Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!

  • 68 Vastauksia
  • 26213 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #60 : 28.04.2019, 21:47:10 »
Kokeilemalla. Sen kyllä kuulee kun alkaa nakuttaa. Laita vaikka 5 astetta vaan lisää, ja kokeile muuttuuko paremmaksi. Yleensä tulee pirteyttä lisää aika hyvin. Se kun se käy sillain vaivasesti viittaa juuri siihen, että on myöhäsellä. Enkä voi olla tässä yhteydessä taas kehumatta 123ignitionin jakajaa.. Oon vallan niitä vaihtanut viimeaikoina kärkijakajien tilalle. On niinku sais auto uuden sydämen.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2019, 21:52:21 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #61 : 29.04.2019, 07:39:02 »
+1
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #62 : 29.04.2019, 12:53:29 »
Tänään olin hiukan rassailemassa taas.  :2funny:

Otin vielä kerran jakajan irti ja purin sen. Alipainekalvo oli ehjä ja keskipakolinkut liikkui hyvin. Putsailin ja rasvailin jakajan. Jakaja nippuun

Öljypumpulta tuleva apuakseli paikalleen ja ratas oikeaan asentoon




Kuuluuko tuossa nyt olla ykkönen vai nelonen yläkuolokohdassa?


Tuon jälkeen taas lamppu kouraan ja ihmettelemään  :idiot2: ..

Aloin epäilemään jo että lampussa jotain vikaa tai sitten en nyt vain tajua jotain.

Auto käy parhaiten tyhjäkäyntiä kun lampun strobo ruuvattu näyttämään ykk kohtaa ja lampun mittarissa ennakkoa lukee 40°. Voikohan tuo lampun 'mittari' näyttää väärin?  Tuossa kohtaa oli jakaja taas käännetty "tappiin" myötäpäivään jolloin öljykuppi otti lohkoon kiinni.

Jos jakajaa kääntää yhtään vastapäivään niin auto sammuu eikä starttaa.

Miten voikaan noin yksinkertainen asia olla noin hankala.   ???
volvoja - onhan noita.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #63 : 29.04.2019, 13:07:33 »
Sytytysjärjestyksen mukaan, ykkösen yläkuolokohta. Eli kun ykkösen puristustahti on loppuvaiheessa.
Volvo PV&Duett

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #64 : 29.04.2019, 16:37:27 »
Hmm. Käyköhän tällänen auto miten hyvin jos nokka-akseli on yhden hampaan pielessä vai käykö ollenkaan? Jos laitan  jakajan rattaan hahlon lohkon suuntaisesti niin saan tarpeeksi säätövaraa jakajaan. Tässä pohdiskelin, että ei oikein muuta vaihtoehtoa ole.
volvoja - onhan noita.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #65 : 29.04.2019, 16:48:08 »
Säätövarat piisaa ja merkit alkas olee kohdallaan. Eli 1500r/min 21°-23° ennakkoo. Toimii hienosti ajossa,mutta tuohon kun laittaa niin käy todella raskaasti tyhjäkäyntiä (kokeilin sitäkin säätää, ei saanut hyvää)

Tyhjäkäynnillä näyttää alipaineletku kiinni 5° myöhäsellä ja irroitettuna 10° ennakkoo. Nyt ei mee päähän tuo sydeemi  ;D

Voi olla että pyörijä ja kansikin voi olla jostain muusta autosta. Tuntuu niin väljältä tuo pyörijä..



Mikä jakaja sulla on, jos ennakko toimii noin päin? Alipaineen pitäisi lisätä ennakkoa ja periaatteessa tyhjäkäynnillä kaasuläpän ollessa kiinni letkulla ei ole juurikaan merkitystä onko kiinni vai ei.

Monasti keskipakosäätimen jouset kuoleentuvat, niin se alkaa säätymään liian herkästi. Heti, jos tyhjäkäynti on vähänkään liian korkealla alkaa ennakko lisääntymään ja se puolestaan lisää taas ennakkoa entisestään.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2019, 16:52:36 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #66 : 29.04.2019, 17:49:47 »
Mikä jakaja sulla on, jos ennakko toimii noin päin? Alipaineen pitäisi lisätä ennakkoa ja periaatteessa tyhjäkäynnillä kaasuläpän ollessa kiinni letkulla ei ole juurikaan merkitystä onko kiinni vai ei.

Monasti keskipakosäätimen jouset kuoleentuvat, niin se alkaa säätymään liian herkästi. Heti, jos tyhjäkäynti on vähänkään liian korkealla alkaa ennakko lisääntymään ja se puolestaan lisää taas ennakkoa entisestään.
tuollainen jakaja. Hyvin mahdollista, että tuossa oheisessa tapahtumassa ollut 'näppivirhettä' ja jakaja ollut hiukan liian löysässä kierrättäessä ja tästä syystä kääntynyt siin hiukan.  :idiot2:



On nyt kyllä vahva epäilys, että nokka olisi sen hampaan pielessä. Kun saan vahvistuksen, että se voisi olla järkevä selitys niin otan kopan auki. Edellinen omistaja oli viime kesänä juuri jakopään tehnyt niin pieni on epäilys.
volvoja - onhan noita.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #67 : 29.04.2019, 19:42:18 »
Joo kyllä tuossa pitäisi toimia alipainesäätö ihan normaalisti.

Poissa Pata Jr.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin b18 virranjakajan omituisuudet!
« Vastaus #68 : 17.05.2022, 19:48:03 »
Jatketaan tähän ketjuun. B18A katkojan kärjistä ja kondensaattorista: ostin Motonetistä kärjet ja sain kaksiosaiset kärjet. Käykö ne muka tohon Boschin jakajaan? Pitääkö vanhoista kärjistä ottaa tappi, millä uusi pari naitetaan keskenään vai miten noi pysyy nipussa
Mites kondensaattori kun se on ilman tuota kiinnitys rautaa? Mistäs sellainen löytyy?

Edit: vastaan itse itselleni. Tässä on tosiaan kaksiosaiset kärjet ja virranjakajassa tappi, mihin se asennetaan. Rako piti asettaa arvoon 0,30 että sai auton käynnistymään.


« Viimeksi muokattu: 18.05.2022, 20:48:23 kirjoittanut Pata Jr. »
Volvo Amazon 4d B18 M40 -63& Volvo 240 B230F M47 5d -89

 

RallyBaron  Samppasport