Ateho  Elekma

PV Favorit -65 nykii ja muuta säätötarvetta

  • 3 Vastauksia
  • 4157 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aksu1511

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
PV Favorit -65 nykii ja muuta säätötarvetta
« : 08.01.2011, 10:30:01 »
ajaessa nykii kun ajetaan tasaisella esim 80 km/h. Tyhjäkäynti on säädetty aika kovalle koska tuntui muuten sammuvan.
Kaasarissa on myös heti tyhjäkäynnin jälkeen "tyhjä alue".Eli kun kaasua  painaa rauhallisesti niin kaasari reagoi viiveellä
mikä taas aiheuttaa ikävän nykäyksen kun vaihdetaan vaihdetta ajossa.Kone on B18  ei alkuperäinen mutta ei myöskään viritetty(tietääkseni). Pysty Zenith kaasutin koneessa. Virranjakajassa ei ole alipainesäädintä mutta kaasarissa on se letkulähtö tähän säätimeen. Letkulähtö on avoin mutta jos sen tulppaa ei vaikutusta tähän tyhjä alue-ongelmaan.
Bensapumppu uusi.

Missä mahtaa olla vika?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: PV Favorit -65 nykii ja muuta säätötarvetta
« Vastaus #1 : 08.01.2011, 10:36:31 »
Veikkaisin roskaa tyhjäkäyntisuuttimessa. Vaihtoehtoisesti kulunut kaasutin ja siksi kaipaisi muuten vaan isompaa suutinta. Meidän talouden museoauton kaasarista suurensin tyhjäkäyntisuutinta ja se alkoi toimimaan tosi hienosti. Polttoaineen kulutus kyllä pompsahti aika paljon, mutta pääasia, että toimii.

Siirsin tämän aiheen myös oikeaan osastoon  :)

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: PV Favorit -65 nykii ja muuta säätötarvetta
« Vastaus #2 : 08.01.2011, 19:53:35 »
Edelleen kannattaa katsoa, että onko moottorin/vaihteiston kumityynyt ehjät ja kaasuvivuston välykset pois.

Jakajasi kuullostaa sportin jakajalta, jos siinä ei ole edes paikkaa alipainesäätimelle. Eli, jos koneesi onkin sportin kone eli C-nokalla niin A-koneen sytkäennakkokaan ei ole oikea. Kuoleentuneet jakajan keskipakosäätimen jouset tai jumittunut keskipakosäädin voi myös aiheuttaa outoja.

Se alipainelähtö pitää olla tulpattuna, jos säädintä ei ole.

Itselläni on väljä pysty-zenith ja tilasin siihen korjaussarjan joka olikin rahanhukkaa sillä kaasarin runko onkin kiero... :(
« Viimeksi muokattu: 08.01.2011, 19:56:50 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: PV Favorit -65 nykii ja muuta säätötarvetta
« Vastaus #3 : 08.01.2011, 20:19:19 »
Itse huomasin aikoinaan 142s volvon kanssa jossa su-hif6 pässinpalli kaasarit, kun nyki tasakaasulla ja toimivat viiveen kanssa niin kävi silloin laihalla. Eli lisää bensaa tai imuvuoto jossain

 

Proturbo  Autodiagnoosi