Autodiagnoosi  Carcom Oy

Xenon-umpioiden jälkiasennus

  • 3 Vastauksia
  • 2212 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jancce.h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Xenon-umpioiden jälkiasennus
« : 06.11.2015, 17:59:46 »
Heissan

Aiheita xenoneista tuntuu löytyvän enemmän ja vähemmän mutta kiireessä lukiessa ei silmään sattunut pikaista vastausta. Haluaisin siis hommata autoon (V40, 2001) xenonit mutta lailliset sellaiset, eli umpiot vaihtoon. Meneekö xenon-umpiot samanikäisestä autosta "heittämällä" paikalleen vakio halogeenien tilalle, eli onko uusissa umpioissa automaattinen korkeudensäätö-toiminto ja pelaako se auton omilla johdoilla, vai joutuuko piuhojen kanssa vielä lisää kikkailemaan? Entä itse polttimot sitten, liittimethän (H7) vanhoille valoille ovat erilaiset mutta jos hankin jälkiasenteisen xenon-muutossarjan H7:lle niin saanko auton vielä leimalle kyseisillä tuikuilla/ umpioilla? Onko xenoneille vaadittavasta pesurisysteemistä erillisiä vaatimuksia vai riittääkö että jonkinlainen löytyy?

Lisäyksenä vielä että tällä hetkellä autosta löytyy valoille vain manuaalinen korkeussäätö, eli tulee sen kanssa ongelmia vai jääkö ko. kytkin vain pois käytöstä jos heittää toiset lasit keulalle?
« Viimeksi muokattu: 06.11.2015, 18:07:16 kirjoittanut jancce.h »

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6372
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Xenon-umpioiden jälkiasennus
« Vastaus #1 : 06.11.2015, 18:07:59 »
Tuohon vuosimalliin alkuperäiset xenonumpiot sopii ihan suoraan paikalleen. Liittimet ja korkeudensäätömoottorit ovat ihan samanlaiset, joten sen puoleen ei ole ongelmaa.

Korkeudesäätö pitää olla automaattinen, kuten sanoitkin. Se näissä on toteutettu vasemmassa takatukivarressa olevalla anturilla. Anturi toimii ihan samalla periaatteella, mitä valokatkaisijassa oleva korkeudensäätörulla ja on itse asiassa kytketty ihan samoihin johtoihin. Taakse ei ole valmiiksi vedetty johtoja korkeusanturille, vaan ne pitää lisätä ja kytkeä ne alunperin valokatkaisijalle meneviin johtoihin.

Pesuriksi kelpaa se alkuperäinen pyyhkijä, jos sellaiset vaan löytyy ja toimii.

Poissa jancce.h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon-umpioiden jälkiasennus
« Vastaus #2 : 06.11.2015, 20:45:42 »
Tuohon vuosimalliin alkuperäiset xenonumpiot sopii ihan suoraan paikalleen. Liittimet ja korkeudensäätömoottorit ovat ihan samanlaiset, joten sen puoleen ei ole ongelmaa.

Korkeudesäätö pitää olla automaattinen, kuten sanoitkin. Se näissä on toteutettu vasemmassa takatukivarressa olevalla anturilla. Anturi toimii ihan samalla periaatteella, mitä valokatkaisijassa oleva korkeudensäätörulla ja on itse asiassa kytketty ihan samoihin johtoihin. Taakse ei ole valmiiksi vedetty johtoja korkeusanturille, vaan ne pitää lisätä ja kytkeä ne alunperin valokatkaisijalle meneviin johtoihin.

Pesuriksi kelpaa se alkuperäinen pyyhkijä, jos sellaiset vaan löytyy ja toimii.

Kiitokssii infosta. Eli se anturi itsessään on siellä paikallaan mutta johdot vaan puuttuvat jos hiffasin oikein? Onko anturille joku oma johtosarja joka pitäisi jostain purkaamolta metsästää vai saako ne piuhat askarreltua ihan kotikonstein?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6372
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Xenon-umpioiden jälkiasennus
« Vastaus #3 : 06.11.2015, 20:51:56 »
Kiitokssii infosta. Eli se anturi itsessään on siellä paikallaan mutta johdot vaan puuttuvat jos hiffasin oikein? Onko anturille joku oma johtosarja joka pitäisi jostain purkaamolta metsästää vai saako ne piuhat askarreltua ihan kotikonstein?

Anturia ei ole valmiina. Se pitää hommata sellaisesta autosta, missä on xenonit alunperin.

Anturille menevät johdot ovat osa auton koko johtosarjaa, joten helpoin tie on ehkä ottaa vaan pieni pätkä johtoa ja liitin anturin mukana ja vetää ne puuttuvat (olisiko ollut 4kpl) johtoa ihan itse.

Ihan tarkkaan en tiedä minne ne johdot siellä kojetaulun alla/valokatkaisijassa menevät, mutta kytkentäkaavioita vertailemalla pitäisi selvitä kohtuu helpolla.

Työkaveri tuollaisen operaation on tehnyt. En tosin tiedä onko hän kytkenyt vielä(kään) sitä anturia toimintaan, mutta on se siellä auton alla ainakin katsastusmiehelle kelvannut :D
« Viimeksi muokattu: 06.11.2015, 20:53:27 kirjoittanut Kulmamies »

 

Futurez  Kulkukoira