Missä näit? Sehän olis keräilyharvinaisuus, jos sellasen jostain löytäs.
Foorumilla liikkuu eräs kenellä 1991 mallinen 960 Ambulance juurikin 2,8L V6 B280F moottorilla. Sedan/Farkku versioita, tai siis "normaaleja" autoja tällä moottorilla EI ole tullut vastaan vielä.
Ja tosiaan tuosta 0,2bar säännöstä, sellaisesta EI lue ajoneuvon muutoslaissa mitään, joten katsastusmies saa vaatia vaikka kuun taivaalta, mutta lakipykälien perusteella (joita katsastuksessa toivottavasti noudatetaan) ei tuollaista voi vaatia.
Ja kuten kerrottua, foorumilla on varmasti MONTA tapausta omani lisäksi jotka ovat muuttaneet moottoria jollain tapaa, ja saaneet ahtimella katsastettua pienemmille tehoille kun tehdaskone.
Ja joskus eivät katsastusmiehet vaan vaivaudu muutoskatsastamaan, jos esim. B19K tilalle vaihdettu samannäköinen suurempitilavuuksinen (vaikka tuo AQ151) ja laitettu "kaasarivirit" eli tuplakaasarit. Jos olisit ruiskun laittanu, olis katsuri voinu jo kiinnostua, tai viimeistään 16v kannen tai ahtimen tultua pellin alle.