Ateho  Elekma

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1686 Vastauksia
  • 558396 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5063
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1635 : 18.07.2021, 20:29:12 »
Nyt olis tiedossa vuosimallin 2000 Volvo V70 2.4T automaatti Geartronic. Uskaltaako ostaa 400tkm ajettuna? Muu ei oikeestaan pelota, kun kilsat. Vasta leimattu viikko sitten, eli suurinpiirtein jiirissä pitäs olla. Automaatista en sen enempää tiedä, kuin myyjän mukaan vaihtaa ikäisekseen hyvin, mutta ei niin pehmeästi kuin uudemmat Volvot. Uskallanko upottaa käteni, vai suuntaako katseet vähemmän ajettuun? Italiasta aikoinaan uitettu ja faceliftattu, eli ei ihan karvalakkikaan.

Jos ei ole hinnalla pilattu, niin mikä ettei.

Jos vielä löytyy jonkinlainen huoltokirja ja vasta leimattu, niin voinee harkita.

Automaatin suhteen tekisin kunnollisen koeajon jossa saa lootan öljyt lämpimiksi ja voi kokeilla eri ajomoodeilla miten vaihtaa..

Mutta tosiaan kunnon koeajo ja samalla kuuntelee kuuluuko mitään asiaan kuulumattomia ääniä.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1636 : 01.08.2021, 10:09:31 »
Nyt olis tiedossa vuosimallin 2000 Volvo V70 2.4T automaatti Geartronic. Uskaltaako ostaa 400tkm ajettuna? Muu ei oikeestaan pelota, kun kilsat. Vasta leimattu viikko sitten, eli suurinpiirtein jiirissä pitäs olla. Automaatista en sen enempää tiedä, kuin myyjän mukaan vaihtaa ikäisekseen hyvin, mutta ei niin pehmeästi kuin uudemmat Volvot. Uskallanko upottaa käteni, vai suuntaako katseet vähemmän ajettuun? Italiasta aikoinaan uitettu ja faceliftattu, eli ei ihan karvalakkikaan.

Faceliftattu, koska kolaroitu? Tästä etsisin vähän viitteitä (rikkinäisten osien/ikkunoiden palasia, korjausmaalauksia, patentteja). Itse myin talvella ikä/km about vastaavan, eikä siinä mitään vikaa ollut. Uskaltaisin ostaa jos huollettu ja hinta kohdallaan, eli noin tonnin luokkaa. Jos erityisen hyvin huollettu ja kahdet kunnolliset renkaat tai sellaisia erityisvarusteita joille itse antaa arvoa, niin vähän voi ehkä pyöristää ylöspäin.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa jutsku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1637 : 02.08.2021, 07:22:34 »
Hei vaan volvomiehille ja naisille!
Katselussa on perheelle käyttöautoksi XC90 7-paikkaisena. Tavallaan on jo löytynyt varteenotettava ehdokas, 450tkm ajettuna D5 automaatilla. Haldex ja booriholkki huollettuna. Jokapäiväisessä ajossa (niinhän ne kaikki on olleet). Vinkkejä ja tipsejä koeajoa varten? Automaatin toimivuus on minulle aika mysteeri vielä kun en ole automaattia koskaan omistanut, kyseessä on todnäk 5-vaihteinen perusautomaatti mikä on vissiin aika yleinen näissä D5 perässä.

Onko laatikko ihan luotettava? toki laatikon huollot sen kertoo kuin luotettava se on loppupeleissä. Mites muuten ko. auto yleisesti? Ei viitsisi 400km suuntaansa ajella sitten turhan takia jos paikan päällä ei ymmärrä autosta mitään ja jokin tuleekin ihan täytenä yllärinä.

Poissa svolvo40

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • Volvo for life
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1638 : 11.08.2021, 19:39:11 »
Faceliftattu, koska kolaroitu? Tästä etsisin vähän viitteitä (rikkinäisten osien/ikkunoiden palasia, korjausmaalauksia, patentteja). Itse myin talvella ikä/km about vastaavan, eikä siinä mitään vikaa ollut. Uskaltaisin ostaa jos huollettu ja hinta kohdallaan, eli noin tonnin luokkaa. Jos erityisen hyvin huollettu ja kahdet kunnolliset renkaat tai sellaisia erityisvarusteita joille itse antaa arvoa, niin vähän voi ehkä pyöristää ylöspäin.
Tämä tuli tosiaan itselle, kolari epäilyksesi osui todennäköisesti nappiin. Ei ole siistein koriltaan, mutta käyttöautoksi tuli, niin ei näyttelytasolle ollut muutenkaan tarvista. Etulamput, Classicin puskurit molemmin puolin ja sisusta vaihdettu Faceliftistä. Takavalot taisi olla alkuperäiset. Ongelmia on ollut, mutta toistaiseksi ei ole lavetilla tarvinnut kotiin tuoda. Täysi huoltokirja on, ja vetää terveesti ja laatikko vaihtaa ihmeen hyvin ikäisekseen ja kilometreihin nähden, vaikkei dokumenttia öljyjen vaihdosta löytynytkään. Ei ihan tonnilla lähtenyt, toki en itse pitänyt pahana sitä mitä siitä maksoin. Aikalailla kaikilla varusteilla mitä saanut aikoinaan tollaseen.
'2020 Volvo XC40 T3 Business
'2004 Volvo V70 2.5T

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1639 : 27.08.2021, 15:42:16 »
Tänään parin edullisen P2 koppaisen S80:n tietoja kysellyt autojen myyjiltä.

Kyllä Trafi on hyvä tietolähde, 2 € panostuksella saa jo aika paljon tietoa. Niinkin yksinkertainen asia kuin km lukema, toisen S80:n osalta myyjän antama tieto ei ihan täsmännyt Trafin tietojen kanssa  :o ,
ts. ilmoituksen lukema oli alakanttiin ja oikeaa lukemaa ei ilmoitettu.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2021, 15:44:56 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa ÖÖ.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • XC70 D5 -03
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1640 : 19.09.2021, 14:30:38 »
Taas muutaman välivuoden jälkeen P2 P3 XC70 kiikarissa. Jotenkin tämä P2 sopii käteen ja silmään paremmin. Tuliko näihin jossain vaiheessa 6. pykälä automaattiin ja vaikuttiko se etenkin moottoritie kulutukseen?

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1641 : 19.09.2021, 20:03:49 »
Taas muutaman välivuoden jälkeen P2 P3 XC70 kiikarissa. Jotenkin tämä P2 sopii käteen ja silmään paremmin. Tuliko näihin jossain vaiheessa 6. pykälä automaattiin ja vaikuttiko se etenkin moottoritie kulutukseen?

Bensamalliset ovat kaikki 5-vaihteisella automaatilla. Dieseleistä vm. 2006-2007 185 hv D5:t ovat 6-vaihteisella automaatilla. Moottoritiekulutuksesta en tiedä, mutta ilmeisesti aikaisempi 163 hv D5 on huomattavasti vähemmän vikaherkkä.

Kaikkien P2-mallisten kulutuksia kannattaa katsoa tankkausten perusteella toteumasta, ajotietokoneen kulutusmittari näyttää ihan mitä sattuu (jopa 1-2 litraa satasella todellista kulutusta vähemmän). P3:ssa ajotietokoneen näyttämä on huomattavasti lähempänä todellisuutta.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1642 : 05.03.2022, 15:37:08 »
Minkälainen käyttöautona tollanen automaatti D5 facelift AWD? Onko suurempia tekniikka murheita voimansiirroissa? Alle 400tkm peliä katellu käyttöautoksi missä näyttäs olevan ihan järkevä huoltokirjakin.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1643 : 07.03.2022, 14:44:12 »
Minkälainen käyttöautona tollanen automaatti D5 facelift AWD? Onko suurempia tekniikka murheita voimansiirroissa? Alle 400tkm peliä katellu käyttöautoksi missä näyttäs olevan ihan järkevä huoltokirjakin.

Toimintavarmin facelift lienee vm. 2005, jossa on vielä 163-hevosvoimainen kone. Vm. 2006-2007 on hieman lisää tehoa ja 6-vaihteinen automaatti, mutta kulutus ei silti laske, ja moottori on ilmeisesti ongelmallisempi. Ajoin omalla vuoden 2004 mallillani reilut 100 tkm, noin 210 tkm -> 320 tkm, jos oikein muistan. Sinä aikana isoin korjauskohde oli Haldex-pumppu, minkä lisäksi oikean etupyörän ABS-kehä jouduttiin liimaamaan uudestaan paikalleen muistaakseni kaksikin kertaa, muita isompia murheita ei minulla ollut.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1644 : 23.03.2022, 15:50:13 »
Tämä taitaa olla paras paikka kysellä. Elikkäs suunnitelmissa on hankkia P2-koppainen XC70, kiikarissa on etusijalla D5 pakut.
Minkälaisia risuja ja ruusuja näille yleensä annetaan? Muutamaan Haldex-vikaiseen yksilöön olen törmännyt, kuinka kalliita ja haastavia huollot on?
Yhtä vm -04 D5-koneista automaattia katselin, tosin siinä oli myyjän mukaan CEM-vika, ja auto käynnistyy kuulemma vain välillä, silloin kun sitä huvittaa.
Olisi tulossa käyttö/vetoautoksi. Ajatus on myös tehdä pidempiäkin reissuja.
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2838
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1645 : 23.03.2022, 18:02:28 »
Jos minulta kysytään, niin XC70 P2 on varmaan paras auto mitä Maa päällänsä kantaa. Tämä puolueellinen kommentti johtunee tosin siitä, että noita autoja löytyy kaksi kappaletta pihasta. :D Toimiessaan nämä ovat todella mukavia matkakumppaneja, kyyti on pehmeää ja vakaata, peittoaa heittämällä monen "sporttisen" nykykulkineen. Ikävä tosiasia on se, että nämäkin alkaa olla jo niin paljon aikaa nähneitä vehkeitä, että aidosti hyväkuntoisen auton löytäminen voi olla haastavaa, jos kätensä upottaa kyseenalaisella historialla olevaan yksilöön, niin toki rahaa saa menemään. Tuota nelivedon korjausta/huoltoa monet tuntuvat säikkyvän ihan turhaan mielestäni, toki kaiken saa rikki huonolla pidolla, mutta jos neliveto toimii ostohetkellä, niin tuskin se siitä kuolee pois ihan heti. Toki ennakoivana huoltona kannattaa tehdä voimansiirron öljyjen vaihto, jos viimekerrasta ei ole tietoa. Suositus on 60 000-80 000km välein. Myös booriholkin vaihtoa kannattaa harkita ennakoivana huoltona, jos autoa on tarkoitus pitää pidempään. Booriholkki vahvistettiin samalla kun moottori vaihtui harmaakoppaseen, joten siinä tuo toimenpide ei ole ehkä niin välttämätön kuin mustakoppasen yhteydessä. Samalla vaihteisto ja Haldex muuttuivat uudempaan versioon. Tuo kuusivaihteinen loota ei välttämättä ole se kaikista pomminvarmoin tapaus, ja kaiken rehellisyyden nimissä, taitaa tuo vanhempi 5-lovinen olla varmempi toiminnaltaan. Kokonaiskuvaa katsoen, kääntäisin silti itse katseeni harmaakoppaseen yksilöön, toki nelivedon toimivuus on hyvä varmistaa ja vikakoodit lukaista varmuuden vuoksi. Ja se vaihteiston toiminta kannattaa käydä suurennuslasin kanssa lävitse.

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1646 : 23.03.2022, 22:02:08 »
Kärrin kanssa loskasohjossa jumissa ollessani päätin että nelikko tarvitaan ;D
Eikös harmaakoppaisessa ole enempi päästövärkkejä, onko niiden kanssa mitään kummempaa muistettavaa? DPF:n tyhjennyspoltto vissiin on automaattinen prosessi?
Mustakoppainen oli alkuun ajatuksena, mutta jos harmaakoppaisissa on noin isoja etuja niin sellainen ehkä olisi fiksumpi hankinta.
Ellei sitten tule pilkkahintaan joku hyvä vanhempi vastaan. Täytyy deekukin kadottaa johonkin, tuskin kukaan haluaa oikeasti moderniin autoon vaihdossa vanhaa maatalouskonetta :2funny:
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2838
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1647 : 24.03.2022, 06:06:25 »
Harmaakoppasessa on tosiaan DPF ja pyörreläpät, erona mustakoppaiseen. DPF:n tyhjennyspoltto on automaattinen prosessi ja itse DPF on vuosien saatossa osoittatunut varsin kestäväksi kamppeeksi, joten siitä ei tarvitse ottaa sen suurempaa stressiä. Pyörreläpät näissä harvoin toimivat suunnitellusti, jos niitä ei ole esim. kansirempan yhteydessä kunnostettu. Nekin voi kaikessa yksinkertaisuudessaan kiilata parhaaksi katsomallaan patentilla aukiasentoon. Itse olen molemmissa omissa D5:ssa käyttänyt nippusiteitä tuohon tarkoitukseen ja hyvin pelaa. :D Unohtui mainita, että harmaakoppaisen etuna on myös se, että motarinopeudessa kierrokset ovat merkittävästi alhaisemmat. Tai no, esimerkkinä 105km/h nopeudessa harmaakoppanen huutaa 2000 kierrosta minuutissa, mustakoppainen muistaakseni reilu 2200 kierrosta. Jotain kiinnostaa, jotain ei, mutta onpahan mainittu nyt.

Harmaakoppasessa kannattaa myös kuunnella miltä tyhjäkäynti kuulostaa kuumana, näissä on venttiilinnostimia särkynyt antaumuksella, kiitos tuolle 30 000km huoltovälille. Jos pahasti säksättää/papattaa, enteilee se em. remontin tarpeesta.

Poissa timi10

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1648 : 10.05.2022, 15:36:44 »
 S60 2.4 VM 04 ITSELLÄ EI VIE NOIN PALJON JOS KATSOO VIMEISISTÄ VALOISTA KULUTUKSEN AINA SAMA KESKINOPEUS 32KMH JA KULUTUS 10.5,,KUN LAITTAA MATKA AJOSSA PÄÄLLE 80-100KMH HEILUU KULTUS 3-7 LITRAA

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1649 : 25.06.2022, 13:19:47 »
En tiedä kuinka helposti löytyy, mutta jos niin varmatoiminen käyttöauto on mustakoppanen, ilman läppiä ja hiukkasloukkua ja sokerina pohjalla, jos löytyy manuaali, johon vaihdettu kaksoismassa ja kytkin (yleensä noin 400 tkm kohdalla pakko) niin sillä ajaa pitkään. Minulla EGR tulpattuna jo 15 vuotta, lastutettu (> 200 pollea) ja katsastuksessa aina ihmetellään pieniä Euro 3 päästöjä. Mittarissa 522 tkm joista itse ajettu yli 500 tkm.

 

Carcom Oy  Ateho