Viime viikolla reissun päällä alko naksuminen ja ravistus olemaan sitä luokkaa, että otin ja vaihdoin vas. ulomman vetonivelen. Vaikka lerpsahtikin navasta tultuaan heti alas, niin vaikutti muuten välyksettömältä. No, vähän epäilytti tuliko vaihdettua väärän puolen nivel, mutta kun oireet hävisi, niin arvelin urakan onnistuneen.
Tänään sitten n. 500km vaihdosta alkoi samanlainen ravistelu; eniten 5. vaihteella kun antaa lämää. Keli oli vain sen verran liukas ettei aina saanut vetoa päälle. Sittenhän se teki vielä senkin, että ilmesty absin ja luistoneston merkkivalot - ja tietenkin ne hävisi myös käytännössä olemasta. Kurvasin pysäkille ja tutkailin absien johdot yms. mitä nyt paljain käsin ilman valoa pystyi. Kun pääsin taajama-alueelle, niin sama tuttu naksuminenkin alkoi vaikkakin nyt vaimeampana.
Eniten tässä ihmetyttää, että oireet hävisi välissä tyystin joten taas on vähän kaikki vaihtoehdot auki.
Autolla on ajettu n. 350tkm, missä vaiheessa tuo oikean puolen vetoakselin kannatinlaakeri alkaa menemään ja voisiko se oireilla kuvatun lailla? Ei viittisi uutta vetoakselipakettia ostaa ihan vain kokeilun ilosta :/
Voisihan se olla tietenkin pyörän laakerikin, mutta oireilisiko noin? Lähinnä tuon äänen puolesta. Naksuminen on tasaista ja vain veto tai moottorijarrutus päällä kuuluva. Nivelet ei pauku jyrkissä mutkissa, vaan ääni kuuluu enempi suoraan ja loivissa mutkissa ajettaessa.