Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: 8-pätkä - 11.01.2012, 19:09:52
-
740 TIC:iä tekisi kovasti mieli, mutta niitä on tarjolla aika heikosti varsinkin neliovisena. Mielessä kävi siis sellainen vaihtoehto että etsisi jostain kokonaisen turbotekniikan ja ostaisi jonkun vapari-740 halvalla aihioksi. Sinne sitten turbotekniikka keulalle ja leimalle.
Kuulostaa helpolta, mutta minkälainen urakka tuo käytännössä on? Millä moottorilla kannattaisi etsiä auto johon koneen aikoo istuttaa? Vähäpäästöistä nyt ei ainakaan... Miten kova homma on moottorinohjauksen/johtosarjojen kanssa jos meinaa käyttää ihan vakio LH:ta? Mitään muuta mitä kannattaisi ottaa huomioon auton/moottorin valinnassa ja katsastuksessa?
Saa nähdä tuliko oikeaan osioon mutta eiköhän tämä siirry tarvittaessa...
-
Kannattaa ehkä ennemmin katsoa länsinaapurista : http://www.blocket.se/ (http://www.blocket.se/)
-
Johtosarjat moottorinohjaukselle on näissä integroitu koko auton johtosarjaan, eli pääset ylivoimaisesti helpoimmalla kun otat luovuttaja-autosta koko sähköjärjestelmän. Tai sovinnolla koko auton :P. Johtosarjan erottelu (http://koti.mbnet.fi/tuvasa/projekti/IMG_4541.jpg) muusta auton johtosarjasta on aika pahannäköinen (http://koti.mbnet.fi/tuvasa/projekti/IMG_4542.jpg) operaatio. Toki aftermarket-moottorinohjaus on yksi vaihtoehto, sittenhän tuolla johtotalkoolla ei ole suuremmin väliä. Kohdeautossa pääset johto- yms talkoissa hiukan helpommalla kun etsit alunperin ruiskukoneisen vermeen, mutta ei siinä isoja eroja ole. Jos kohdeautoon ei sovi 14" pyörät, on jarrut valmiiksi turbon kaliiberia, muuten alustaan ei tarttekaan laitella kun vakaajat, takajarrut esim on samat.
-
Eli lyhyesti taitaa homma mennä näin että kannattaa vaan etsiä mieleinen alkuperäinen turbo ja unohtaa tekniikanvaihto. Niitäkin kuitenkin saa vielä, vaikkakin harvemmin on tarjolla. Tulee sitä hintaa äkkiä tekniikanvaihdollekin ja eipähän tulisi prosentteja otteeseen kun olisi tehtaalta jo ahdettu..
Kiitos näistä! :hello:
-
Ei niitä prosentteja paljoa tule. Mullakin on alunperin ollut B200f nyt B230ft. Niin ja automaatti muutettu manuaaliksi. Prosentit 14.
-
...Oisit ostanut multa 2.3 740 -87 tbon, kone vaihdettu, vahvat kanget, kilsoja joku 200tkm.
4 ovinen sedan, ei vähäpääst. Just leimattu.
Möin syksyllä 1650€.
*taavih->
Meni Nokialle jollekin nuorelle sällille talliin varmaan rojektiksi.
Saattaa sukeltaa joskus näkösälle.
Huom! erikoiskilpi KXX-1
-
...Oisit ostanut multa 2.3 740 -87 tbon, kone vaihdettu, vahvat kanget, kilsoja joku 200tkm.
4 ovinen sedan, ei vähäpääst. Just leimattu.
Möin syksyllä 1650€.
Jaa-a, meni jo... ;D
Jatketaan etsimistä, jos vaikka sattuis pääsemään tuosta 945:sta eroon ensin!
-
kannatan kans tota blocket linjaa. löytyy ja todella edullisesti.
-
Johtosarjat moottorinohjaukselle on näissä integroitu koko auton johtosarjaan, eli pääset ylivoimaisesti helpoimmalla kun otat luovuttaja-autosta koko sähköjärjestelmän. Tai sovinnolla koko auton :P. Johtosarjan erottelu (http://koti.mbnet.fi/tuvasa/projekti/IMG_4541.jpg) muusta auton johtosarjasta on aika pahannäköinen (http://koti.mbnet.fi/tuvasa/projekti/IMG_4542.jpg) operaatio. Toki aftermarket-moottorinohjaus on yksi vaihtoehto, sittenhän tuolla johtotalkoolla ei ole suuremmin väliä. Kohdeautossa pääset johto- yms talkoissa hiukan helpommalla kun etsit alunperin ruiskukoneisen vermeen, mutta ei siinä isoja eroja ole. Jos kohdeautoon ei sovi 14" pyörät, on jarrut valmiiksi turbon kaliiberia, muuten alustaan ei tarttekaan laitella kun vakaajat, takajarrut esim on samat.
tulee ihan kotoisa olo ku kattoo noi johtohärdellit