Samppasport  Futurez

PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )

  • 166 Vastauksia
  • 32390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Eilen varastin yöunista sen verran että kävin tallissa asennuspuuhissa. Täytyy koputtaa itteä olkapäälle. Tuli kyllä hyvä. Kapula täytyy vielä jonnekkin piilottaa, uskoisin että sen käyttö jää todella vähälle tästedes. Pidän kuitenkin mukana sen, mahdollisten vikatilanteiden ennakoimista varten.


Uudet vyötkin oli tullu keikan aikana. Nämä sitten seuraavaks paikalleen ja muutenkin hytin siistimiset tehtävä. Sitten voikin keskittyä auton maalipinnan viimeistelyyn.

Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Nyt olis vyöt asennettu.

Vyökitissä tuli mukana vähintäänkin tukevat raudat:




Ensin laitoin kiristimen tuohon OEM kohtaan, mutta eihän se tuossa hyvältä näyttänyt. Vallan kun tuossa kiristimen päällä ei mitään suojamuovia ollut ja alkuperäistä risaa muovia en tuohon halunnut päälle.


Purin vyöt pois, lattiaan reikä ja noilla edellämainituilla raudoilla kiristin kiinni. Nyt on hyvä. Voisin väittää, että tuli kyllä niin hyvä kun noilla voi tulla. Eikä varmasti irtoa, missään tilanteessa mikään komponentti mistään. Nää on kuitenkin ainoat turvatuotteet tässä vekottimessa niin vöiden tulee olla kunnossa, kun kyytiin saattaa joutua jälkikasvuakin kun tuosta vähän kasvavat.






Vielä varmaan tuohon sohvan kupeeseen tulevaan vyön toiseen päähän jonkinlainen verhoilu keksittävä. Lattiamaton voisi vetää ko. kiinnikkeen päälle, jos se ois tuhannen paskana tuosta kohtaa.

Sohva pitäis kyllä verhoilla uusiksi nyt.  ;D
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Jotain pikkusta askartelua tehty. Lavaa aloitettu siistimään, järjetön työmaa edessä vielä.. Lavaan vedän uuden värin ( musta vasaralakka testiksi ) ja siistin muutenkin sen.



Ilmakamoille oon jo pitkään miettinyt luukkua, josta näkis vähän rojujakin, vaikka kyseessä ei ookkaan mikään show vehje. Tarkoitus ens kesänä ajella siis ilman lavapeitettä. Kirkasta polykarbonaattia kaupasta ja reikiä koteloon ( kuvissa polyssa vielä suojamuovit päällä, asennetaan poly vasta lopullisesti kun lava värissä ). Valaistus mulla onkin jo hyllyssä odottelemassa tuonne koteloon.









Nyt saa kotelo rauhassa kuivaa, kun ulkona lumessa sen rälläköin. Sit vois siihen vetästä pohjavärin ja lopullisen pintavärin.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2022, 12:39:36 kirjoittanut PeeTee »
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Lava olis nyt jokseenkin valmis.

Otti ihan liikaa aikaa ja varsinkin maalia. Ensimmäinen kerros lähti ihan huolella valumaan, jota sitten hiottiin oikein urakalla. Maalierässä oli jotain vikaa, koska se ei kuivanut oikein ja lähti valumaan ihan heti kun sitä koitti tarjota metallipinnoille. Kaiken kruunasi uusintamaalauskierroksella maalien kiehuminen. Motivaatio meinasi olla aivan totaalisen hukassa lavan kanssa aika ajoin.

Maaliksi valikoitui Hammeriten maali, ihan puhtaaksi sen saatavuuden takia. Mattana tuota ei ollut, mutta nyt tuon vetää mataksi jälkikäteenkin melko vaivatta ( kun nyt on harjoiteltu oikein urakalla ), mikäli siltä alkaa tuntua. Kiiltävä maali ei anna yhtään pohjille armoa, jonka vuoksi mattaa vielä kaavailin tuohon. Annetaan nyt taas mokoman hakea motivaatioo. Ja jos alkaa tuntua siltä, että ilman pressua ei voi ajaa, nykäsee pressun vaan päälle.  :D :D









Lavan pohjaan tuli pensseli / tela maali, joka jäi sellaisekseen. Lavan reunat hioin epäkeskolla ja maalasin sumupullolla samalla sävyllä uusiksi. Laiska ja hiukan kyrpiintynyt kun olin, en jaksanut suojata oikein tarkasti reunoja.  :D



Onneks on kiiillotusvermeet omasta takaa. Sumuraja poiis.



Lavan pohjaan saatan vielä jotain lautaverhoilua tms rakennella, mutta katsotaan sitä. Menee se noinkin, mutta on oma työmaansa pitää puhtaana ja siistinä. Ja faktahan on se, että lava saa niin paljon runtua kun siinä kuljetellaan tavaraa, ettei siinä maalia kauaa vanhene.  :D

Kokonaisuutena: lavasta ei tullut yhtä hyvä kun olisin halunnut. Ei vaan enään yksinkertaisesti jaksanut kiinnostaa enempää kun tuon kanssa painin jo ihan liian paljon.

Periaatteessa auton voisi ottaa nyt jo ajoon, enään olis jäljellä ilmarojujen putsaus hiontapölystä, vedenerottimen lisäys ja valojen asennus kotelon sisään. Samoin tilasin turvatankkiin kulmakaulan, voisi sen askarrella joskus paikalleen, että saa tankattua OEM luukusta.
Toki sitten jos aikaa jää, voisi koko auton vielä kiilloitella läpi. Hainpa siinä myös ajovaloihin smoke-kalvoa jos ne ehtisi kalvottaa ja takavalot pitäisi lakat uudestaan. Onneks nyt on hiukan rauhallisempaa töissä ja ei tarvitse keikalla olla, niin saa aina sillon tällön autoo askarrella kuntoon.  ::)


Tämä on muuten esitelty 02/2022 AmerikanRauta magazinessa, kuvat otettu vanhan omistajan aikaan ja juttua tehty yhteistyössä hänen ja minun kanssa.



http://amerikanrauta.fi/4156/ulkonako-pettaa-gmc-sierra-sl-c-1500-89
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vedenerotin, uusi tyhjennyshana ja sulake leivottu ilma-alustaan paikalleen. Sulaketta ei siis ollut ilmaromuilla ollenkaan  ::) Tankkia piti nostaa 10mm irti alustasta, jotta uusi palloventtiili mahtuu olemaan tuolla. Onpa kätevä tyhjentää tuosta tankkia. Mulla oli tulossa tähän SMC vedenerotin, mutta paikallinen pneumaliike myi ei-oota liittimille, joten otin sieltä uuden vedenerottimen pikaliittimillä. Tuon saa vielä upgreidattua automaattityhjäyksellä olevan malliseksi vaihtamalla tuon erottimen perän. Vielä en nähnyt sitä tarpeelliseksi.











Vielä viimeiseksi kompuroiden käydessä ilma-alustan kilkkeiden nopea pesu. Alkaa olemaan ihan ok.


Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Lavankupeita siistitty. Turhat suojateipit pois.





Vielä muutamaan kohtaan paikkamaalaus ja kiilloitus. Tulee hyvä.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Millasilla aseilla meinaat alkaa maalipinnan kimppuun?

Meinasin ehdottaa sulle lavan pintaan HB Bodyn "raptoria" eli polyuretaanipinnotetta, mutta olitkin jo kerennyt vetää muuta.
https://www.hbbody.com.gr/product/?pid=390
Yhden Skodan helmat tervasin tolla ja ihan kapealla mohairtelalla vedin kun en viitsinyt koko tallia sotkea. Pirun hyvä tuli.
Tota saa JKL ainakin siitä paint centeriltä seppälän motonetin vierestä.

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Millasilla aseilla meinaat alkaa maalipinnan kimppuun?

Meinasin ehdottaa sulle lavan pintaan HB Bodyn "raptoria" eli polyuretaanipinnotetta, mutta olitkin jo kerennyt vetää muuta.
https://www.hbbody.com.gr/product/?pid=390
Yhden Skodan helmat tervasin tolla ja ihan kapealla mohairtelalla vedin kun en viitsinyt koko tallia sotkea. Pirun hyvä tuli.
Tota saa JKL ainakin siitä paint centeriltä seppälän motonetin vierestä.

Moista lavapinnotetta kattelin Jyväskylästä ja löysinkin jonkin vastaavan, taisi ColorNetti sitä myydä. Oman laiskuuden vuoksi päädyin sitten tuohon hammeriten maaliin. Kuten sanottu, tuonhan helposti telaa / ruiskauttaa yli mataksi jos alkaa siltä tuntua.

Maalipintaan olis tarkotus lähteä Schollin tahnoilla ja CG Hex laikoilla, rotarykoneella. Lopuksi sitten koko auton pinnoitus tai pelkkä vahaus, riippuen millä laajuudella tuon kiillottelee. Ko. tuotteilla on jo pidemmän aikaa turattu ja todettu hyviksi. Harmittavan keljussa kunnossa pohjat, etenkin takaloksut ( ovat vaihdettu uusiin ), niin hiukan vie pahinta intoa kiilloitushommiin, kun pohjat alkaa vaan paistaa paremmin.. Täytyy myös hiukan haistella, että millasella tahna+laikka combolla tuohon uskaltaa iskeä kiinni, kerta joskus ylimaalattu koko kikkare.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Hyvällä paineella tehty lavaa eteenpäin. Enää hieman jälellä. Toffeelaikka sotkee pirusti, siksi koko auto samea.




Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Eilen aloitettu kiilloituksia. Poistelin ensin pressukiinnikkeet ja pesaisin nuo kiillotettavat alueet jonka jälkeen pääs aloittamaan.
Melko paljon painetta täyty antaa, että edes suurin osa jäljistä lähtee. Ajelin oranssilla CG Hex laikalla ja Scholl S3:lla läpi ensin, jonka jälkeen perään Schollin Oranssi laikka ja S20 Blue. Noiden jälkeen täytyy vielä jollain hipasta läpi, mutta pääsi ees aloittamaan tuota touhua.















Kyllä se siitä taas hiukan nytkähti eteenpäin. Paikkamaalauksia en taida lavan reunoihin edes tehdä, kun tahtoo aina ne paikkamaalaukset näkyä. Kummatkin lavanreunat takalaidan kupeilla näyttää jo aika hurjalta ja nuo pitäs kokonaan hioa auki, maalata ja häivyttää. Ja ompahan noissa pressukiinnikkeiden kohdalla hankautunut maalipinta puhki ja nuokin pitäs hioa auki, maalata ja häivyttää. Ei jaksa, antaa taisteluarpien näkyä noilta osin.  :D






Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Kyllähän tuo on sen näkösessä kunnossa että jättää nuo kiillottelutökötit ihan hyllyyn vaan. Lunttua aplaria ja kolhuja niin ylimaalausta vain ;)

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Kyllähän tuo on sen näkösessä kunnossa että jättää nuo kiillottelutökötit ihan hyllyyn vaan. Lunttua aplaria ja kolhuja niin ylimaalausta vain ;)

Se olis ainut oikea ja paras vaihtoehto. Katellaan sitä sit mahdollisesti talvella -23.  :D Enään tässä vaiheessa ei voi moiseen hommaan lähteä kun ei oo aikaa juuri mitään ennenkuin ajokausi alkaa.  8)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Ajokausi häämöttää, jotain taas tehty.

Lavalle hain 8kpl koukkuja jos jotain tarviaa kuletella kesällä.


Alla oleva kuva antaakin hiukan osviittaa tehdyistä töistä. Maalailua ja lakkailua.


Takavalothan tässä on jo melko eläneet, niille annoin hiukan tekohengitystä lakan muodossa.




Tuo lavan etureuna ja kopin takaseinä oli tosi huonossa maalissa, joten sille oli kanssa samalla jotain tehtävä. Alla olevasta kuvasta näkee hyvin pintojen kunnon. Hiontaa, sävytettyä maalia ja hiukan elbrowgreasea. Tuli ihan ok. Samalla poistelin takalasista kalvot ja liimasin muutamat tarrat.





Aika hyvä kokonaisuus tuli  :) Lasin tiivistelista täytyy vielä jollain myrkyllä käsitellä, niin hyppää esille ensimmäiseksi tuolta nyt.  :D


Melkein heti kun tää auto mulle tuli, sen siivottomuus hiukan häiritsi. Aikanaan kun ylimaalattu, niin ei ole ihan mahdottomasti jaksettu suojailla..


121 niskaan ja voilá!


Aika hyvä pikkupäivitys, joka tuli todella helpolla.

Ennen.


Nyt.



Kyllä se siitä pikkuhiljaa siistiytyy. Kalvojakin etuvaloihin kokeilin, mutta kokeiluksi jäi. Menee tosi tunkkaseksi keula, jos kalvottaa lamput, olkoot siis ilman.
Nyt alkais olla enään joitain pikkujuttuja jäljellä, nythän niitä kerkeää taas touhuta, kun JKL satoi yön aikana taas lunta.  :D
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Käyttis päivitetty. Alko käydä nelonen ahtaaksi kahden turvaistuimen kanssa niin päivitystä isompaan.









Tekniikkana 3.0tdiq, CLAA + 7lovinen automaatti. Ostohetkellä ajettu 217tkm.

Varusteita tähän on ruksittu aika mukavasti:
- Eber kaukosäädöllä
- Panorama
- Navi
- MMI ( 3g high? Ei täysin varmuutta mikä versio, en ole tutustunut vielä tarpeeksi.  :D )
- Sporttinahat
- Nelialueilmastointi
- Istuinlämmittimet x4
- Koukku
- Powerbyte ohjelma ( dynottu 250/600 )
- Keyless go
- Taskuparkkiavustin
- Tutkat edessä ja takana
- Kaukovaloavustin

Kerrankin löytyi läheltä hyvä yksilö ja hyvällä hinnalla. Kotoa taisi liikkeeseen tulla matkaa 10km.
Vanhasta omistajasta sain koppia ja hänen kanssaan pitkät tovin turistiin. Stronikki kunnostettu -19, koukku laitatettu -20, renkaat (kuvissa olevat 20") ja vanteet uusittu -20, etupuskuri, konepelti ja helmat maalattu + suojattu kirkkaalla PPF-kalvolla ja pinnoitettu -21 ( 3 vuoden takuulla, CQUARTZ Finest Reserve ).

Ei pitäisi olla mikään pommi ja hyvällä pidolla ollut. Nyt vain kilsoja kelaamaan mittariin. 8)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Kesä kulkee ja jotain vois päivittää.

GMC:llä ajeltiin, mutta päivä päivältä vanhemman jenkin kuume vaan kasvoi. Loppuviimein kotiutui moinen pihaan: -54 Packard Cavalier. 305/TH200r4/1030(G80) eli hyvin tehokkaasti museoinnilta pelastettu tapaus.  :D

Tämä sopii omaan hanskaan valtavan hyvin. Paremmin kuin GMC vaikkakin sekin oli upea vehjes. Kuvien oton jälkeen on jo ovivanerit värjätty(näkyykin muutamassa kuvassa) ja muutenkin haettu autolle oman käden jälkeä. Samoin konttia ja sisustaa on kunnostettu. Samoin 3d tulostutettu "Packard" merkit konttiin ja takaloksuihin.















Sitten tulipa tuossa hommattua talviautokin. Facebookin marketplacelta ettimään ja kriteereiksi takaveto ja lähellä Jyväskylää. Löytyi Lada.  S* Perikunnan auto ja seissyt muistaakseni -97 saakka. Jarrut tein ja hitsasin kaksi paikkaa pohjaan ja leimalle.  :D Leima lappuun ja alkuperäistunnuksellisiä kilpiä odottelemaan. Toki sitten leiman jälkeen kiilloitin koko roskan ja pinnoitin Nanolex Si3dMaxilla. Samoin sisustaan tuli uusi lattiamatto, penkeille riitti vain tekstiilipesurin näyttö. Sisäkattoa piti jo vähän hinkatakkin, mutta oikein hyvä siitäkin tuli.







































Tuossapa se sitten pihassa talvea odottaa. Minkäs itelleen mahtaa kun kaikkea halvalla saa niin rokuja kertyy nurkkiin.  :D

Aika suoraviivainen kertomus kummastakin, mutta jos taas jaksaisi enempi päivitellä ettei tule vain yhtä läjää kuvia  :D
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

 

Autoracing  KL-varaosat