Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 240 SE, Katulelu

  • 78 Vastauksia
  • 23219 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa w1wwe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #45 : 26.04.2022, 20:24:03 »
Käyttäjältä nimim Ruger tuli ostettua ruotsalais valmisteinen CRM pakosarja ( kiitokset erittäin hyvin sujuneista kaupoista)

Hukkaportin lähdöille piti vähän koputtaa isolla vasaralla tilaa.

Ahdin kävi vielä lensun pajalla laipan hitsauksessa.




Poissa w1wwe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #46 : 27.04.2022, 21:18:52 »
Toimistoon Sparcon Sprintti penkit







Poissa w1wwe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #47 : 11.10.2022, 17:52:24 »











Ensi startti lähenee  8)

Poissa w1wwe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #48 : 15.11.2022, 21:53:38 »





Kysymys

Onko olemassa ruutumaskia mikä sopis kyseisen konepellin kanssa?
Nyt konepellin etuosa tulee pidemmälle mitä maski ja näyttää todella hölmöltä konepelti kiinni.

Poissa maamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #49 : 15.11.2022, 23:25:40 »
200 sarjalaisista en paljon tiedä mutta olisko ns. voimakeulan maski tohon sopiva. Mutta löytyykö ruutumallia niin en tiedä.


Tuossa linkissä on yläpään kiinnitystä muutettu että saatu maski asettuun paremmin.
http://forum.vccn.no/showthread.php?62047-halvsnutegrill-med-ruter
« Viimeksi muokattu: 16.11.2022, 01:06:45 kirjoittanut maamies »

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #50 : 23.11.2022, 10:03:12 »




Kysymys

Onko olemassa ruutumaskia mikä sopis kyseisen konepellin kanssa?
Nyt konepellin etuosa tulee pidemmälle mitä maski ja näyttää todella hölmöltä konepelti kiinni.

Itse omaani tein ruutumaski muutoksen orkkis maskin sisälle. Juurikin tuon takia, että jäi ruutumaski olisi jäänyt todella sisään, konepellin "alle". Kerroin tuolla asiasta:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=90461.165
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #51 : 03.12.2022, 23:44:22 »
Kysymys

Onko olemassa ruutumaskia mikä sopis kyseisen konepellin kanssa?
Nyt konepellin etuosa tulee pidemmälle mitä maski ja näyttää todella hölmöltä konepelti kiinni.
Ohan näitä tehty ennenkin.  ;D
https://www.garaget.org/?car=205964&image=2327127

Tuon konepellin kans kuuluvan uudemman maskin kehys + vanhemman mallin maskin ritiläosa ja vähän epoksiliimaa väliin.

Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa w1wwe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #52 : 07.02.2023, 20:23:13 »
Ensisavut otettu, vois sanoa että aiheuttaa aika kovan motivaatio boostin saada auto nippuun kesäksi  ;D alla linkki

https://youtube.com/shorts/lCsDZ8EqKp0?feature=share

Seuraavaksi kardaani ja jarrupuolta niin pääsee penkkiin särkemään  ::)

Poissa w1wwe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #53 : 21.02.2023, 07:19:54 »


post images

Kardaanin etupätkästä 34mm lyhennys niin osuu tukilaakerille kohdalleen. Alkais koeajot olemaan suht lähellä. Eilen muodostui pienimuotoinen ongelma kytkimen kanssa.
Kytkin ilmattu useampaan otteeseen. Varmistettu että kytkin nesteen pinta on korkeimmalla kohdalla, kun taas työsylinteri alimalla kohdalla. Järjestelmässä ei pitäisi ilmaa enää olla.
Polkimeen sai tuntuman semmoiseksi että alussa painettaessa oli noin 5cm tyhjää jonka jälkeen suht normaalin tuntuinen poljin. Yhtäkkiä poljin meni täysin löysäksi ja tuntuma hävisi täysin. Tämä tapahtunut 2 kertaa.

Vaihdelaatikko Zfgs6-37dz
Vauhtipyörä blingfactory
Asetelma aito 765
Kytkin levynä e90 dieselin massalevy

Pääsylinteri/työsylinteri ostettu lensulta,
Molemmat omatoimisesti tarkastettu eikä kumpikaan vuoda mistään.

Painelaakeri bemarin vakio ja tälle jätetty asentaessa 2mm rako asetelmaan nähden.




Käpälä näyttäisi olevan kohdallaan.

Mistä voisi kiikastaa?

Tänään katsotaan kameralla vielä liikeradat laatikon sisältä kytkintäpainettaessa jos sieltä jotai selitystä hommaan löytyisi.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #54 : 21.02.2023, 09:18:37 »
Ootko ilmannut polkemalla vai alipaine mallin ilmauskannulla? Entäs poljinsylinterin säätö? Nouseeko mäntä varmasti joka kerta ylös asti kun poljin ylhäällä?

Poissa w1wwe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #55 : 21.02.2023, 10:53:22 »
Ootko ilmannut polkemalla vai alipaine mallin ilmauskannulla? Entäs poljinsylinterin säätö? Nouseeko mäntä varmasti joka kerta ylös asti kun poljin ylhäällä?


Ilmattu molemmilla tyyleillä, aluksi alipaineella pari säiliöllistä linjan läpi jonkajälkeen jatkettu ilmaamista polkemalla. Poljinsylinteri nousee, on tarkastettu ja kokeiltu myös eri säätö asentoja.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #56 : 21.02.2023, 12:26:03 »
Sama onglema -765 asetelman kanssa (teräsvp, orgaaninen levy, mutta m90). Sain toimimaan "kunnolla" vasta pienemmällä työsylinterillä ja melkolailla nollavälyksellä asetelman ja painelaakerin välillä. Isommalla välyksellä oli juurikin noin, että oli löysää alussa, eikä irroittanut riittävästi vaikka kuinka ilmasi.

Poissa w1wwe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #57 : 21.02.2023, 14:33:23 »
Sama onglema -765 asetelman kanssa (teräsvp, orgaaninen levy, mutta m90). Sain toimimaan "kunnolla" vasta pienemmällä työsylinterillä ja melkolailla nollavälyksellä asetelman ja painelaakerin välillä. Isommalla välyksellä oli juurikin noin, että oli löysää alussa, eikä irroittanut riittävästi vaikka kuinka ilmasi.

Kiitos vastauksesta!

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #58 : 22.02.2023, 15:46:27 »
Mulla vastaava ongelma oli kans 242:n kanssa ja ongelma korjaantu sillä että vähän lisäs pääsylkän liikerataa, eli vakiopolkimella pääsylkän liikkeestä jäi niin iso osa käyttämättä
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa w1wwe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Vastaus #59 : 14.05.2023, 21:43:56 »
Noniin harrastaminen jatkuu  :)

Kytkin ongelmat selätetty, oma aika tuli tutkittua ja osia uusittua. Lopulta oli pakko jo tiputtaa vaihteisto pois vikaa etsiessä, ja sehän löytyi. Kytkinkäpälän vastapuolen sokka puuttui, eli käpälä pääsi kytkintä pumpatessa karkaamaan ylös tai alas, itsehän en edes tiennyt että siellä pitää sellanen olla mutta kaveri huomasi ja aina oppii jotai uutta  :D schmiedmannin tiskin kautta 5e sokka paikalleen ja nyt toimii.




Vanteet löytyi myös
5x112
17x8.5 et30




Takana 25mm spacer ja jää hiuksen hieno rako jarrusatulaan

Edessä vaatii 30mm levitystä niin mahtuu pyörimään

Hieman tulee ulos etukaaresta tällä hetkellä mutta sittenkun autoa laskee sen 30cm alaspäin ja säätää camperit niin pitäisi olla aika holleilla, aina on vara vähän lokaria levittää jos tarve vaatii  ::)

Osaako täällä kukaan sanoa saisiko mistä mittatilauksena jaonmuutos spacerit tai löytyykö täältä tekijää? Pitäisi ne 30mm levittävät saada.

Seuraavaksi sitten rengas kaupoille niin saa vähän miehekkäämät kumit vanteille ja jarrulinjojen tekoon niin pääsee kadulle tekemään raaka säätöä ja ajamaan vikoja ulos.






« Viimeksi muokattu: 14.05.2023, 21:46:51 kirjoittanut w1wwe »

 

Ateho  Elekma