Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 564629 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6870
  • Kaikkee sitä...
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1665 : 07.09.2022, 22:26:16 »
On se uusi viesti tuolla...

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=77071.msg1061642533#msg1061642533

Eikä sitä epäselvää hirviötä tarvitse ihmetellä kuin muutamien ensimmäisten viestien aikana, späm pottien eston takia tehty.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa mammila

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1666 : 04.10.2022, 18:16:55 »
T5 on ollut arvosteluissa hieman pettymys, T5 odotuksiin nähden, kun vertaat esim. 2,4T:hen 50 heppaa enemmän, hankinta hinta suurempi(mallimerkinnästä johtuen)
Mikä tärkeintä: etuvetoon riittää mainiosti 200hv, ja kuudensadan-tuhannen euron lisähinnalla saat noin 40-50hv lisää lastulla ja putkistolla 2,4T:hen.

Itellä on 2,5Taut. ja kyllä saa rivakka manuaali olla että valoista ehtii mukaan  ;)
Kulutus näin talvella kaupungissa noin 14-16ltr sadalla(pääosin kaupunkiajoa)

Kannattaa arvioida uudelleen lunastaako se T5 sittenkään kaikkia mallimerkinnältä odotettuja kriteereitä.

mitkäs volvon mallit on niitä joissa kulutus on sieltä pienimmästä päästä mutta on silti myös suht pirteä moottori ? mulla oli joskus 2.0t s40 -98 ja siinäkin kulutus pyöri siellä 13L/100 kaupungissa. Muuten oli loistava auto mutta kulutus hirvitti  :'(  . Kaupunki ja lähiöajoa mulla tulee 80% ajoista ei juuri pidempää matkaa

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1667 : 04.10.2022, 19:31:23 »
Manuaalivaihde säästää litran satasella ja jos diesel niin samoin hiukkassuodattimen puute. Tämän topicin autoista oiskohan vähäruokaisin kevyimpänä vm. 2005 s60 diesel manuaalivaihteella
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Visakoivu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1668 : 22.10.2022, 13:41:56 »
Tuohan on MK2 korinen ja jos näkyvää ruostetta ei ole, niin korin puolesta ei ole ongelmia.

Käy ajamassa ja kokeile lootan toiminta kylmänä ja kuumana.

Pyörreläpät saa korjattua tai vaikka poistettuakin kokonaan.

Automaatin öljyt vaihtaisin huuhtelemalla ja mielellään enenmpi kuin se 4-6 litraa..
Omaan farkkuun vaihdettiin aikoinaan mannoilit lootaan ja vasta 16 litran kohdalla alkoi tulla täysin punaista öljyä ulos.

Omissa D5 autoissa on tehty 2 x12l öljynvaihtoa peräjälkeen, kun ensimmäisen huuhtelun jälkeen on mustunut muutaman sadan km jälkeen. Kahdella on sitten punaista ja vaihtaminenkin lähes huomaamatonta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5049
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1669 : 07.11.2022, 22:11:56 »
Tuossa ylempänä lainattiin jotakin että T5 ollut pettymys ja 2.4T mosasta saa kutittelemalla ulos samat.
No, onhan se T5 sentään ihan eri lohko kuin tuo 2.4 ja voi sitä teevitkuakin kutitella niin...

Kyllä teeviis on parempi moottori jo pienemmän porauksen takia, näin väittäisin.
Siinä vielä 16t mitsu niin ei kuumia ehkä niin paljoo ahtoilma.

Eikä se sen enempää vie ellei käske.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa t.n.t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1670 : 26.11.2022, 14:02:30 »
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13250035

Tuommosesta kaupat alustavasti sovittu. Olikos näissä jotain erityistä ihmeteltävää mitä koeajolla pitäis huomioida? Ja mitä noihin kilometreihin mennessä pitäis olla jo vaihdettuna?

Ja onko jonkun palstalaisen vanha?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1671 : 26.11.2022, 19:52:31 »
Vauhtipyörä ei saisi tyhjäkäynnillä metelöidä ja koneessa saisi olla huohotus jo uusittu tai saattaa huohottaa kovastikin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5049
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1672 : 26.11.2022, 21:38:47 »
Miten se jakopää ja vvt pyörät?
Pitäis noilla maileilla olla jo varmaan ne pyörät vaihdettu? Kai se katsastettukin on joskus, takaosa pakoputkesta saanut käsittelyä, olisko korvattu takavaimennin jollain tarvikkeella tai pelkkä putki kun ei ulostulon pitäis olla tuon näkönen.

Niin ja kai se kytkin ja vauhtipyörä on uusittu vai senkö takia tuotu vaihtoon kun on melko hintava homma...

Hintaan en ota kantaa jos olet jo alustavasti sopinut.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1673 : 27.11.2022, 00:04:24 »
VVT-pyörät saisi tosiaan olla noille kilometreille vaihdettu. Jos ei oo vaihdettu, niin kurkkaa jakopään alapuolella oleva alue /apurunko, että on kuiva eikä vuoda öljyä sinne ja enteile finaalissa olevia VVT-pyöriä.

Poissa Mantunen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1674 : 01.02.2023, 22:01:39 »
Moro,

Oon silmät ristissä lukenu viestiketjuja kun meinannu ostaa elämän ekan Volvon :)
Koittanut kattella halpaa ja hyvää...

Tollasta V70 meinannu käydä koeajaan. https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13385797  Vuosimalli 2003, ensirekisteröinti 10-2002.
Huollot tolle tehty kyllä aika hyvin (20,31,40,58,78,96,111,120,131,147,160,178,191,198 ja 209tkm). Viime aikoina kuulemma uusittu oikea vetonivel ja jarruhommia.

Jotain tyyppivikoja mitä oon "löytänyt" keskusteluista on kaasuläppäkotelo,CEM-yksikköviat ja mittariston juotokset. Onkohan niin, että jos noista ei löydy mitään merkintää/tietoa huolloissa, niin ne todennäkösesti tossa tulee eteen mikäli niitä ei oo korjattu aiemmin? Vikoja toki aina vanhassa autossa on mutta onkos jotani mitä erityisesti pitäs tutkia?

Jakopää tossa tehty 11/2018 198400km. Eli eikös toiki oo vaihtokunnossa ajanpuolesta?

Pyynti  3980€. Realistinen teidän mielestä?

Kiitos

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1675 : 01.02.2023, 22:15:33 »
Mittariston kolvaus on 150 euroa nykyään, ei kannata pelätä sitä. Kaasuläppä on semmoinen joka kaikista menee 300tkm ajossa, muuta siitäkin selviää alle tonnin. Aika hinnakas tuo on karvalakki malliksi minusta. Valikoimaa on niin kannattaa kokeilla montaa. Samalla kulutuksella saa turbolla varustetun paljon nopeamman jos se kiinnostaa.

Ja juu vaihtaisin jakopään jo.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2023, 22:18:56 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1676 : 02.02.2023, 13:43:12 »
Moro,

Oon silmät ristissä lukenu viestiketjuja kun meinannu ostaa elämän ekan Volvon :)
Koittanut kattella halpaa ja hyvää...

Tollasta V70 meinannu käydä koeajaan. https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13385797  Vuosimalli 2003, ensirekisteröinti 10-2002.
Huollot tolle tehty kyllä aika hyvin (20,31,40,58,78,96,111,120,131,147,160,178,191,198 ja 209tkm). Viime aikoina kuulemma uusittu oikea vetonivel ja jarruhommia.

Jotain tyyppivikoja mitä oon "löytänyt" keskusteluista on kaasuläppäkotelo,CEM-yksikköviat ja mittariston juotokset. Onkohan niin, että jos noista ei löydy mitään merkintää/tietoa huolloissa, niin ne todennäkösesti tossa tulee eteen mikäli niitä ei oo korjattu aiemmin? Vikoja toki aina vanhassa autossa on mutta onkos jotani mitä erityisesti pitäs tutkia?

Jakopää tossa tehty 11/2018 198400km. Eli eikös toiki oo vaihtokunnossa ajanpuolesta?

Pyynti  3980€. Realistinen teidän mielestä?

Kiitos

Tässä esimerkiksi on samanikäinen, paremmin varusteltu 2.4T samoilla kilometreillä ja kokonahkapenkeillä, hintaakin on vähemmän:

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13395386

Itse etsisin 2.4T:n tai 2.5T:n, koska turboton bensakone on noissa todella laiska, tuo 103 kW malli aivan erityisesti. Matalapaineturbo sen sijaan on mukava ajaa. Jos löytyy xenon-valoilla varustettu yksilö, niin sekin tekee elämästä huomattavasti mukavampaa, kun näkee paremmin. Noin tonnin lisäbudjetilla rupeaa löytymään faceliftejäkin, esim.

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/13382264
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Eskonen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1677 : 06.07.2023, 11:31:41 »
Mitäs foorumi on mieltä, kannattaako ostaa reilu 400tkm rullattu 2006 V70 2.5t automaattilaatikolla? Ja mihin hintaan, riippuen onko laatikon huolloista tietoa vai ei. Koneen puolesta kestänee, mutta automaatti mietityttää. Halvallahan pitäisi saada hyvää joka tapauksessa

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1678 : 06.07.2023, 11:44:09 »
Jos se laatikko ei temppuile kylmänä eikä lämpimänä, niin mikäettei. Pitkä koeajo vaan. Nettiautosta näkee nykyisen hintatason.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1679 : 06.07.2023, 11:57:54 »
Tosiaan, jos vaihteistossa ei ilmene mitään outoa, niin sen puolesta voi turvallisin mielin ostaa. Laatikot noissa on yleisesti ottaen todella kestäviä, tietenkin kannattaa katsoa huoltokirjasta kuinka on vaihdeltu laatikkoon öljyjä. Koeajon aikana kannattaa myös katsoa laatikon mittatikusta, että minkä väriset öljyt laatikossa pyörii. Esim. talouspaperiin on hyvä pyyhkäistä, niin näkee öljyn värin. Värin pitäisi olla punertavaa, jos punaisesta väristä ei ole tietoakaan, niin itse skippaisin kyseisen yksilön.

Moottori näissä ei yleensä tuota murhetta, mutta VVT-pyörien kunto ja huohotus kannattaa tarkistaa. Ei ole pahitteeksi, jos molemmista asioita löytyy huoltotositteita.

Itse pyrkisin löytämään yksilön, johon on vaihdettu öljyjä maksimissaan 20tkm välein. 2006-mallin autot ovat virallisesti 30 000km huoltovälillä ja jos koko 400tkm ajosuorite on ajettu tolla tyylillä, niin kone on aika varmuudella sisältä likainen.

 

Proturbo  Autodiagnoosi