niin pieni sihaus ja nesteen pinta nous 1cm. Nyt ku lauhtu niin alko taas.
Perheen toinen vastaava bensamalli ei tee mitään painetta paisariin
-
Letkuliitokset, varsinkin jos on perinteinen klemmari, osaavat vuotaa vain kylmänä.
-
Onko se lämmitin omalla vesipumpulla? Nestekierto väärään suuntaan?
-
Ei oo pumppua, iha perus calix re480. Kuten aikaisemmin kirjoitin auto ollut talossa vuodesta -09 ja oireet ollu vasta 2v. Lämmitinkin on uusittu tänä talvena, kuten termostaatti
-
Ok, luin huolimattomasti. Voisko se lämmitin sitten kuitenkin ylikuumeta ja alkaa kiehuttamaan nestettä ympärillään ja paine nousee sen vuoksi. Paisuntasäiliön korkki kuitenkin toimii ilmeisesti..