Kiitokset vastauksista! Kun olin jättänyt tuon ilmoituksen tänne, löysin VRF:stä tai Volvolandiasta (nyt en enään löytänyt) tiedon, että jos vanhemmissa malleissa jarru jää laahaamaan, menee ajanvakautusjärjestelmä vikatilaan. Kun sitten asian tarkastin, huomasin, että jarrupolkimet yhdistävä vaijeri ei pääse liikkumaan vapaasti koetaulun edestä. Muutin rakennetta niin että vaijeri liikkuu ja nyt ei ainakaan toistaiseksi ole tullut vikailmoitusta. Seurataan tilannetta,,,
Vikakooditkin on hyvä lukea, mutta volvohuollon asiantuntemukseen suhtaudun lievellä varauksella omasta kokemuksesta. Reilu vuosi sitten auton tehot hävisivät välistä ja vein auton volvolle huoltoon. Vikakoodien luvun jälkeen kerrottiin, että joko turbon keskusyksikkö tai turbo on rikki ja kannattaa korjata ensin keskusyksikkö, koska se on halvempi. No eipä sillä tullut auto kuntoon vaan tehot katosivat edelleen. Ennen 2000€:n remonttia ajattelin kysellä täältä neuvoa ja pari entistä turbokorjaajaa kehoitti reippaaseen karstan poistoon. Reippaan moottoritieajon jälkeen turbo on pyörinyt n. 50 000km:ä. Huollatan edelleen autoni samassa huollossa, mutta ongelmien ilmestyessä teen tilannearvion "nettitohtorin" avulla.