Carcom Oy  Ateho

Audi A4 Quattro -06

  • 56 Vastauksia
  • 15220 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Audi A4 Quattro -06
« : 31.10.2020, 17:53:34 »
Piti maltilla kattella seuraavaa autoa, mutta niin siinä vaan kävi, että tänään haettiin kaverin kanssa tälläinen meikäläiselle. Farkkuja katselin pääasiassa mutta tein joku päivä virheen ja unohdin ruksata hakuvaihtoehdoksi farmarin ja tämä hyppäsi heti silmille muiden joukosta.
Ihan jokaista yksityiskohtaa en osaa autosta kertoa, kun nämä on vähän vieraita vehkeitä. Moottori ei ole se tehokkain, mutta tuon pitäisi olla suht varma ja ongelmaton kampe. Ainakin VAG miehet jumal-moottoriksi väittävät
Alusta oli sopivan jämäkkä ja mukava auto ajella. Talvea odotellessa ;)

Tärkeimpiä tietoja, päivittelen ajanmittaan kun hahmottuu paremmin mitä tuli ostettua.

- ajettu 232tkm
- 1.8T, 6-lovinen manuaali, harisella penkitetty 216hv/372nm
- S-line varustelu ulkona ja sisällä, höysteenä ABT osia myös ulkona ja sisällä
- ABT-putkisto
- Dotzin 17" kesävanteet, vaihdella fiksumpiin ensi kesäksi
- Forgen split r dumppi
- Alustaa päivitetty H&R etujousilla, takana vakio sline jouset


Suomessa tällä on kaksi omistajaa ennen minua, auto on tuotu Virosta 2010. Viron ajalta ei osaa muuta sanoa kuin huollot on tehty samassa liikkeessä aina.

Suomeen tuonut henkilö on säästänyt mukavasti kuitteja autosta, osassa on vähän jo pelottavan iso summa. Toki auto on ollut silloin huomattavasti uudempi ja merkkiliikkeet ei ole ilmaisia paikkoja huollattaa. Maksut on hoidettu Mastercard Platinumilla, ehkei silloista omistajaa ole niin paljoa kirpaissut ;).

2016 auto on siirtynyt seuraavalle omistajalle, Audi-merkkiliikkeen asentajalle. Hänen ajaltaan myös löytyy kuittia ja lappua. Myös huoltokirjassa huollot säännöllisesti merkitty ja alla kyseisen asentajan oma leima. Luulisin että auto on varsin tikissään ja ainakin kaverit pitivät positiivisena asiana sitä, että omistaja on Audilla asentajana. Se oli itseasiassa aika iso syy miksi uskalsi autoa lähteä katsomaankin, koska remonteissa tarvittava tieto sekä erikoistyökalut ja osaaminen on väkisinkin ollut kohdillaan.

2020 Elämäni isoin virhe? Katsotaan miten käy. Kai tässä nelivedosta talven alla vielä tarvittaessa pääsee eroon jos tarve vaatii.


Kuviakaan ei ole kunnollisia, tälläset tuli tien päällä äkkiä räpsäistyä.







PRCode: 0G1 = Gearshift lever
PRCode: 0GG = Emission standard EU4
PRCode: 0JG = Weight category front axle weight range 7
PRCode: 0YJ = Weight range 9 installation control only no requirement forecast
PRCode: 1BV = Sports suspension/shock absorption
PRCode: 1KP = Disc brakes rear
PRCode: 1LT = Disc brakes front
PRCode: 1ML = Leather trimmed sports steering wheel
PRCode: 1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
PRCode: 1SA = Without additional engine guard
PRCode: 2K1 = Reinforced bumpers
PRCode: 3FA = Without roof insert (standard roof)
PRCode: 3L3 = Manual height adjustment for front seats
PRCode: 3NZ = Rear seat bench unsplit backrest split folding
PRCode: 3Y0 = Without roll-up sun screen
PRCode: 4GF = Windshield in heat-insulating glass
PRCode: 4K4 = Radio remote controlled central locking
PRCode: 4KC = Side and rear windows in heat-insulatingglass
PRCode: 4R5 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker mechanical window regulators rear
PRCode: 4UE = Air bag for driver and front seat passenger
PRCode: 4X3 = Side air bag front with curtain air bag
PRCode: 5D1 = Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz
PRCode: 5RU = Right exterior mirror: convex (large viewing field)
PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
PRCode: 5TG = Decorative aluminum inserts dulling
PRCode: 6XD = Exterior mirrors: electrically adjustable/heated
PRCode: 7A0 = Without CD changer/CD player
PRCode: 7K0 = Without tire pressure warning light
PRCode: 7Q0 = Without navigation device
PRCode: 7X0 = Without park distance control
PRCode: 8ED = Bi-functional headlight with gas discharge lamp for driving on the right
PRCode: 8GU = Alternator 140 A
PRCode: 8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
PRCode: 8Z5 = Not hot country
PRCode: 9Q2 = Multi-function display/on-board computerwith check control
PRCode: CL6 = Alloy wheels 7.5J x 17
PRCode: D7G = 4-cyl. gasoline engine 1.8 L/120 kW 20V turbo base engine is T0L/TF2/T8C
PRCode: E4J = S-line
PRCode: F0A = No special purpose vehicle standard equipment
PRCode: J0R = Battery 380 A (80 Ah)
PRCode: Q1D = Sports front seats
PRCode: T0L = 4-cylinder gasoline engine 1.8 L unit 06B.G
PRCode: U1A = Instrument insert with km/h speedometer clock tachometer and trip odometer
PRCode: X7Y = National sales program export (other)
« Viimeksi muokattu: 12.12.2020, 21:13:06 kirjoittanut Osxu »
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #1 : 03.11.2020, 00:25:16 »
Eikö tämä 1.8 ollut se mistä öljysihdit menee tukkoon? Ja ilmeisesti tykkäävät öljystä?

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #2 : 04.11.2020, 12:03:31 »
Eikö tämä 1.8 ollut se mistä öljysihdit menee tukkoon? Ja ilmeisesti tykkäävät öljystä?

Joo näissä on noita ongelmia ollut. Isoin syy noihin kuten muihinkin ongelmiin mitä vagilaisissa on ollut, on longlife öljynvaihtovälit. Yllättyneet voivat nostaa käden ylös  ::)
Tällä on onneksi huoltokirjan mukaan vain kaksi vaihtoväliä ajettu 25tkm ja loput 10tkm-15tkm. Nuokin pidemmät vaihtovälit ovat tuolla lyhyempien välissä joten voisi kuvitella, että niiden aiheuttama möhnän kertyminen on pienempää kuin perättäisillä pitkillä vaihtoväleillä ajaessa. Mulla on hatara muistikuva että oli puhetta tähän tehdystä öljypumpun+sihdin vaihdosta

Nyt on ehtinyt ajamaankin autolla vähän sekä käymään noita kuitteja ja muita papereita läpi. Päivitän tuota avauspostia fiksummaksi.

Koeajolla oli jäänyt huomaamatta, että kuskin puoleinen xenon polttimo välähtelee välillä. No päiväsaikaan paha kuskin paikalta huomata eikä sillon kun autoa ulkopuolelta katseltiin sattunut välähtämään. Mulla on onneksi uudet polttimot olleet varastossa saabia varten ja tässä on saman malliset.

Toinen juttu mikä on niin lueskelin tuosta dumpista, että mitä nämä moottorit niistä meinaa. Ilmeisesti juuri niin kuin epäilinkin, näissä ei kannattaisi olla edes tuollaista puoliksi ulospuhaltavaa mikä tuolla nyt on. No siitä sitten selvittelemään, että millainen vakio bypass on ja millainen kannattaa hommata. Tämä meni sillälailla mukavasti että monet käyttävät viritetyissä vehkeissä Boschin -110 loppuista pässiä aka SAABin vakiopässi ja mullahan sellainen on ylimääräisenä olemassa :)
« Viimeksi muokattu: 04.11.2020, 12:23:24 kirjoittanut Osxu »
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #3 : 06.11.2020, 11:45:35 »
Tuossa taitaa öljyn laatu vaikutaa enenmän kuin vaihtovälit. Totta kai jos mennää yli 20tkm vaihtoväleillä menee öljyn ominaisuudet pilalle.
Mitä öljyä tässä on käytetty?

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #4 : 10.11.2020, 16:21:53 »
Tuossa taitaa öljyn laatu vaikutaa enenmän kuin vaihtovälit. Totta kai jos mennää yli 20tkm vaihtoväleillä menee öljyn ominaisuudet pilalle.
Mitä öljyä tässä on käytetty?
Lappujen mukaan Castrolia sekä LiquiMolya ollut ainakin koneessa. 5w-30 ainakin ne ollut. Tässä yrittänyt netistä ja facebookista lueskella öljysuosituksia, melkoinen suo. Jonkun mielestä vain Mobilia, toinen sanoo että ehdottomasti Castrolia. Kolmas sanoo käyttäneensä Shellin Helixiä ja sitten joku tulee kertomaan ostavansa öljyt aina marmorilta. Tähän vielä lisäksi arvonnat että onko oikea öljylaatu 0w vai 5w niin ei paljoa käteen jäänyt toistaiseksi.

Kävin mökillä viikonloppuna auttamassa kiukaanvaihdossa sekä muutenkin talviteloille laitossa. Samalla tuli audin parissa touhuttua. Työtahti oli aika hidas kun mulla on ehkä kylkiluu murtunut kun pelkkä hengittäminen sattuu, saatika sitten kiukaan nostelu tai käsien työntäminen ahtaaseen väliin auton konehuoneeseen. No huomenna käyn lääkärissä niin saa ammattilaisen diagnoosin.

Tärkein homma oli se xenonien vaihto, koska se vie paljon aikaa ja on hankala tehdä yksin. Puskurin irroittelu huonoilla ohjeilla oli ihan mielenkiintoista, homman edetessä aina ihmeteltiin onko vielä joku ruuvi jossain vai onko jollain vedettävällä systeemillä vai millä kiinni. No siitä selvittiin ja jatkossa lähtee ihan räjähtämällä irti kun tietää mistä on kiinni ja millä.

Luonnollisesti vaihdoin molempien puolien polttimot samalla kertaa. Ajoin eilen Karkkila-Varkaus välin eikä valot enää räpsyneet *taavih-> Samalla suuntasin valot, itselleni mieluisiksi. En siis "oikealla" tyylillä vaan oman mielen mukaan. Ei ainakaan kukaan vilkutellut valoja että häikäisisi. Otan katsastukseen taskuun säätövehkeet niin laitetaan sillä samalla keikalla varmasti kohdilleen. Ainakin oma suosikki konttori on antanut säädättää valot katsastuksessa ja siellä on taas käytävä kun on sen aika.

Polttimot: PHILIPS D1S 85415 9285148294 XenStart jonkun aikaa ollut varastossa, kun tuli saabia varten ostettua. www.lichtex.de ostettu ja parille tuli hintaa 69€+toimitus. Väri ihan perus joku 4300k.



Isänpäivän vietosta kun ajelin mökille sunnuntaina, kiusasin vähän konetta josta palkintona sain sen kuuluisan moottorivikavalon. Koodi oli rikkaasta seoksesta joka vahvisti sen että dumppi lähtee veks. Sen lisäksi että siellä oli dumppi eikä bypass niin dumppi oli vielä väärin asennettu. Paine ei tullut pohjasta mäntää vasten, vaan kierrätysportista sivusta ja vapautui sitten ulos/pohjasta. Tuossa oli tietyllä kuormalla sellainen pieni puutumisen tunne joka katosi pässin vaihduttua. Se on varmaan ahtoja vuotanut tietyn paineen jälkeen harakoille. Auton luonne muuttui varsin erilaiseksi nyt kunnollisilla osilla eikä ole koodejakaan antanut.






Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #5 : 13.11.2020, 20:25:15 »

Muutama kuva autosta puhtaana. Kävin pesemässä siltä varalta, että vaihdan huomenna talvikumit alle. Katotaan miltä kylki tuntuu. Senkin lääkäri totesi murtuneeksi.














Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #6 : 20.11.2020, 15:06:34 »
Talvirenkaita piti tänään vaihdella alle, mutta sehän meni ihan plörinäksi. Kesävanteiden keskireikä (70.1) onkin eri kokoa kuin talvivanteissa eikä tietenkään tullut sovitteita mukaan. No tilasin vannetukulta talvivanteisiin 73.1-57.1 sovitteet sekä kesävanteisiin 66.6-57.1 sovitteet. Nyt joku saattaa miettiä että miksi tilasin 70.1 reikään 66.6 sovitteen ::)

No syy on tossa alla




Vaikka niissä lukee VOSSEN niin uskon että nämä on replicat, johtuen parista detaljista. Voin olla väärässäkin. Vossenin kotisivuilta ei löydy mainintaa 8x18 CVT vanteista, tosin nämä on käytetyt joten ehkä ovat joskus sellaisia tehneet ja sivuilla on vain tämän päivän tarjonta. Lisäksi vanteen reunassa oleva fontti on aavistuksen erilainen kuin siellä nettisivuilla olevat. Kuitenkin jos ovat replicat niin ovat osanneet kopioida V-kirjaimen oikean tyyliseksi. En kuitenkaan löytänyt netistä 100% varmaa replicaa jossa olisi mitään tekstiä kohokirjaimin vanteen reunassa. Replicoiden myyntikuvat on usein aidoista vanteista. Muutama ulkomaalaiset myynti ja foorumipostaukset tsekkasin ja lähes aina replicoissa ei tekstiä ollut. Yksi keino olisi lähettää kuvia suoraan valmistajalle mutta kiinnostaako mua niin paljon, ei oikeastaan.

Mukana tuli hyvinkin käyttämättömän oloiset yleismalliset keskikupit, joko eivät ole saaneet kuppeja mukaan liikkeesseen tai joku tarra tms. poistettu kupista. Meinasin tilata Audin rinkulatarran noihin, en kehtaa laittaa mitään VOSSEN-keskiöitä koska en tiedä onko ne aidot. (Pahin esimerkki tästä on kun 885 RS vanteisiin laitetaan BBS keskilätkä ja ollaan ihan pappaa.)

E: unohdin mainita että ostin nämäkin vanteet www.nettivanne.fi ja taas palvelu pelasi ja toimitus oli nopea. Myös tavara oli kuten kuvauksessa kerrottiin, itseasiassa parempi. Aiemmin ostin halvalla sieltä Rotiformin BLQ vanteet käytettynä. Niiden aitous varmistettiin myöhemmin kun laitettiin kuvia valmistajalle. Kumpiakaan vanteita ei ole mainostettu minkään merkkisinä, vain käytettyinä ja hinta oli halpa.
Enkä ole ko. yrityksen kanssa missään tekemisissä, vain tyytyväinen asiakas.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2020, 15:14:20 kirjoittanut Osxu »
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #7 : 19.12.2020, 19:17:28 »
Kävin tänään valmistautumassa joulun viettoon lähtöön ja ajelin auton lämpöiseksi, tsekkasin öljyt(ylärajalla vieläkin), tankkasin bensaa ja täytin pissapojan. Jälkimmäinen meni vähän pitkin konehuonetta kun Voltera pro on nykyään sellaisessa täyttöpussissa ja tuli vähän kohellettua sen kanssa ;D

Samalla keikalla kuvasin pienen pakoäänivideon sekä nautiskelin Nankangin renkaiden olemattomasta pidosta sekä quattrosta. Lopuksi vielä pesasin itsepesussa enimmät paskat pois.

Sen verran remonttia joutunut tekemään, että korjasin kyynernojassa olevan säilytyslokeron lukitus-salvan. Muutaman euron maksoi ebaystä ja aikaa meni vartti sen laitossa.

Tämänkin kulutusta tulee seurattua Spritmonitorilla, eipä tuo ole mahottomia syönyt mutta eipä toisaalta ole hirveästi ajettukkaan. Viimeisin tankkaus väli pitkälti kyläajoa.



Tässä tuo video vielä, kuvattu noin 3m päästä
https://youtu.be/917MDNpIrtk
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #8 : 08.01.2021, 13:57:05 »
Tilanteet elää, mieli muuttuu ja rahaa kuluu. Myin auton mukana tulleet 17" Dotzit kesäkumeineen kaverille, kun laittoi Mersunsa vaihtoon eikä halunnut laittaa JR vanteita matkaan kun erikseen myymällä jää enemmän omaan käteen. Tässä noilla Nankangeilla yrittänyt ajella, mutta ei niillä oikein ole kiva ajaa. Yhteen renkaaseen on myös noussut kupla kylkeen ja toinen ei pidä ilmoja :idiot2: Alla oma arvosteluni Talvirenkaat-topicissa..

Tässä kävi juuri niinkuin arvelinkin, auton mukana tuli Nankang sw7 tms renkaat ja tuota mietinkin että miten noilla pärjää kun neljä talvea ajanut Icecontact2. Arvosanaksi Nankangeille annan saippuapala/5 tai hengenvaarallinen/10.


Lääkkeeksi liukkauteen hommasin Michelin ice noth 4 235/45/18 koossa ja ne olis tarkoitus laittaa noille "Vosseneille" ja katsella kesäksi jotain muuta vannetta. Mieli tekisi jotain Rotiform RSE tai WGR  mutta toisaalta myös BBS SR kiinnostelisi. Myös jotkut missä jaettuna 5-puolaa osunut silmään ja saanut omistamisen haluja heräämään, mutta pitää tässä katsella vielä. Tosin tullut myös tottakai halvempiakin vanteita katsottua mutta mutta...

Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #9 : 18.01.2021, 16:28:48 »
No nyt olis vähemmän hengenvaaralliset talvirenkaatkin alla niin kelpaa ajella. Paikallisella Rengas Nyyssösellä/www.laatuvanne.fi kävin teettämässä työt ja olin aika tyrmistynyt kuitista. 4x rengastyöt, tasapainotukset, venttiilit, uudet sisäkanta/tähtipultit 20kpl ja alle laitto maksoi 90€. Ei hinnalla pilattu.

Tässä kuvassa näkyvät renkaat menivät kierrätykseen vanteineen päivineen.



Vihdoin uutta alla. Mitään mittauksia en tehnyt mutta laskennallisesti tuli 5mm lisää maavaraa mikä passaa näin talvisin.


Ebaystä hommatut keskikuppi tarrat paikoillaan.

Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #10 : 27.01.2021, 15:56:18 »
Pieni puuhapaketti tuli haettua postista. Kauppoja tehdessä tuli jo todettua, että taakse pitää jarrut laittaa ja samalla teen eteenkin. Tämä huomioitiin myös lopullista kauppasummaa tingatessa. Tilasin osat PR-koodien perusteella ja vanteiden läpi vanhoja osia katsomalla joten sormia ristiin, että tuli oikeanlaista :D leima vanhenee huhtikuussa eli ennen sitä pitäisi ainakin takapää saada tehtyä.

E: PR-koodit on siis noita varustekoodeja, jotka lisäsin joskus tuonne avauspostiin



« Viimeksi muokattu: 27.01.2021, 15:58:37 kirjoittanut Osxu »
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #11 : 26.02.2021, 13:40:01 »
Tulin mökille vähän saunomaan ja samalla reissulla näppäsin nuo uudet jarrukilkkeet paikoilleen. Tuli tuossa samalla todettua että taakse on lähiaikoina vaihdettu vetarit, xenonien korkeussäätö-anturi ja joku tukivarsi myös molemmin puolin. Edellinen omistaja tosiaan Audilla töissä ja se näkyy tuolla kun puuhastelee, pulttien kannat on ehjiiä ja järjellä laitettu. Ja joka osassa Audin leimat.

Mutta joo aika finaaliin noi levyt oli ajettu ja eipä tuossa kauaa varmaan olisi mennyt että olisi jo ongelmia tullut hantin puolen takalevyn kanssa.





Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #12 : 19.03.2021, 19:21:34 »




Tuli haettua hylky tälle tänään. Kuvaan ei sattunut mutta käkkäri otti hantin puolelta 1,7kn voimalla kiinni ja kuskin puolelta ei ollenkaan. Sen verran katsurin kanssa katsottiin että olevinaan tekee jotain mutta ei teekkään. Näissä on käsijarru satulassa sellaisessa vivussa eikä rummussa niinkuin kaikissa muissa autoissa mitä olen omistanut on ollut. Pitää tutkia mitä tuolle tekee kun aivan vieras laite tuollainen itselle.

Etulaakerin väljyydestä oli aavistus, eilen olin kuulevinani jotain ääntä kun vasemmalle käännyin. Ei nyt kuutenkaan mahottomia ääntele mutta pakkohan se nyt on kunnostaa. Taitaa mennä pajalle laittoon. Sen verran kuullut kauhutarinoita noista vetarin mutterien jumimisista, että saatan päästä helpommalla jos ulkoistan sen homman.
237410 km mittarissa ja jos siihen ei ole koskettu niin saattaa olla tiukassa.

Sumarin korjauskehoitus tuli led-polttimoista.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #13 : 19.03.2021, 22:05:34 »
Käsijarrussa ei montaa vaihtoehtoa ole jos vain palat ja levyt on hengissä. Melkein suurimalla todennäköisyydellä vaijerin vaihdolla selviät, just tänään hain omaan aakolmoseen vaijerit, tosin tuli mulle alkuviikosta Aeromotorsilta satulatkin kun ainakin toinen jumii jo.

Äkkiä kokeilee kun nappaa pyörän pois että kummassa vika.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Audi A4 Quattro -06
« Vastaus #14 : 19.03.2021, 22:47:26 »
Elämä on opettanut:
Levyjarrusatula, käsijarrun teho heikko.
----> satula vaihtoon

Aina, merkistä riippumatta. VAG:lla on muuten (ainakin jyväskylässä) näihin satuloihin olemassa parannus tuohon käsijarruun: jousi siihen vaijerin päälle linkun ja vaijerikannakkeen väliin (jousi työntää vipua, eli vipu palauttaa voimakkaammin).
Tai näin minulla väitti yksi VAG asentaja.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo