Kutosen käytön lopetin joku aika sitten, koska turha rassata laatikkoa sen takia. Alusta asti on ollut hiljalleen voimistuva ääni joutokäynnillä laatikosta, joka loppuu heti kun kytkinakseli loppuu pyörimästä. Torstaina kotiin tultua tuntui liikkeellelähtiessä pariin kertaan kuin joku jumettaisi ja sen jälkeen vapautuu liikkumaan. Suunnasta ja vaihteesta riippumatta. Perjantaina aamulla lähtiessä ei ollut mitään, mutta työpaikan pihalla testatessa jälleen sama juttu. Lähtiessä oli laatikon äänikin jo kovempi joutokäynnillä ja kotiin tullessa kuuli hiljaisemmassa vauhdissa jo miten laatikko raplattaa. Nyt meni jo niin huonoksi, että kytkin ylhäällä ja vapaalla saattoi rytkiä autoa liikkeelle.
Eilen aloitin irrotuksen, tänään illemmalla otin pois ja purin osiin. Ensimmäisenä irrottaessa vastaan tuli pikku vika. Kytkinakselin kohdalta oli lentänyt pala pois.
Kuvassa laakerin kehikossa näyttäisi olevan halkeama, mutta se on vain roska.
Kytkin oli vaihdettu jossain vaiheessa ja teräksinen lohkon öljytulppa asennettu. Varmaan niihin aikoihin kun auto on tullut Suomeen koska painelaakeri oli tehty -10. Ei ollut paljoa kulunut, vaikka luistojälkiä kärrinvedon jäljiltä on.
Laatikon sisällä ei pikaisella vilaisulla näkynyt mitään erikoisempaa. 5-6 vaihteet on kytkinakselilla ja sieltä löytyi
syypää. Perimmäistä ratasta pyörittäessä se jumitti välillä täysin. Varmaankin ollut jo alukuperäinen syy miksi auto oli jäänyt pois käytöstä. Mutta toimi kuitenkin lähemmäs 2000km
Huomenna puran rattaan pois jotta näkee mikä on pettänyt. Päittäislaakeri pyörii hyvin ja ääneti siitä huolimatta, että laatikosta on lentänyt pala
M66 laatikoissa on ilmeisesti useampiakin eri välityssuhteita riippuen käyttökohteesta ja nyt onkin haussa vaikka viallinen laatikko tai osia ja kuoren puolikas. Jotain osia onkin jo tiedossa, mutta vielä ei tiedä miten paljon niistä pystyy hyödyntämään, kuorenpuolikkaan tarvitsee ainakin.