Carcom Oy  Ateho

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Turbo- ja remmiahtaminen / Vs: Ahtopainemittari ja bleed venttili
« Uusin viesti kirjoittanut Notn4 tänään kello 04:54:06 »
Jätä se bleedi asentamatta ja laita rajapaine periaatteella toimiva paineensäädin, vaihtoehtoja löytyy nykyisin markkinoilta runsaasti. Huomattavasti tarkempi paineensäätö. Bleedillä tuppaa maksimipaineet seilailevan vähän miten sattuu.

Tämäkin oikein hyvä neuvo, omassa bleedi pysy konepellin alla kokonaisen vartin mittaisen koeajon, jonka aikana sitä säädettiin varmaan viidesti, lopuksi nakkasin roskiin ja ostin purettavan hukkis kellon ja kourallisen jousia, ei enään seilaa ahdot miten sattuu.
2

Edit. Ehkä se pöntöstä pelkä m46 takia tänne juhtelu mänis jo yli :idiot2: :D

 :2funny: :2funny:

No joo. Pitänee asennella vinokone sinne. Tai jumalten D24  :idiot2:

No ei, pysytään Volvoissa täällä ja sivutaan muita aiheita korkeintaan yksittäisten kuvien verran. Ei nyt toisaalta jaksa monelle foorumille kerrallaan kirjoitella. Volvo tuntuu olevan tällä hetkellä taloudessa suosiossa, vaikka tosiaan kaikkia merkkejä fiilistelen. Paitsi aasialaisia  ;D ;D

Kovasti puhutaan että foorumit ovat kuolemassa, mutta hienostihan tämä kavereiden ja naamatuttujen kanssa pystyssä pysyy.

S40:llä tänään vajaa 500km reissu. Hyvin pelaa ja pieniruokaiseltakin vaikuttaa. Äiskälle autonhaku meinasi mennä väkivaltaiseksi, kun meni aika pahasti hermot erääseen Hämeenlinnalaiseen autokauppiaaseen. Kaksi asiaa ehdin autosta katsomaan, ja jo ne olivat jotain muuta kuin mitä äitee oli erikseen puhelimessa kysynyt. Jankkasi sitten vain siitä, kuinka en parempaa tule löytämään ja kuinka ylitarkka ostaja olen. Huikeaa asiakaspalvelua!
3
Täytyy tännekkin tulla kommentoimaan, topicin V70:n nykyisen omistajan kanssa tehtiin tänään muutamia pikkujuttuja jo autoon, kuten pesu sisältä ja ulkoa, moottorin ylätuen vaihto, sisävalojen päivittelyä ledeiksi, paremmat kaiuttimet, sisustan muoveja kuntoon yms. Kaikenlaista pientä tuli värkkäiltyä.
Kyllä meinaa parani kuulemma auto pelkällä tukikumin vaihdolla, samoin pakosarjan pörinät rauhoittuivat.

Tuo S40 on kyllä niin Suomi-auto kun vaan ikinä olla ja voi, vissiin budjetti meni siihen automaattilootan ruksimiseen varusteluetteloon ;D

Mjoo, se häiritsi kun ei keritty sitä tukikumia vaihtamaan, onpahan sekin nyt sitten mintissä. Parit patentit oli pappa sisälle tehny ja jotain näkymättömissä olevaa kalikkaa oli irti, mutten niihin sen enempää perehtynyt  ::)

Älkää niitä orkkiskajareita heivatko mäelle, ei ne huonot ole. Monesti ajatellaan että Mätiksen halvimmat kajarit hakkaisi automaattisesti vakiot. Ei se aina niin mene, etenkään bassontoiston suhteen  :2funny: Toki vähän tasokkaampaa asennellessa saa sitten jo päivitystä äänenlaatuun.

Ei tosiaan jokaista vehjettä pysty viimeisen päälle laittamaan tai pitämään pidempään, vaikka haluaisi. Ns. Käyttöautojakin vähän joka tarpeelle. Hyvä että meni tuokin ns. Ykkösautoksi  ELK

Tulpat muuten puuttuu siitä huoltolistasta mitä raapustin, tilatut osat näkyy toki täälläkin. Unohdin mainita että ne paksissa pyörivät takatukivarsien puslat jäi vielä uusimatta kun tuli väärät, eli ne ei käy. Mutta eipä ne vanhat ihan riekaleina ole, eli ei kiirettä niillä.

Vähän vielä kiillotuskonetta, ja toki jos joku halpa maalari tiedossa, niin kuskin takakulmaa voisi fiksata ja maalata, kun muuten siisti laitos.
4
Turbo- ja remmiahtaminen / Vs: Ahtopainemittari ja bleed venttili
« Uusin viesti kirjoittanut J4nne_ tänään kello 03:02:08 »
Jätä se bleedi asentamatta ja laita rajapaine periaatteella toimiva paineensäädin, vaihtoehtoja löytyy nykyisin markkinoilta runsaasti. Huomattavasti tarkempi paineensäätö. Bleedillä tuppaa maksimipaineet seilailevan vähän miten sattuu.
5
Turbo- ja remmiahtaminen / Vs: Ahtopainemittari ja bleed venttili
« Uusin viesti kirjoittanut Notn4 tänään kello 01:48:37 »
Jostain niistä imusarjan nippeleistä otat, jos kaikki käytössä niin t-haaraa vaan väliin, kaasuläpän jälkeen nii näet alipaineetkin.

Itellä ollu muutamaa eri mätänet/ebay/biltema halpaa mittaria ja jokases tainnu tulla se t-haara paketissa mukana.
6
Lisäätehoa.fi -firma ainakin joskus mainosti kykenevänsä "kiristämään" tuota turbiinin luistoa, mutta oma kokemus tuosta jätti aika kylmäksi, mitään eroa en huomannut, joten softa palautettiin niiltä osin vakioksi. Tuon laatikon ohjelmoiminen taitaa olla aika tekemätön paikka, myös kansainvälisesti.
7
Showroom / Vs: VOLVO 245 b200k-> maxxecu jne... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Uusin viesti kirjoittanut warkka tänään kello 01:10:55 »
Kun tää foorumipäivittely on mitä on niin mainittakoon ig "pistonhdfinn90"
mistä voi mm autokontenttia seurailla.
Jossa just tällä hetkellä vielä feedi nykyhetkestä jäljessä ku ei aikaa ja huvitusta meina senkää päivittelyyn löytyvän elon muulta härväämiseltä ja noh ehkä viimeaikoina muiden tuttujen autojen ropauksiltakaan ja meinaa mieluumi tehä muutako istuu täsä läppärin ääressä. Tai luurillakaan täälä päivitellä ku fb, telegram, whatsap, wickr, ig, tiktok, snapchat yms pärisee harvase hetki taustalla välillä v*tutukseen asti ja o ntäsä vähä tapetilla että jostain luopuis ja siirtyis lähemmäs erakkoa josai määrin ettei kokoaja oo joku tavoittelees..
Poistin aijemman insta käyttäjän jossa nyt oli kaikkee laidasta laitaan, henkilökohtasuuksia, perseilyä ja kaikemoista.. :D :buck2:
Nyt edellisen privan sijaan julkinen käyttäjä ja pyrin tuon pitämään moottorivehe/tapahtuma painotteisena ja julkisen tilin vuoks pitään minimissä muut perseilyt(en kokonaan..).


Mut njoo täl hetkel puolat kestänä..
Auto kaipais keruusäiliötä pumppuinee ku saa olla varttitankkia vaille täys tankki vähintää että vois viskoa liipissä mite haluttaa.
Kyl tos koitti et saaks sitä paikallaa kumeja tulee, no kolmoselle asti sit nappaa sillä kolmosella pitoja.
Jarrubalanssiki sen verra 50/50 lähellä et ei meina jaksaa kivasti jarrua vaste, sekä sit piirrellää etusilla.
Joutas niitäki nuista vakioista tuplapiirisistä päivitellä kivempaa ajettavuutta saavuttaakseen..

Holsetti pukaron sankarilla ja sen saralla mulla on adapteriplootu jo sarjaan oottelees.
Sekin auki milloin siihi kerkis imusiiven apinoija ja entrata laakeri yms setit siihi et ois ready to sututu..
Jossei tuota nyt satunnaisilla kylillä yms pyörähtämisillä pasko. Ois tosiaan se keruusäiliö, h-profiilit 13mm tilalle joinee laakereinee, 531 kuntoon teko, hyvä paffi, dynolabin puolat, uuet tulpat ainaki tarpee.
Kovat pultitha oliki jo. Sit holsu kylkee.
Tulpat on nyt denson w22tt, aatellu oisko denson arvoista 24 parempi vielä, mut 24tt en toistaseksi oo äkkiseltään löytänny. Jos ois yhtään ns hiuksen verran paremmat jotkut muut?
Ngk ja boshcia ei tule, niiden kanssa yhtä venäläistä rulettia. Ei ehkä tän kanssa mutta aijemmat kokemukset painaa ja en prkl koita onneain uudestaan pahimmillaan paskoen koko kattilan niillä PISTE.
Kytkin ääntää jtn, painelaakeri ku painaessa rauhottuu roklotus. En tiiä apinoisinko jonku jousen vetään haarukkaa löysäks ettei painelaakeri oo kokoajan pyörimässä..
Tuo wavetrack torsen vetää sisemmällä(yhellä) jos yrität paskarinkiä/kaheksikkoa/muuta tiheää säheltämistä (pien miinus itelle ku murikka maksan +1000€). Suht suoraan menessä vetelee kahta rantua kuiteki ja on hyvä ajaa lujaa vs joku arvaamattomampi räikkälukko(punasen aussie locker), kemppi tms.
Hyvä se on kuiteki ajaa tuol torsenilla muute, mut leikkihommissa toivomise varaa..
Tympäsee kyllä moinen panostus moiseen ku volvon perä muuten on liian hepponen,
No houpsou joku harrastaja sen joskus muun perän tieltä ostaa tyydyttävään rahaan kuten ehkä tuon tekniikankin seuraavan tieltä.

Oon muutaki tehny ja parannettavaa löytännä, en ny tähä hätää muista.. Ehkä tuo insta on enempi aktiivinen kuhan sitä(kään) jaksaa ja kerkii päivitellä muulta härväämiseltä..



8
Kah mjaa tuttuja juttuja.. :))
Mää täälä foorumilla niin aktiivinen oo sillai(joku kyrpääntyminen someen vaihe päällänsä enempi vähempi) mut njoo omia ja näit tuttujen "ritsoja" tuloo edellee ropailtuu vaikkei niistä meteliä julkisesti ehkä omasta takaa jaksa/huvita piellä kummemmi V:> :D
Edit. Ehkä se pöntöstä pelkä m46 takia tänne juhtelu mänis jo yli :idiot2: :D
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 2005 air quality sensor
« Uusin viesti kirjoittanut jpajula 22.05.2022, 23:15:57 »
Kiitos. Annetaan sitten vaan olla. Samanlainen anturi lienee kaikissa, mut sitte se ulos tuleva signaali on sotkettu jollain keinolla siellä välissä, niin saadaan yhteensopimattomaksi.
10
Showroom / Vs: Volvo 144 -67
« Uusin viesti kirjoittanut kebakko 22.05.2022, 23:15:22 »
Todella hieno peli :)
Jotenkin omasta mielestä erityisen hienoa ja retroa kun näissä ensimmäisissä vuosimalleissa ei vielä ole edes niskatukia tai takalasin lämmitintä :D

Ei ole sinällään kauhea yllätys, että etummainen vaimennin on juuri takaosastaan puhki. Suosittelisin kyllä näin hienoon autoon ostamaan koko putkiston kerralla niin ei tarvitse vuoden välein uusia jotain pätkää, varsinkin kun pelkkä vaimennin näytti olevan autodocilla 85e. VP-autopartsilla kyseinen osa näytti olevan hiukan halvempi 573kr, mutta toimituskulujen kanssa varmaan se ja sama kumman ostaisi.

Itsellä kävi oman hyväkuntoisen 142 putkiston kanssa siten, että vaikkei se edes ollut puhki tai huonokuntoinen mistään, oli liitokset ajan saatossa ruostuneet yhdeksi puuksi, että jouduin sitä pilkkomaan puukkosahalla, jotta sain sen irti.

Jokin maltillinen 2” sporttiputki varmaan menisi tälläisessä museoautossakin ja niitäkin saa esim. kg-trimningiltä ja VP-autopartsilta hiukan halvemmalla jos ei simonsia raasi ostaa.

Nykyään mulla on 2.5” sporttiputkisto, jonka ostin kyllä uutena, mutta alkuperä ei ole täysin selvillä. Se ainakin sopi kuin hanska käteen ja koen että oli kyllä jokaisen euron arvoinen.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Race.fi  Puotilan autokorjaamo