Samppasport  Futurez

VOLVO 245 b200k-> maxxecu jne... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.

  • 169 Vastauksia
  • 64064 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #150 : 12.04.2021, 02:49:01 »
Taas on värkkäilty jtn. Kaikkea muista jaksa kehtaa halua kertoa, mut jtn rippeitä jos lätisis tuttuun tyyliin.

Sinisessä jumpattu askia eessuntaas ko asetelma ottaa kopaan kiinni.
Tulevaisuudessa toivottavasti keksii jonkun muun kytkinratkasun 765 ja nelilapa sintterin tilalle.
Ei napostais joka kerta kytkinremonssia tehessä nappailla vauhtista irti ja käyttää painotuksissa.
Mikä kyllä ois aika must, jos rälläkällä vetelee 765 asetelmasta tavaraa vekka että mahtuu..
Paraillaa vedelty askista tavaraa pois kun asetelmasta ei enempää uskalla ottaa mitä lensu otti.
Pikkasen kyllä pelottaa saako mokoman kopan ratkeemaan, jos liia ohueks joutuu hieroon.
Mietin mää sitäki, että oiskohan m47 kopan sijaan automaatin koppa, m90 tms isompi sisältä.
Jos vaikka aski päivittyis jooskus 37->53dz jos tuo porsii tms muuttujia..

Johtis aikalailla vaatii max päivän hommat (toki jos vaan on motivaatio päällänsä ja ei vireys/terveystila rajota).
Sit läppäriä kii ja herran haltuun.. :D
Toki sit on kardaanin lyhennys vielä. Perästä puuttuu ylätuet..Torsenin vois lykkää vapaan murikan tilalle hyllystä pölyyntymästä..

---


Punaseen laiteltu 16" kultaset alut uusine kesäsineen alle.
Jarruja pitäis tehä, kuskin taka sisempi mäntä jumittelee, ei saa siirtoleukapiheilläkä liikettä.
Muitakin sais samaan vaivaan herkistellä, ennaltaehkästen vain tarvis.
Houkuttais kyllä mäntien tiivisteiden ja pölytiivisteiden vaihto, jos vaan hyvät sellaset löytäis.
Pari vuotta nesteilläki menty, vaihtus ne samalla.
Motonetistä ei saa ko mäntien tiivisteet ok, pölytiivisteet ei istu v*tullakaan.

A-nokka vaihtu V-nokkaan ja eipä se ongelmitta >:( Kyllä kateltiin jakoa suuntaan ja toiseen ja ei prkl..
Equakin virrattomaks..
Noh kantavat venttiilit paljastu lopulta syyks.
Sitä kävi tää legendaarinen "Tutulla tiellä ne onnettomuudet sattuu" tyylin virhe.
Eli oletettiin että nuita kirjain nokkia voi vaihella ristiin kuin haluaa, ko perusympyrä sama.
Josse toimi aijemmalla nokalla, niin toimii tälläkin, ehkä säädettävä nokkapyörä nokasta riippuen vain.
Noh eipä menny kerrasta maaliin prkl..
Kantanu on varmasti A-llakin, mutta toiminu ettei mitään.
Ehkä snadisti laiskistunu niistä ajoista kun tuo kansi oli tehty vasta.
Esim noin vartilla 150kmh loppunopeutta ja nykyään taas 140 vaan A-nokalla.

Säätöä tarvitti pahimmillaan 0,60 verran muuttaa että saatiin sinne 0,30 kieppeille välystä tuolla V-nokalla..
Pien pelko tässä nyt persiissä että noinko jossain kunnon paskarinki rääkissä tervehtis irrallinen venttiililautanen mäntää..
Noh sellanen abaut 500km ajeltu mummoajoa nyt. Puristukset tallella eikä ohipuhalla, toistaseksi.
Onhan mulla pari koskematonta kantta ja ympär varastoja leväytetty b230fb..
Hajoaminenkaan täten ihan maailmanloppu ole..
Allaalta vähän hävis vetua mut muuten ei huomaa eroa A:han kuin että kierrosherkempi, ehkä jopa kaikin puolin laiskempikin jopa.
Ylhäällä vetää laihalle, mutta sekin vähän oudosti. Välillä esiintyy heti 3500rpm jälkeen.
Välillä vaatii sen että nelosella tai vitosella saa vetää hetken kaasu pohjassa, eikä riipu kierroksista.
Nopeustieto vika 144 häärää edelleen taustalla..
Polttoainesudin vaihoin kun sillä nyt menty se 30tkm ja ei muistanu varmaksi onko se vielä vanhan koneen ja metanoli kokeilujen ajoilta.
Sudin vaiholla ei merkitystä.
Käytös toisinaan on ikäänkuin keruusäiliöllinen auto ja se keruusäiliö sitten jossain kohtaa tyhjenee kesken leikin.
Taino sit jos ajelen vaikka nelosella pintakaasulla 4500rpm kierroksilla hetken ja polkasen, niin samantein laihalle mutta ei ihan aina tätäkään.
1, 2 ja toisinaan 3 vaihteenkin voi veätellä räpättimelle asti, nelosella ja vitosella ei kärsi ajaa kun harvat hetket yli puol kaasulla. Välillä taasen nelosella ja vitosella kaasun asento ei vaihteeks vaikutakkaan mut yli 3500rpm ylittäessä ko pykälillä vetää laihalle.
Perhana ku ei oo täsä nyt viteota just tyrkyllä kiihytyksestä.
Menee meinaan vedon keskialueella rikkaallekkin, tai sanoisinko enempi "kiihytyksen" keskivaiheilla.
Kun kiihytetään 40-140kmh väli täysiä, noh sinne asti kiihyttäen kunnes meneeki pilvien asennosta riippuen laihalle.
Kylmänä ku laittaa käyntiin, niin käy plx asteikon ulkopuolella rikkaalla. Saa tarjota kaasua ettei tukehu liikkeellelähössä.

Paineet on paikallaan sen 2,5-2,6 tyhjällä, polkastessa paikallaan piikkaa 2,9. Ajossa en oo päässy vielä mittaan.

Mitä tässä varmaan kohta ilmasina hommina mutta aikaavievinä koittaa, A- nokka takas ja koittaan.
Sit jos sama ongelma jatkuus A-nokallaki, alan epäilemään noide 373cc t5 mosan valkoste sumujen terveyttä.
Toisena lh equn sekoilut tai näiden molempien yhdistelmiä (sillä on sielu ja ei vaikka tykkää mitkä kengät on justiin jalassa).
Toki nyt siellä on välykset sääetty niin varmasti ois A-nokallakin erilaine ko ennen.
Vois tuonne ehkä metästää ärrän vihreät 440cc sumutkin ja koittaa niillä.
Joskin aikanaan viinaboxilla ajaessa sai viina-asentoon napsauttaessa mokoman käymään kuin dragsterin metanolilla ja sillo tais olla 310cc sumut ehkä, vai vaihtuko justiin siihe kokeiluun t5 valkoset 373cc (vai 363cc ko ne t5 valkoset on).
Että oisin enempi ohjelmoinnin kannalla kuin kasvatella nuita sumuja..
Inasen tympäsee 250-320km/60L kulutuskin vaan noilla tehoilla ja väännöillä :2funny:
Joku +300hp lelu ois asia erikseen.
On täsä jo harkittu Maxxecu streettiä. Kuin myös koiteltu ettiä mistä hommais ostrich yms kikkareet lh kans tappeluun itse.
Mutta siinä tullaan taas siihen, ettei niitä tarvi todennäkösesti tulevaisuudessa mihkään, niin senkin rahan laittais mieluiten muuhun.
Maxxecun säätäjiä ja penkkejä keksin alle 5min jo muutamat ja sitä jeesiä maxxecun kanssa saa helpommin vs lh.
Lh näprääjät sitten niin ja näin, pienin varauksin tiiossa yks tai kaks. Mut milloin nekään kerkiää ja mitä maksaa ja osaako ne kummiskaan, vai onko enempi ylimielisyyttä ja äänessä/esillä olon halua kuin taitoa(yleinen mielipide, ei nyt välttämättä nämä sankarit, ehkä..)...
En nyt tähän hätään osaa just perustella, mutta jostain oon tän päähänpinttymän saanu että jälkiasenteisilla equilla hääräämiseen löytyy harrastajaystävällisempää sakkia ja sitä tukea myös saa joskus eikä 5v päästä.
Jotenkin vaikea ilmapiiri iskostunu omaan pääkoppaan lh kans näpräyksistä ja keskusteluista vs harrastepiirit aftermarket equilla ???


Toki t5, t6, joku v8 mosakin vilahellu välillä mielessä, jos tuo ei vaihu/mee kaupaksi.
Tulee vaan sitte vähän hölmistyny fiilis vaan jos näin tekee ja sinisessä vielä 8v vinokone..
Noh periaatteessa se t5 vois vaikka tulla kaikkine vakiojohtiksineen yms päivineen ja ois ns "vakio".
Mut hyvin todennäköstä ois että maxxecua tähänkin jos tän kanssa otetaan sama linja kuin sinisen kanssa ja lopetetaan tää budjetilla ja liika vakiopalikoiden soveltamisella häslääminen.
En tiiä prkl, nää joka suuntaan olevat visiotkin vähän jarruttelee nykysiä hommia myös, kun ei tiiä mihin visioon tarttuis
ja kuinka tosissaan.
Vähän niinku "Äh emmä tätä viiti alkaa säädättään, katotaan pelaako isommilla sumuilla.
Vaihetaan viimestään syksyllä t5 mosa m90:llä keulalle, niin panostetaan sitte siihen eikä tähän".
Ajatukset kun on monessa asiassa tuollasia, on tää harrastaminen omasta päästä johtuvien asioidenkin takia
"semmosta tämmöstä".
Mut mulla nyt tosiaan ollu aika hyvä kun näitä on kaks näitä 245:sia.
Hyvin huomannu että budjetilla ko koitat tehä, pihistellä, soveltaa, tehä vähä niiku persauki motorsporttia=
Ei oo murheetonta ja ongelmatonta.
Sinisen kanssa sitten en jaksa kauaa tapella yhtälailla. Siinä ko joku juttu vastustaa tai epäilyttää, ei sitä jäähä punasen lailla jahkaileen juur yhtään. Vaan sitte palikkaa lähtee vaihtoon. Mm jos sitä ei välttämättä edes ensisavuja ottais noilla 13mm kangilla, vaan päivittäis h-rofiilit vielä. Tälleen.. En tiiä aukesko mun sekavat jutut ja pointti yhtään.
Noh ei välttämättä ko tää kirjotettu ulosanti on ihan sieltä..

« Viimeksi muokattu: 12.04.2021, 03:05:23 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #151 : 13.04.2021, 19:16:31 »
https://youtu.be/KV5fKouy5OQ Tos ny ajoviteoo jos se mitään ketään hyödyttää/on kiva kahtella..
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #152 : 13.04.2021, 19:25:14 »
Kuvapläjäystäki väliin.  On tosa taas värkätty.
Jarrut jumitellu, subi toisipäi ja saatiin "plumppaus" ja
biisistä riippuen tuleva trättääträttää (pölykupin?) resonanssi vaimennettua ja sointi parani. Kelpas vaffarista nostaa lpf suuremmaksi ja laajentu kaista.
Nokan vaihtoa, venasäätöä kumpaankin lankkuun.
Bemu askin kans härväämistä, painelaakerivälykse kohdistusta... Ööö
M47 kepin sokka lentän huitulan kuuseen, uutta tilalle rasvauksinee ja sillai.
Uus plx lambda taas, niit menee karvan vaille vuoden välein paskaks ja näyttää laihaa jatkuvasti.
Bensasudin vaihtoa.. Niinno joo pari talvikuvaa imatralt ja kesäsien alle menost kans parit..

« Viimeksi muokattu: 13.04.2021, 19:29:44 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #153 : 24.05.2021, 02:29:07 »
https://youtu.be/A1e53IM1r7Q
https://youtu.be/sNJYqcNlhcI

Hommasin sit itelle parhaimma mahollise 31v syndelahjan 19.5. RFC ekat savut ahtimel ja maxxecun voimin. Tai jos pilkkuu nussitaa, ni kävi se jo viikko kaks ennen, yritys ku oli ajaaki syndepäivän, mut loput osat ei oikeen toistaseks järjesty prkl..

Jatketaan..
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Jaa tota joo..
Punasen kanssa niin että V nokka läks myyntiin, A-nokka takasin. Paljon parempi vetoalue.
Parempi vetoalue kuin ennen V-nokalla kokeilua, no ullatus jos venat kannellu..
Vakiosumut laiteltu takasin ja ajeltu bensalla, ongelma jatkuu.
Säädettävä paineensäädin mittarilla ja b200et 2,5bar säädin teurastettu poraamalla, niin toimii adapterina ku säätimessä letkulähöt. Säädetty siihin 3bar, ko mitattuna se 2,8 tais vakiolla olla tyhjäkäynillä.
Ei vaikutusta. Eikä kyl 3,5 nostossakaan.
Bilteman 044 kopio laitettu, ei vaikutusta kulkuun eikä satunnaisiin seospiikkailuihin tasakaasulla sekä vedossakaan.
Käytettyjä extra osia nurkissa immu, kaasuläpän asentotunnari, joita jumppailtu tyyliin 100km välein toiseksi ilman vaikutuksia, myös asentotunnarin, vaijerin ja vivuston säätöjä tutkailtu suht vaikutuksetta.
Milloin equn virrattomaksi ottoakin.
Nopeustietoa tuntuu ilmesesti välillä saavan ja välillä ei(144 koodi).
Laittelin flexitunen takasin kiinni vaikka bensalla ajelin ja sekään ei autuaaksi tee vaikka vaihtelis vaihtokytkimestä bensa/e85 asentoa, hetken piikkaa kytkiessä joskus rikkaalle.
Joskus sit ei mitään pientäkää eroa, piti sit oikein selvittää piipparilla ja flexitunen ohjeista että onko varmasti piuhat oikein ja missä asennossa se kytkin olikaan mitäkin ja toimiiko ees kytkin, toimii.
Plx vaan näyttää sellasia lukemia, että heräs epäilys tekeekö flexitune välissä juur mitään..
Tk-mottia myös monessa välissä tutkailtu ja crc/wd40/teflonsprayssä uiteltu, milloin autossa ja milloin irrallaan virtalähteessä tallin pöyvällä testailtu.
Ko jättää tyhjäkäyntiä välillä 1500.
Imuvuotoja ei letkuja luttaamalla ilmene, ei tehostimesta. Mutta toisinaan ehkä tk-moottori elää omaa elämääsä.
Spreijattu bräkistä ja jossai välissä crc:tä ympär imusarjaa ja kaasuläppää, ei muutu käynti.
Siitä huolimatta pien nitkautus kireemmälle imusarjaa ja kaasuläppärungon muttereita, ei vaikutusta.

Alettu riskillä tankkaamaa taas e85 ja ajeltu pääosin pintakaasulla flexitunen kera.
Härövalo palaa toisinaan ja toisinaan ei mittarissa, ei juur huomattavaa vaikutusta käyntiin ja käytökseen ajossa paloko valo vai ei.
Tähän väliin taisin valon palaessa katella koodit. 144, 213, 214, 311.
Vaihoin taas kaasuläpän tunnarin toiseen jo autossa aijemmin kiinni olleeseen.
Putsasin kampparin tunnarin, joka oli kyllä suht hyvässä öljy/pohjamassa/pöly möhnässä.
Taisin vaihtaa takasin toisen immunkin ja samalla tarkastelin sitä immun ja kaasuläpän välin haitariputkea HYVIN!
Putsasin senkin huohotustöhnistä kuten kaasuläpän.
Kun aikanaan b200f aikana oli veetumaisesti haitarin taitoksissa reikiä piilossa. Niitä ei nyt ollut.
Nyt tulee tuosta nopeustiedosta sillotällö koodia, muista päästiin.
Toiminta ei tuntunu muuttuvan, eikä plx käytös nimeksikään >:(

Tällä kirjottamisen hetkellä takana 150km takana taas pelkällä e85 flexitunella.
Ko ajelun 70km kohilla tulppasin tk-moottorin letkun.
Nyt seoskäytös on sentään järkevän tasaista, tyhjäkäynti ei heittele/jää päälle.
Pysyy siinä tonnin ja viisarin verran päällä lämpösenä.
Kylmänä just ja just päälle 500rpm.
Joskin inasen se laihalle vetää edelleen vedossa ja yli 100:sta ajaessa nousee yli 1,06 ja välillä tippasee satunnaisesti 0,97-0,99 huiteleen.
Muistelen kyllä että aikanaan kun tuo flexitune tuli, kävi se myös vähän laihalla vakiosumuilla toisinaan vedoissa.
Jos ois 440cc sumut hyllyssä, ottasin flexitunen varmaa pois ja ko sumuilla e85 koittae kui menee.

Eli melko vahva diagnoosi tk-moottoriin ja sen ohjauksessakin ehkä pesii joku mielisairaus.
Saatan tähän kohtaan alkaa hetken ajaan taas bensalla flexi kiinni sekä poissakin taas kokeeksi.
Jos sit rokkaa ok, niin kaiketi uutta tk-moottoria ja uutta kaasuläpän tunnaria metästään kun talous sallisi.
Meinaan mulla olevien immujen, kaasuläppätunnareitten ja tk-motin käyttötunneista ei ole mitään käryä,
uusisin yhtälailla kuin lambdankin ns turhaan.
Hyvä vaan mielenrauhan saamiseks vaihella, toki nyt toistaseksi talous ei salli ku ihan pakottavassa tilanteessa.
Niin ei noita "huvikseen" osien uusimisia raati suorittaa toistaseksi.
Täten tää vian etsintä o tämmöstä ja nurkissa lojuvien osien ees taas jumppailuaki harrastaa ku ei maksa mitään.
Nyt vaihetun kaasuläppätunnarin heitin jo roskiin, etten erehy sitä käytettyä enään laittaan taas kiinni, joku tolkku edes..

Nyt kuiteki pystyy ajella. Mut kumin polttoja ja pitkiä matkoja kaasu pohjassa ei raaski suorittaa.
Vedossa nyt kuitenki lambda-arvo huitelee plx mittarissa 1,06-1,18 väliä edes...
Ennen tk-motin tulppausta omituisia laihalle piikkailuja miten sattuu ja vedossa jo persdynolla nykivää puutumista ko mittarissa vedossa piikkaili ihan asteikon ohi "lean" tekstiä tauluun. Myös bensalla.

Nyt joo tosiaan tk-motti tulpattuna seuraavaks liikkuessa 98 bensaa tankkaamaa tankkiin ja katotaan kuin käy.
Annan flexitunen olla kiinni, niin voi bensalla sitte laitella viina-asennolle koemielessä jos laihistelee edelleen.
Saatan kokeilla myös ilman.
Sitte toki täysin rokkaavasta autosta ehkä immua, tk-mottia, kaasuläpän tunnarin kokeiluun, jos joku tuttu lainais säkällä kokeiluun.
Toki jos tässä rahatilanne muuttuu, luovun tästä "sekoilusta" ja haen ainakin uuden kaasuläpän tunnarin, tk-motin ja kaiketi kampparin asentotunnarinkin uuden ens alkuun.
Ps ilmansuodatin on vakio. Tais olla jopa ennen V-nokka kokeilua tai viimestään sillon vaihtu vakioks.

Tässäki ku ois maxxecu, niin tunkis vaan kakkua vaikka lisää, tai riippuu mitä löydöksiä eteen sattuisi läppär kii ajellessa.
Saattais vaikka jonkun osan signaali/voltit/sytty/polttoainekartoissa tapahtua sellanen heitto, josta vetäisin johtopäätöksen vaikka kaasuläpän asentotunnariin näin esimerkkinä.
Esim ecu ymmärtäis sitä väärin, vaikka itse anturi pelais itessään.
Kun siinä ajais kaasulla ja vaihteilla miten sattuu leikkien ja kattois mitä näytöllä näkyy kussakin osastossa.
Nyt on täyttä utopiaa mitä lautasia lyöviä apinoita lh ja ezk sisällä elämöi.
Sekin meinaan kun näkis dataa mitä ohjaus tekee. Ainakin mun päässä selventäis että onko vika ohjauksessa vai komponenteissa.
Nyt kun ohjauksen tekoset on ihan harmaata aluetta, on vaikea vetää johtopäätöksiä kokonaiskuvan uupuessa.

Mm kaverilla kävi autonsa päin honkia, lainasin sille multa muunmuassa immua, eikä mitään muutosta hällä.
Saa aika säkä vaan olla, että ns yhtä paskana olis osia, esim se immu, läpän tunnari jne ???

Toistamiseen on myös puristukset katottu ja ohivuodotkin paineistamalla katottu, ei löyvy niissäkä sanomista.
Kun ongelmahan alko V-nokkakokeilun yhteydessä ja siinä huomattiin samalla kantavat venttiilit.
Niin kieltämättä tässä alkaa oleen visiot harvassa ja vit*ttaa ku ei tiedä pitäskö ittesä haukkua tyhmäksi jo.
Ainiin liekö sanoin.. B200f boxiakin koitettu, sekään ei juuri muutosta tee, pahentaa iteasiassa.

Ite plx syykskään en menis laittamaan, kun tosiaan ko taulussa on 1,15 tai laihempaa, tuntee ja kuulee sen jo ettei kaikki oo kotona.

Ainiin ja voisinha mää huviksein koittaa ottaa ezk:lta sen maamodin/ennakkomodin pois, sitä ei meinaan oo koitettu.
Ilmanen koetus oisi.
Aikanaan sen tehdessä alko tosin soppaa menemää vähempi inasen ja vetoalue oli parempi, tuskin siinäkään syytä.
Toisaalta mä en lh kanssa enää yllättyis vaikka ois kiinni ledi kilvenvaloista kohta..
Sen verran paskaa tuuria mulla on ollu jos on koittanu budjetilla, soveltaen ja vakiopalikoilla harrastaa.
Tulee pitkässä juoksussa vielä kalliimmaks ku sinisen laitto isolla rahalla, jos ei päätä luovuttaa jossain kohtaa vakio/tehaspalikoilla itkemisen ja siirry hipohipo palikoihi/aftermarket race osiin.


Niillä t5 valkosilla ajaessa tän aikalailla toimiessa ennen V-nokka koitosta, oli keskialueella ja rajotinta vasten vedossa lämpösellä koneella.
Öö olikoha 0,70 keskikierrosalueella rikkaimmillaan vedossa ja räpätintä vasten tai inasen sitä ennen 0,80-0,90.
Kylmäkäynnistys 10-15 pakkasilla vaati pari kolme pumpun "priimaukset"ilman starttia kolmannella startilla oli viimeistään jo käynnissä. ~17l/100km meni e85.

Nyt tuli kyllä niin sekavat jorinat että huomaa itekki. Mutta joo minkäs teet.

Vähän tässä ollaa lähellä taitekohtaa siinä että kannattaako tähän esim immuun panostaakaan,
Vaikka tossa aijemmin puhuinkin osien huvikseen vaihdosta.
Sekin muutama satku säästää jos heittäs lh kuikkaan ja aftermarket ecua map:illa tilalle.
Jos justiin sopivassa kohtaa fiiliksien, lompakon salliessa tulee eteen purku b230fk/ft boxeineen yms, pitäydytään vielä lh:ssa aluksi :idiot2:
Tai turbohilpeet vaan tuon b230f kylkeen, toinen kansi hyllystä kii ja jo joka hemmetin tuutissa facebookista instaan ja savumerkkeihin huutelis "tehkää nyt joku prkl tähän kartat".
Semi edullisesti toisinaan on t5 kattilalla olevia kosliaki purussa välillä, sekin vois olla vaihtoehto purkaa siintä kaikki ajoon ja käymiseen vaadittava tähän, tai miksei se 170hp vaparikin jos oikeen halvalla saa.
Kun kylhän tilojen, taloustilanteen ja vapaa-ajan salliessa tän punasenkin vois pitää toistaseksi vielä pitkään.

Tai kun tuo myynnissäkin on, niin tiiä vaik jäis tekemättä jos asiallinen ostaja tulee tai kiinnostava vaihdokki.


Mut niin monesta tekijästä/muuttujasta ja omista mielenhäiriöistä kiinni mitä tapahtuu ja mitä ei.
Tästä vois melkeen tehä itelle allekirjotuksen
:2funny:



Siniseen

Kytkimen pääsylkkä amazonin omasta vaihtaa jokskin muuks isommaks/pitkä liikkeisemmäkskin.
Ei prkl irrota.
Kardaanin etupätkä lyhentää.
Taka-akselin ylätuet kehitellä.
Torsenmurikkaa shimmilevyjä että vois siihe laittaa poskilaakerit ja sen kiinni.
Mittaristoon tulossa ebayn kautta 2kpl (1kpl tarvii) se uaf2115 chippi.
Jos sit loppuis vastuksen käryäminen nopeusmittarista virrat käynnissä olo asennossa ollessa,
sekä palais virrat päälle kääntäessä muutkin kuin öljypainevalo varotusvaloista..
Säkällä tämä sama osa voineis olla syypää punasessa volvossaki siihe nopeustiedon kettuiluun..
Vois siihe sen toisen laittaa, jos on sama komponentti.
Ehkä voisin hyödyntää täten maxxeculle tätä nopeustietoaki.
Tai sit pistänen sen alkujaan hihnapyörä triggerillä olleen anturin johonkin, pyörään tai kardaaniin.
Cherryn anturikin ois lisäksi jouten, jos jommalla kummalla houtuisi.
Tai säkällä toinen vaikka toiseen etupyörään, toinen kardaaniin.
Tähän pitää vielä perehtyä. Täten vois huvikseen vaikka sutimisen estoakin miettiä.

Sit joo toki sisustan siivousta kuolleista kärpäsistä, hämähäkin seiteistä, vöistä yms mahd homepilkut.
Koota kojelauta osastoa, suojata/vaihtaa rosvoliittimillä yms liitoksilla pilattuja johtoja uusiin.
Musavehkeiden laittelua... Onhan siinä..

Jatketaan, ja anteeksi...



« Viimeksi muokattu: 27.05.2021, 02:12:53 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Mietin josko ois vaan vanhaan kommenttiin muokannu. Nooh nostellaa ny.

Punasessa vastikään kakkosen imuvenan jousi kolmeen osaan, kyllä röpötteli ja kierroksilla vaa kävi ok.
Otettu purkukannesta jousi ja elringin uus venavarren kumi, goetsen mikälie pahvi kera kupariliimasprayn.
Ko spreitä imu että pakosarjan tiivisteisiiki.
Taas kelpaa ajella.
Toki ne värinäkumit uupuu ni tikittää aika voimakkaasti.
Toki tuo kl-racingin simons 2" pakoputkikin on hiljanen ku mikä, ni kaik kuuluu.
Eikä peity pörinöillä täten.

Täs nyt vähän vit*tus laskennu ku alkan löytyyn selityksiä omasta takaa selvitellen miksei vehkeet pelaa.
Kampparin tunnari vaihettu, ku siitä koodia. Antaa kyllä edelleen.
Uusikin ois, mut otin sinisessä olleen käytetyn toimivan ja siniseen se toinen uusi, toinen hyllysä varalla.
Tk-motti elelee omaa elämääsä..
Uusi käyttämätön kaasuläpän tunnari tänään päivällä noudettavissa ja sen kii laitettuain viskaan vanhan roskiin.
Ettei enää jää kummittelemaan, ku ei ajokilsoista/tunneista mitään käryä.

Tuota rpm signaali pätkii koodia miettiny että johtunee nyt ehkä siitäkin kun tk-motti tulpattu ja tyhjäkäynti käy välillä pirun alaalla..
Tk-motti säkällä alkanee pelaamaa ku saa uuen kaasuläppätunnarin, josta tuli jooskus koodia että täyskaasutieto uupuis.
Se kumminkin tk-motti pöydällä virtalähteessä toimii siinä missä uuskin ja toisessa autossa toimivat tk-motit.

Se lh nopeustiedon saamine koodi tulee kans sillotällö, liekö nopeusmittariin chipin vaihtamalla alkais rokkaan, sellaneki löytys kuhan vaa kolvailis.

Suuttimet kans ehkä parhaat päivänsä nähneet, veikkaan niiden riittämättömyyttä/flexitune vaatis säätöjä.
Tai sitte vaa taas isoja sumuja kii ja ilman flexitunea.

Tuosta kannesta, liekö muutkin jouset vähän aikasa eläneitä. Että jännä nähä kauan mokoma kestää kunes taas porsii.
On mulla tossa vakiokansia, mistä tehä sitte jos toi hajoaa tai päähänpistosta palaa käpy tohon "nyrkkipajakanteen".
Sit ois se b230fb alakerta jos seki sais osumaa seuraavas porsimisessa.
Toki sit alkais se ahdettuna teko jo houkuttaan kovasti. Alkaa meneen järki enään vapariksi uusiks korjaamisessa..
Se ois varmaan halkosarja ja ei ehkä mitään b200et garrettia tai mitsun 13 pilleriä. Vaan tyyliin mitsulaisista 15-20 esim.
Toki menee noi pilleritki jos saa tyyliin ilmasiksi.
Sit vois nurkissa lojuvan sre 763 massalevyineen äheltää nykysen b200et kytkinsetin tilalle.




Sinisessä..
Pääsylkässä piti korjata vähä männän liikerataa ja polkimeen kiinnitystä toiseen kohtaan, niin alko jtn tuntumaa löytyyn.

Kardaanin etupätkä kävi artjärvellä sorvisa ja 4cm veks ja takas kasaan, lähipäivinä sitä koittaa sovitella.

Jeepin etu vai takatukivarret tuli ebayn kautta, säädettävät. Järeämmät vs volvon.
Vaatiinee holkitusta ko puslan holkissa on öö olikoha m14 reikä ku volvosa 12, vai oliko niin että volvosa 10 ja ny nuissa 12.
Sit puslapesät niin isot ettei saa tapeltua akselin päässä korvien väliin.
Ajatuksena 5-6mm plootusta värkätä vakiokorvakoide päälle, hitsata ja korkeampina laput että varaa mm pakoputken vuoks katella mihi kohtiin laittelee.
Tällöin näiden väliin ne jo mahtuis.

Laatikon kannakepalkki pitäs visioida uusiks, nyt se vakiosta sovellettu on siellä väärinpäin ja noh maavara jää vähänlaiseksi..

45mm putkea hukkiksen lähtöön pitäs löytää, muute palaa maalit ja parit johot konehuoneesta, jos tuollasenaa ajais.
Samaten downpipen ja keskiputken väli väkertää ja vetää lämpönauhaa, joiden saapumista ootellaa.
Ois sitä se sähkö tai mekaaninen ohitusläppäkin harkinnassa, liekö vaan saa leimalta sekä screameriäkään..
Tai jos tuon läpän sais, niin vois se hukkikse putki sit mennä downpipeenkin jos niin saiski leiman..
Katalysaattorijuttuki on vähä auki että tartteeko sitä olla nyt sit vai prkl ei.

Torsenmurikka on vihoin tapeltu perään uusin laakerein ja shimmein, sai ottaa vähän pois tavaraa siintä nopeuskehästä ja parilla täpillä hitsaten kii.

Mittaristo herättää vit*tusta, ei auttan chipin vaihto. Turhaa työtä. Sit jopa ehkä tuli uus vika tuon jälkeen.
Ei meinaan virta-avaimesta saanu vehkeitä sammumaan.
Vahva tunne että vakiomittaristolla pelataan pesäpalloa, tai ei heti. Otetaan siitä nyt ainakin polttoainemittari ja mittaristokotelo talteen.
Mittarien ja varotusvalojen kanssa vielä mietintää toteutuksessa, että kuin paljo pelais tabletin varassa ja mitä vakiona/sovellettuna/ostais universal mittareita. Mm gps nopeusmittarin eehkä.
Maxxecullekki se nopeustieto. Se nyt tän mittaristosählingin vuoks auki, et sillekkö nyt sit koittas perässä olevaa naittaa.
Vai kardaaniin jtn, vai johkin pyörään esim abs tms kehä tms tms..

Ei siinä jos ei tuu muuttujia ja takaiskuja niin eipä se paljoa vaadi et tuolla ajelee.

Varmasti jäi tälläki kertaa kertomatta olennaisuuksia ja kirjotusten selvyys on mitä on.
Varmasti mm joku voi olla sitä mieltä et "Hei se vika on varmaan tuolla, ootko sen kattonu?"
Noh sit tuliskin se ahaa elämys "Ei prkl tonhan mä jätin mainitsematta, joo kyllä toikin on katottu".

Jatketaan..




Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Kiitos 16.12.2016-13.8.2021 naj
Punanen läks kiertoon. 3k€ Jännä nähä mitä "käyttikseks" nyt tilalle... Sinine löytyy vielä, enkä myy.
Tos vimosina remppoina 200cc päivitys 329cc sumuihi, ite en nillä ehtiny pariikymmentä km enempää ajella ko läks jo seuraavalle. Ni sopeutumiset jäi näkemättä kui niillä rokkaa ja soppaa kuluu. Mut aibnki käyntii lähti heittämäl paremmin. Sisempi stefa taka-akseliiki apparin puolelle saatu taas vaihtaa ku mehi peräöljyä. Nopeustietovika jäi vielä selvittämättä onko juotokset vai se chipin vaihto.









Seuraava omistaja viskas kuvaa ku ruuvvan 18" alle ::) Ei huono :) Houpsou nyt ei ihan laulatukseen ja raggarepaskakäyttöön jatkossa mee.
Täs vähä lievää epäröintii et kannattiko mokomaa hävittää. Ko 3k€ rahaa yhtä "kaikessa hyvää" meina tilalle löytää.
Itelle jos ois jääny, ois kötöstyskansi lähten vekka, vakio kunnostettu tilalle ja remmi/pakokaasujarru kylkeen seuraavaks tylsyyttä tappaan.
 Ois sit taas ollu joksiiki toviks itel lisempää mielenkiintoo ja intoo omistaa ja ajella ns uutuudenviehätyksesä ku ois ollu vetuja.
 Mutta nyt näin :-\
Tää vois olla eka sellanen auto jonka takasin ostoa voisin joskus tulevaisuuessa harkita.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2021, 03:04:52 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Jos jtn päivittelis..



Joku kuva ehkä ollu aijemmin, laiskana viittiny kauheesti selata ko kohta nukkumaan.
Keppiteline toteutuksesta jtn.
Jeepin tuet ja niille tehty plootut ja nui jo pintamaalissa ja kiinnikin, iso ehkä että pinjonlaippaa tarttis saaha alemmaks.
Eli ehkä tarttis viel säädettävät alatukivarret hommata, en prkl pilko noita jeepin omia lyhyemmiks.

Mkm laatikon palkkitarvikkeet ja camber/caster yläpäät.  Laatikko "paikallaan".
Ylätuet paikallaan, joskin iskarimutteri ei nyt yllä nylokille asti..
Hyvä ois ehkä sorvauttaa iskarista poijes ni sais koko mutskun kii puolikkaan sijaan.
Tai sit katotaan pysyykö/laitetaan lukitetta. Aikanaan jouset ja iskarit kynäjousiksi,
aika vähän saa castereita ja cambereita hierottua kunnes ottaa yläjousilautanen iskaritorniin kuopien..

Ei bolt-on noi laatikkojututkaan. Vähän saa kammeta kuskin kyljelle päi väkisin että sai pulttia reikään.
Sit jää 1,5cm väli tuon kannakkeen ja runkopalkin väliin johon pitää vielä ratkasu keksiä.
Ylöspäin nostaessa yhtään tulee jo keppiteline vasten kardaanitunnelia sekä kardaanikulma ois ihan perseellään jo.
Eli pitäs keksiä "ei mistään" löytyvät matalemmat laatikon kannakekumit, tai toho palkin ja korin väliin jtn.
Runkopalkki on tunkkailuista toki vähä ruvella, joten jtn kovaa kumia/polyuretaani siivua vois sinne keksiä,
jääkiekkoa väliin ja pultit kii läpi tyylillä.

Kytkimen pääsylkkä vaihtu johonki ladan omaan (samara??), jonku ooppelin letku jotta sai m12 1,25 banjolla sen kii ja toisee päähä m10x1 naaraan. Nyt tossa tuntus olevan vihoin kytkinkin prkl...
Jopa niin jäykkä että pelkään vähän polkimen puolesta. Tuplaten tyyliin jäykempi ku sre 763 m47:ssa vaijerilla.

Maxxecussa kun loppuu inputit kesken, pitäs ihmetellä mihin hittohon mä saisin pakopaineen.
Joku sano että toho yhteen ylimääräseen lämpöinputtiin sais muokattua "user" jtn jne,
eipä toimi. Tais näyttää ihan päin vi.. arvoja ja lämpöyksikköä edelleen vaikka se vaihettu ohjeiden mukaan..
Vai erillinen mittari sitte perkules. Pien kutina et hyrrä vois jopa jäädä pieneksi ja pakopaineet turhan kovia, niin ois se ainaki kiva saaha pakopaineistaki käryä sit ku tonne alkais ottaan painetta kattilaan kunnolla.
Tai eipä tuo kone ja kansi sisäsesti oo mitään semmosta että tiiä vaikka pelais ihan ookoo tollaki kamazilla.

Aftermarket bensamittari vielä persaukisuudesta johtuen hankkimatta.
Vakiomittaristosta varmaan hyödynnä juur mitään, paska mikä paska ja ei tässä koslassa noita vakiojutuilla tatin ottaan kasvamisia kauaa jaksa katella.
Samoten toi laatikon kannakepalkin ja auton korin väliin jtn keksiminenkin vaiheessa ku neki tarvikkeet maksaa.
Ehkä myös peräanturin uusinta tms että saatais maxxeculle se nopeustieto.

Pakariki huutaa muutamia kannakkeita ja biltemasta 3" rst lemmareita, ei nyt oo mitään rähinäläppää välissä eikä kissaakaan.
Hukkikseen on värkätty putkea ja se jää "screamerinä" huuteleen auton alle johkin.

En tiiä ajelisko jtn lenkkiä vielä tälle vuodelle. Vai ens keväänä (vaikka toukokuussa kun tulee lisää vuosia mittariin).
Vai käykö lapuilla jossai tapahtumassa "yllärinä" kääntymässä.
Toki voiha se olla että ajoa ei kestä yhtään ilman karttojen hierontaa.
Tossa nyt ainaki paikallaan käytellessä ja renkaat ilmassa kaavion läpi ajellessa seokset ok ja kipinä riittää.
 Oletetun +150kmh jälkeen ehkä vähän ravistelis. Toki kyseiset vanteet ja kumitkin taitaa olla painottamattomat..









Käyttiksenä toistaseks tommonen 2l manuaali vapari v40. Tähän tuskin oikeen mitään laittelee.
Leiman jos saa niin kiertoon. Tuulilasi keskeltä yläältä ales halki, apparin puolelta askista poskilaakeri moro.
Vetari elää siihen malliin. On sinne öljyt nyt sentään vaihettu harmaiden tilalle + resurs lisäaine.
Kuiva kahina ja se "ottaaks mulla pakari kii runkoon" tunne vähän edes rauhottu.
Kuskin puolelta taka alatukivarren etummai pusla pehmiähkö.
Riipasin autokoululle ja työn alla iso E-kirjaimen saanti korttiin, sit tämmöne halpis rousku kaverilta sopuhintaan.
Näihi ne rahat + veronpalautukset sitte palokin..

Mjaa jatkellaa jooskus kait tätä yksinpuhelua


Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
https://youtu.be/eoR2fUAyWA8













Askiin laitettu ns minijääkiekot ja pultit niistä läpi. Tuli jo selvästi vähemmäks välys.
Joku aiempi tukikumikannakekötöstys löyty nurkista ja siintä 4-5mm paksut liukureikäkiskot täyttään runkopalkin ja kannakepälkin väli.
Mankkaa alustavast suunniteltu kii, toki tosa alaalla on ns 1,5din aukko ni jtn kehystä tarttee kehitellä kai..
Lisäakku ja johotuksia.
Ajeltu pihalle ja huuhtastu vaahot ja huuhtasut tyylillä enimmät pölyt yms veks päältä.

Kuskin lattiaan nostokohan paikkeille tarttis parin röökiaskin verran vaihtaa sisäpeltiä, erehyin naputtelemaan bitumilevyjä veks..
Alta sit löyty, myös apparin puolelta joskin poikittaispalkin kohilta. Sieltäki abaut saman verra tarttis sisäpelliä vaihtaa.
Pitäs argonia hommata, tigiin elektrodeja. En perkele ala migillä ydinjätteellä tota parsiin.
Ois myös korkia aika viiä neitsyys tosta tigistä.

Sit kuskin takaoven etualanurkanki vois vaihtaa peltiseks pakkelinökäreen sijaa. Liekö tutulla on tontillaa se mun punane raato vielä ja missä kunnossa siinä olikaa moine ovi, rälläköimää siitä korjauspala tyyliin vaik..

Kaveri toi just tänää biltemast rst klemmareita ja kotelosuojaa, pääsee jatkaan taas vähän.
Mä mielummin vetelen massojen sijaan nyt vaik pari kertaa vuodessa kotelosuojia yms litkumpia pohjaan ja koteloihin.
Sekä välillä jossai nosturilla/montulla pesee pohjaaki.
Pitäs kyl saaha vanhoja massoja veks, jos vaik löytäs lisää alkavaa ruastetta.
Näkee noil liruilla suojaillessa paremmin pinnan kunnon eikä massa peitä piiloon alleesa.
Sit joskus ku kattelis massaa käyttäessään sen massan alle ni oho siel onki lahoa.

Kattoverhoilu pitäs keksiä, tummaa kuitenkin vanhan valosan valkosen tilalle.
Jotta mahd etusivujen ja tuulilasin tummennukselle ei ois niin tarvetta, ku tumma sisusta tois sitäki etua.
En tiiä veisinkö noi poikkijoustoraudat metallilavalle jotka oli ommelputkilon sisässä vakioverhoilussa.
Et millä ja mitä tonne kattoon vetäsen. Vanhat eristelaput kyllä pitää saaha pois ja tilalle jtn mikä pysyis kii helteelläkin.
Liekö stp gold pysyis katossa, vai onko se ekat +50c auton sisälle ja ulkona aurinkoa +35c ja ne valahtaa päähän.
Se vois jo perjaatteessa riittää "verhoilusta". Etenkin jos ne kaaretkin sais lähivuosina sisälle.
Toki joku helvetin peittävä röpömassamainen maaliki vois mennä. Mut snadi fleece/ karvakin vois mennä ja sihi upotella
pikkuledejä ns "tähtitaivasta" hakien. Empä tiiä jännä nähä mikä visio toteutetaa ja herääkö uusiaki.

« Viimeksi muokattu: 16.10.2021, 18:17:04 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
https://youtu.be/chXzBn9mXnA

Tuost ny vähä lisempää viteoo. Sattu kuiva keli ni kelpas käyä pyörähtääs :crazy2: vaik sisusta uupuu ja revitty pari ruostepaikkaa auki. Paksulla käyp toistaseksi ja pitää nuita karttoja opetella lisempää notta viittii reikäpäässä repiä menemään. Tai sit vaan keväällä? Penkkiin kokeneemman käsiin hienosäätöön..
Tovi joutas ajellaki nuil sekaöljyillä ennenko lykkää koneesee 10w60 mannolit. Sisusta ja kori vaatis hommaa vielä.
Todennäkösesti jos v40 menee kaupaks, haetaa puuilosta argonpullo hanoineen ja aletaa tigillä veteleen etulattioihin nuo muutamat paikat.

Jännä nähä saako näillä elektrodeilla mitä aikaan vai tarvihteeko vielä toisenmoisia nuitakin. Alumiiniakin aattelin koittaa, josko nuilla se sujuu yhtään. Kokeillaan, vaihetaan liila/violettipäisiks varmaan mielenkiinnosta ja mahollisesti pykälän paksumpinakin eehkä koetetaan. Ajatuksena jos aluhnimium sujuu tyydyttävästi, niin silkkaria ahtoputkissa vähemmälle ja enempi putkea.

Edit. Vähä sellai kutina et ei isompa föönikään eehkä haitanneis t4 pakopesällä. Nyt lähtee 3000 kohalla ahtojen puolelle, toki kaiken karttojen, nokan ajotuksen yms mintuks hieromisen jälkeen aijemmin/myöhemminkin varmaan ja lisää vetuakin vs nyt "hatusta heitetyt" sädökset. Persdynolla ehkä karvan päälle 200whp nyt vaan mitä nyt kerenny jos ja mitä koslaa ajella ni vähä suuntaa antavaa perstuntumaa ..
« Viimeksi muokattu: 09.11.2021, 19:36:52 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!






Sen verran tuli tingittyä, että haettu 0,8 normilankaa miggii ja veetty argonin kera sillä täppi täpin perään tyylillä.
Sekä kun hitsuu alotettiin, suli vierestä massoja tulevaan hitsikohtaan. Tavan porakone teräsharjapää, hitsaa, harjaa, hitsaa, harjaa tekemistä. Toki jos ei laiska ois ollu, ois hieronu tyyliin useemman sentin kauempaakin vaaditusta saumakohasta eikä sitä tyyliin sentin soiroa pellille puhtaaksi vain..
Vois tuohon kyllä ehkä 100 saumanki vetää nyt päälle x1 tai x2 vielä hipostellakseen, kuhan putsaa taas uuestaan ku kuvat otettu kun on resurs/valera röppöä ruiskittu saumoje päälle ja se liottanu ympäriltä bitumi yms massoja.
Suoriltaan yhtenäissaumaa yrittäessä ois menny pelkäks reijän teoks tai sitte pikkuvirroilla yhtä perkeleen papatusta ja kappale ei jäis kiinni kunnolla.
Kyllä tolla koneella +2mm vahvusta tavaraa sais jo fixusti liiteltyä laakista ilman useempia vetoja.
Joskin saatanasti se nyt parempi ja kovempi/tiiviimpi sauma mitä ko koneella ydinjätteellä milliseen autopeltiin koskaan.

Tigillä ko rojektiin ois menny triplaten aikaa ja varmaan ainakin puoltoist pulloa kaasua, niin paljon en tätä koslaa sentään rakasta että kärsivällisyys (lompakkokaan) ois moiseen riittänyt. Kokeilin sillä kyllä sen muutaman sentin.
Oishan sekin että sillä vetäisin ns nopeen sulatussilottelun noille miggisaumoille, empä tiiä..

Laserkone ois päheä näihi ??? Joskin ne on niitä +20k€ vehkeitä :D

Kotelosuojaa biltemasta tilattu. Happomaalit, massat, pintamaalit yms nyt jo löytyyki nurkista.
Pääsis kotelosuojan saamisen jälkee lätkiin sen sisustan takas kiinni niin vois taas hyvillä keleillä käyä jonku lenkin revittelemässä ja ihmetellä säätöjä :-\

Pride audion quattro xl 4-kanavaine lankkuki tuli ja comfort g2 mattoa+ comfortin ns pyramidihuopamattoa, Sk-autosoundilta.
Saa ainaki etupään ja takaovet lankun taakse näin alkuun. 8"clarionin coksut soinee ny alkuun mankan takana, tai katotaa onko järkiä laittaa takaovien kans rinnalle toho vaffariin takakanavaan..
Pittäs toi 4x175wrms/4ohm johki kuiteki riittää ja jää reserviäki jos kaikkareita etupäähä päivittää.
Saattanee joko samanmoinen toinen tai mopompi 4-kanavaine tai 2-kanavaine tulla kaveriks.
Eskaloituessa toi Pride audio hoitas pelkkää etupäätä ja toinen 4 kanavaine takaovet ja paksin coksut..
Jännä nähä, eipähä kuiteka tare ite hyräillä. Eikä pelkästä ajamisesta vinokoneella irtoa sellasia sulosointuja ja tehoakaan, että ei tarttis humppavehkeitä muka enään.
Kyllä täs sivukorvalla/silmällä mietitään jo seuraavaa tekniikkaakin, sen pitäs vaan olla sellanen mihi todennäkösesti vaikka 20v päästäkin saa vielä osia. Tai ainakin olla se todennäkösin vaihtoehto johon niitä osia tulis vielä kaikesta viherpiiperryksestä huolimata saamaan piiiitkään.


« Viimeksi muokattu: 13.12.2021, 22:31:00 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Jokkut nastat pyöräytelty alle ajeltu ja tutkailtu ja muokkailtu karttoja/asetuksia/limittejä.
Hukkiksessaki kikkailtu jousilla muutamaankin otteeseen ja nyt 1,5bar puhallusta.
Kulkua talveks ihan ok, mut eipä ois lisempikään pahitteeks vaikkakin kutosellakin tuppaa pääsemään jo luisussa ja toisinaan rajottimelle lumipinnalla.
Toki parantamista on ja ei tää ns valmis o varmaa koskaan.
Tosiaa varmaan vinokkaaseen vielä panostettaneen hyllyssä oleva 531 tehden, 13mm kankie tilalle h-profiilit, ahtimen päivitys. Ehkä  nykystä 3,73 perävälitystä päivitettäneen harvempaan, jos suova hinta ja tilin sillonen saldo menee hyvin yksiin. Joskin ajatus 9" ford tms perästä kytee mielessä ja täten ehkä kitkuttais nykysellä, eikä ns turhaan enään hassaa rahaa tuoho 1031.
Aski johoki rakoon tiputtaa ja muokkaa kytkinhaarukkaa ym. Nyt satunnaisesti kahveli hipasee asetelmaa. Pääsylkkäkin susi syntyessään ja nestesäiliönippa vuotaa. Koetettu paikata kemiskillä ja toistaseksi ajaa asian. Toki eri kokoseen vois mokoman päivittää aavistuksen löysempää kytkinpoljinta hakiakseen ja tosta kötöstyksestä eroon päästäkseen.
Torsen wavetrack perä pelaa perkeleen kivasti ja auto pysyy kivasti näpissä 150kmh luisuissakin. Rengastuksen muutos tosin parantais viel ajosuoritetta.
Poppivehkeet vaatii myös hierontaa, eivät ihan vielä soi vimosen päälle omaa makuun.
Eristykset tosin uupuu, mutta kun ois johokin rakoon ajatus kaarien tulosta. Niin vasta niiden paikalleen tulon jälkeen asentais eristeitä mahollisesti ehkä.
Kai tästä muutaki turinaa keksis, mutta ei oikeen oo fiilistä autosta "sometukseen" porukan ns mustana lampaana kait.





« Viimeksi muokattu: 14.02.2022, 22:31:21 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Mahtavan nostalgista nähdä tämä taas ajossa.  :)

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Mahtavan nostalgista nähdä tämä taas ajossa.  :)
Onhan täs vuos poikineen vierähtäny..

Epäilijöitä on vuosien varrelle mahtunu että tuleeko tästä mitään. No nyt tuli. Toki ei se valmis omaan makuun lie koskaan ja vinokone ei loputtomiin täytä omia toivomuksia... Joten kauan lie seuraava isompi levällään olo/askel ylöspäin kestäneen  :D

Nyt ollu yllättävänkin hiljaista reagointia ylipäätänsä missään, somessa, lähipiirissä ja vanhoissa ja entisissä kavereissakaan, jotka vielä rojektin alkuvaiheilla näytti jonkinmoista yhteisöllisyyttä ja innostuneisuutta joka vähän boostas haluja saaha tää joskus kuitenki ajoon.
Sekä sit ottaa ko kaiffareita kyytiin, noh eipä oikeen enään innosta. Tainnu kolme kaveria ja yks niistä mukava naaras vaan olla kyyrissä toistaseks :)
Toisaalta jos mielipiteet oiskin negatiivisia, niin ehkä tää hiljasuus on sittenki parempi vaihtoehto.
Toki vuosien myötä elämäntilanteetkin vaihellu ite kuillakin ja siinä sivussa kaveriporukkaa kariutunu ja myöskin vaihtunut, että sekin vaikuttaa.
Ei siinä mukava näitä on ihtekseenkin ollu värkkäillä.

"Katusika/satunnainen ratalelu jokapaikan höylä hakusessa sinäänsä. Jos toki johonkin pittäs yrittää väkisin lähiten lokeroida, niin driftinkiin."
Että kai tuo lainausmerkeissä oleva, lisäks ajan ja paikan oikein kahtomalla liikennekäyttäytyminen ja muutkin asenteet ja elämän arvot on simmosta että mitä enemmän mä oon äänessä/laitan kontenttia someen. Tulee todennäkösemmin kritiikkiä.
Mut eipä silloin törmäis oikeen muihin samanlaisiin mäntäpäihinkään, että tavan tenkkapoo..
Toisinaan tässä vähän veitsen terällä näiden päivityksien kanssa täten, kun jaksa mitään negatiivisuutta. Sitä elämässä muutenkin tarpeeksi.
Tuola ku yksin jossain vetelee screameri laulaen ovet eellä, on sen hetken ns se "Ehkä täälä maanpäällä on sittenkin jtn vielä olemassa josta tälläin harvinaislaatuin mäntäpää tyypin ihminenki saa ilon tunteita"

Kahrellaan taas ko keksii lisää kontenttia. Kaverin penkki levällään ja liekö napadynoa tulos keväällä. Vähän sitä tossa keväällä harkinnu.
Sielä sit lyödä lisää harrastajien päitä yhteen ja ehkä keksiä hienosäätöjä yms maxxecuun, mitä en vaikka ois kadulla iteksein saanu tehtyä.
Toki tilanteet elää. Tiedä vaikka ois tuolloin penkin kasassa ollessa jo vinokas hajotettu/päivitettäs palikkaa. Vai jopa neppastu koko paketti reijästä ja taas seisois vuoden pari ajokunnottomana projektina.
Tai tiedä vaikka ois päässä naksahtanna ja lakkaa kokunaa somettamasta  :facepalm:


Edit 15.3
Vielä ajeltu satunnaisesti. Nyt tosin menny kaks puolaa kakkospytyltä.
Eka kesti noin 40h, toka alle tunnin.
Jännä nähä kauan kolmas ja hajoaisko vaihteeks joltain muulta pytyltä, jos menee taas kakkoselta ni alkaa vähän ihmetyttää et mikä perkele sielä vaivaa.
Onneks moisia ls puolia ac delco d585 oli pari ylimäärästä, nyt tosin vimonen kiinni ja ei oo omissa hyllyissä uusia.
Dynolabilta miettiny 62€/kpl maksavia puolia noiden tilalle.

Öljyä tuntuis hikoavan pakopuolelta, ei nyt osaa sanua onko kansi halki ja tulee kannen valusta jostai kohtiin,
vai tuleeko kansnahkan kohilta. Muuta oiretta ei oo ku toi ulospäin vuotelu.
Se vähän nyt risonu, joka selviäis kun ottais kannen ylös.
Millään ei vaan raattis ku vasta sit ku ois 531 tehtynä uusin osin, h-profiilit, se joku hyvä pahvi kl-racingiltä vissiin.
Kyseine pahvi saatto vaatia lohkoon liekkiurien koneistusta, sit kaiketi sillä spreikuparliiman kera lykkäis nippuun.
12,9 pultit löytyy jo oottelemassa.
Kytkinkaavelin kiinnitystä muokattu ja ei ota enään asetelmaan.

52hx holsteenikin (edit 11 pesällä?)  löytyis, se pitäs tarkastaa/huollattaa tarvittaessa.
Kyllä se tuossa välyksiltää ja pyörimisiltään vaikuttais olevan ajoa vaille, mutta..
Imusiipi ainakin vaihtaa billettiin ja isompaan, nykynen vakio 67?/99 imusiipi ottanu kipeää ja pari lapaa solmussa.
Tai sit mokoma oottelee jtn muuta ko vinokoneen kylkeen pääsemistä.
Launchia sais jo tolla kamazillakin käyttää jos meinais paikaltaan pistää kumit tuleen, mut viel jotenki säälii tota kattilaa eikä vetele ihan reikäpäässä(taino joidenki silmissä nykynenki ajotapa lienee jo älytöntä).
Hydekässäriki jeesais jonnin verran ihan pyörittämään lähdöissä ja on se hankintalistalla joka tapauksessa.
Kun ei tuossa nyt tunnu tuola kuivalla niin olevan jerkkua että helposti lähtis kirjottaan, se kässäri silti vaikka kinneristä löytyis 1500hp.
On vaan tilanteita missä se kässäri on vaan itselle fiksumpi/kivempi/kivaa vaihtelua siihen niinsanottuun "kruunun tavoitteluun" pelkällä kaasulla/kytkimellä räpeltämiseen.
Tääkin toki vähä auki jos sitä jenkkiperää miettii et tullooko vasta siihin värkättyä.

Tilanteet elää ja nykymaailman menoa kattellessa ei välttämättä jää ees itestä kiinni miksei tapahdu.








« Viimeksi muokattu: 16.05.2022, 03:01:21 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Kun tää foorumipäivittely on mitä on niin mainittakoon ig "pistonhdfinn90"
mistä voi mm autokontenttia seurailla.
Jossa just tällä hetkellä vielä feedi nykyhetkestä jäljessä ku ei aikaa ja huvitusta meina senkää päivittelyyn löytyvän elon muulta härväämiseltä ja noh ehkä viimeaikoina muiden tuttujen autojen ropauksiltakaan ja meinaa mieluumi tehä muutako istuu täsä läppärin ääressä. Tai luurillakaan täälä päivitellä ku fb, telegram, whatsap, wickr, ig, tiktok, snapchat yms pärisee harvase hetki taustalla välillä v*tutukseen asti ja o ntäsä vähä tapetilla että jostain luopuis ja siirtyis lähemmäs erakkoa josai määrin ettei kokoaja oo joku tavoittelees..
Poistin aijemman insta käyttäjän jossa nyt oli kaikkee laidasta laitaan, henkilökohtasuuksia, perseilyä ja kaikemoista.. :D :buck2:
Nyt edellisen privan sijaan julkinen käyttäjä ja pyrin tuon pitämään moottorivehe/tapahtuma painotteisena ja julkisen tilin vuoks pitään minimissä muut perseilyt(en kokonaan..).


Mut njoo täl hetkel puolat kestänä..
Auto kaipais keruusäiliötä pumppuinee ku saa olla varttitankkia vaille täys tankki vähintää että vois viskoa liipissä mite haluttaa.
Kyl tos koitti et saaks sitä paikallaa kumeja tulee, no kolmoselle asti sit nappaa sillä kolmosella pitoja.
Jarrubalanssiki sen verra 50/50 lähellä et ei meina jaksaa kivasti jarrua vaste, sekä sit piirrellää etusilla.
Joutas niitäki nuista vakioista tuplapiirisistä päivitellä kivempaa ajettavuutta saavuttaakseen..

Holsetti pukaron sankarilla ja sen saralla mulla on adapteriplootu jo sarjaan oottelees.
Sekin auki milloin siihi kerkis imusiiven apinoija ja entrata laakeri yms setit siihi et ois ready to sututu..
Jossei tuota nyt satunnaisilla kylillä yms pyörähtämisillä pasko. Ois tosiaan se keruusäiliö, h-profiilit 13mm tilalle joinee laakereinee, 531 kuntoon teko, hyvä paffi, dynolabin puolat, uuet tulpat ainaki tarpee.
Kovat pultitha oliki jo. Sit holsu kylkee.
Tulpat on nyt denson w22tt, aatellu oisko denson arvoista 24 parempi vielä, mut 24tt en toistaseksi oo äkkiseltään löytänny. Jos ois yhtään ns hiuksen verran paremmat jotkut muut?
Ngk ja boshcia ei tule, niiden kanssa yhtä venäläistä rulettia. Ei ehkä tän kanssa mutta aijemmat kokemukset painaa ja en prkl koita onneain uudestaan pahimmillaan paskoen koko kattilan niillä PISTE.
Kytkin ääntää jtn, painelaakeri ku painaessa rauhottuu roklotus. En tiiä apinoisinko jonku jousen vetään haarukkaa löysäks ettei painelaakeri oo kokoajan pyörimässä..
Tuo wavetrack torsen vetää sisemmällä(yhellä) jos yrität paskarinkiä/kaheksikkoa/muuta tiheää säheltämistä (pien miinus itelle ku murikka maksan +1000€). Suht suoraan menessä vetelee kahta rantua kuiteki ja on hyvä ajaa lujaa vs joku arvaamattomampi räikkälukko(punasen aussie locker), kemppi tms.
Hyvä se on kuiteki ajaa tuol torsenilla muute, mut leikkihommissa toivomise varaa..
Tympäsee kyllä moinen panostus moiseen ku volvon perä muuten on liian hepponen,
No houpsou joku harrastaja sen joskus muun perän tieltä ostaa tyydyttävään rahaan kuten ehkä tuon tekniikankin seuraavan tieltä.

Oon muutaki tehny ja parannettavaa löytännä, en ny tähä hätää muista.. Ehkä tuo insta on enempi aktiivinen kuhan sitä(kään) jaksaa ja kerkii päivitellä muulta härväämiseltä..



Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron