Nii, jos se ei ekasta viestistä ilmennyt, niin kaikki temput on kokeiltu ja säätimet testattu auto-asennossa, manuaalilla jne, mutta vain apukuskin puolella lämpö/viileys toimii säätimen mukaan ja kuskin puolella koko ajan niin kuumaa kuin laite pystyy tuottamaan.
Ja kyllä, ulkoilma oli +1 ja ilmastoinnin ollessa päällä apukuskille alkoi tulla todella viileää ilmaa, kun säädin oli sinisellä. Ilmastoinnin ollessa pois päältä ei enää niin viileää mutta huomattavasti viileämpää kuin kuskin puolelle.
Jonne siis tulee kuumaa tai erittäin lämmintä, säätimien asennoista riippumatta.
Sehän asian tekee merkilliseksi, että kun kuskin puolelta asettaa lämpötilan minimiin ja ilmastointi on auto-asennossa, puhallin alkaa puskea ilmeisesti melkein täydellä teholla ikään kuin viilentääkseen nopeasti. Mutta aina vaan kuumaa pukkaa. Kai sitä pitää jossain pajalla käyttää mutta onko Oulun seudulla Wetterille vaihtoehtoa, jotka Volvojen sielunelämästä jotain tietäisi? Nimim. ei vallan hyviä kokemuksia wieteristä.
Kokeile irroittaa kuskin puolen penkinlämmittimen ohjainlaitteen pistokkeet.
Penkkin alla kiinni sellainen ehkä 5cmx7cm kokoinen musta loota johon menee muistaakseni yhteensä 3kpl pistokkeita, käsiksi pääsy helpoiten takapenkin puolelta.
Jos sen irroitaminen palauttaa lämmityslaitteen toiminnan normaaliksi, on se viallinen.
En ole varma, tekeekö saman vaikutuksen sulakkeen irroitus, mutta voisit vaikka koittaa, jos haluat.
Sulakkeen irroitamista varten tosin tarvitsee hieman purkaa, johtoliittimien irroitamiseksi ei.
Kuljettajan jalkotilan yläpuolella oleva potkusuoja irti (2kpl 25 kokoisia torxeja) sitten paljastuu sulakkeet, sulake nro. 2 Oikealle ylin rivi, ihan oikea reuna, sillä rivillä onkin vain 2sulaketta ihan sielä reunassa, se vasemman puoleinen sulake nro1 on apukuskin puolelle ja 2 on kuskin puolelle penkinlämmittimille