Elekma  Autoracing

bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen

  • 31 Vastauksia
  • 22766 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #15 : 16.10.2015, 20:23:50 »
Mistäs nuita kestävempiä loovia löytäis? Itellä juuri porsi m46. Ykkönen hävisi.

Jos haussa nimenomaan bimmerin loota niin alotappa ettiskely vaikka täältä; klik!

-taaai kysy suoraan boostilta  :)

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #16 : 20.10.2015, 21:32:39 »
Eipä niitä taijja paljon muita kestäviä laatikoita taijja olla? Halvemmalla saapii zf:n laatikon ku m90 vai? Ja eikös se zf320 ole kestävempiki?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1404
  • www.vrcf.fi
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #17 : 21.10.2015, 01:20:02 »
Eipä niitä taijja paljon muita kestäviä laatikoita taijja olla? Halvemmalla saapii zf:n laatikon ku m90 vai? Ja eikös se zf320 ole kestävempiki?

Tojotalla on kanssa muutamia hyvin kestäviä, mutta niihin nähden bemarin laatikot on liki ilmaisia.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kaskari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #18 : 13.12.2015, 16:50:10 »
Mitäs kytkinkoppia noihin zf:n laatikoihin on hitsailtu, kun tulee vinokoneen perään? Onko väliä onko m45, 46, 47 tai 90:stä? Onko näissä kesto-/kokoeroja kopan osalta? Eikös nämä kaikki sovi kuitenkin vinokoneen perään? Itsellä olisi 320d:n 5-v zf tulossa vinokoneeseen ja kone jäämässä edelleen vinoon.. Tekisikö joku näitä muutostöitä täällä jyväskylän lähistöllä?

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #19 : 13.12.2015, 20:38:20 »
Ei oo kopalla väliä, voi olla vaikka automaatista. Eipä varmaan kukaan oo kytkinkoppaa särkenyt.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1474
  • www.vrcf.fi
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #20 : 18.12.2015, 11:27:42 »
Lainaus
    Nostan sen verran, että kysyn mikä kardaani B230 Lohkon ja BMW 328/M3 ZF320 laatikon ja 1031 perän väliin? Auto on 744 VM86. Laatikkoon toki hitsattu volvon kytkinkoppa.


Lainaan itse itseäni jos muilla sama ongelma. M90 kardaani meni heittämällä tuohon väliin.

Eli M90 kardaani sopii yhteen bimmerin kanssa vai?

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #21 : 20.12.2015, 13:35:12 »
Jep, ja käsittääkseni m47 kardaani myös?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #22 : 20.12.2015, 14:12:08 »
Jep. M90 ja M47 kardaanit on aika samoissa mitoissa ja tukilaakeria siirtelemällä saa puljattua vähän lisää.

Itsellä on 240 koriin asennusta varten jemmattuna ZF automaagin kardaani. Nopeesti mitattuna siitä saa aika passelin.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • www.vrcf.fi
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #23 : 20.12.2015, 14:29:55 »
kardaanin lyhennys on erittäin helppo toimenpide, saa juuri sen mittaisen kuin tekee. 240 tuli juuri gs6-37dz, askin päähän kolmiolaippaan muutoskappale johon saa kiinni M45 etukardaanin. sitten vaan toisesta päästä pätkä pois ja hitsaa kiinni.

toimenpide vaatii sorvin tai muun pyöritysvekoittimen jolla voi tarkistaa heitottomuuden, ja liku pitää asettaa siten että ristikot saa oikeaan asentoon ;)

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #24 : 20.12.2015, 20:01:15 »
Lyhensin kardaania etupäästä niin sorvasin sisään holkin joka pitää putket suorassa, sitten heppasin ja tarkastin viivaimella. Ei ole ravistanut kovemmassakaan kyydissä (+170kmh) jäällä.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa 142

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 305
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #25 : 20.12.2015, 21:23:54 »
Mistä löytyy kestäviä hardykiekkoja? Tuppaa rispaantua ainakin tarvikemallit...
suomenvolvokerho.com

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1404
  • www.vrcf.fi
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #27 : 20.12.2015, 21:56:02 »
Huhhuh kylläpä on hardykiekolla hintaa. Oispa cnc jyrsin käytössä niin noita vois tehä aikalailla harrastelijaystävällisempään hintaan itsekin :D
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #28 : 23.12.2015, 18:13:52 »
Mistä löytyy kestäviä hardykiekkoja? Tuppaa rispaantua ainakin tarvikemallit...

M-bemarin alkuperäinen.
Ei ole halpa, mutta on hyvä.

"BMW e-34 M5 Hardy skiva

BMW part no. 26 11 2 226 527"





« Viimeksi muokattu: 23.12.2015, 18:17:02 kirjoittanut Teuwo »

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: bemarin vaihelaatikko vinokoneeseen
« Vastaus #29 : 10.01.2016, 08:55:44 »
Takalaippa irti, sorviin kiinni ja pikkusen tarjoaa sorvinterää (jos muistan noin 1mm pois sisältä)

Sitten esim. Volvon perän laippa, lyhentää sitä noin puolet, siinä on valmiiksi sorvattu pinta, käy BMW askinlaipan sisään.

Sitten hitsaus, oman maun mukaan, riittää pikkusaumat mutta joutuu käyttämään eripituisia pultteja. Tai kuten minä olen viimeksi tehnyt niin Migillä täytehitsannut niin paljon että pystyy sorvissa sitten tekemään koko kiekosta pyöreän, BMW laipasta pultin reijät myös umpeen.
Sorvaus ulkoa sekä sisältä jotta mutteri mahtuu paikoilleen. Lopullinen paksuus 20mm laipan kohdalta, sorvauksen jälkeen poraa uuden pulttijaon ja jos oikein muistan aivan pikkusen ottaa kardaanin pulteista kannasta pois niin mahtuu paikoilleen. 

Tämmöisellä systeemillä ajettu vartilla 5v laatikolla 10.3 221km/h ja 6 lovisella 10.1 ja 235km/h   Huom. isossa 6 lovisessa isompi
laippa.

Näitä en tee koska tuo hitsaus on sen verta v-mäinen tehdä kun täytöstä saa oikeasti tehdä paljon. Noin 15-20min joutuu migillä polttamaan.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2016, 08:58:07 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Autoracing  KL-varaosat