Autoracing  KL-varaosat

Vapari E85

  • 8 Vastauksia
  • 5074 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vapari E85
« : 01.09.2011, 15:04:07 »
Onko kenelläkään kokemusta, tietoa tai valistunutta arvausta millasia puristuksia pystyisi käyttään 8v kannella jos polttoaineena E85? 14-16:1? Ja mikäs se AFR pitäis olla? Riippuen tietenkin ennakoista+monesta muusta tekijästä, mutta suuntaa antavaa?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Vapari E85
« Vastaus #1 : 01.09.2011, 15:34:31 »
Mulla on just rakenteilla tollanen mylly talviautoon..
Enpä vaan ole tarkkaa puristussuhdetta laskenut, mutta vakio on 10.3:1 ja otan kannesta 1.5mm pois.
Kiinnostaa myös kaikki aiheeseen liittyvä info.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari E85
« Vastaus #2 : 01.09.2011, 19:44:16 »
puristuksia paljon, ja kannattaa vielä laskeskella dynaamisia puristussuhteita jos tulee kireämpää nokkaa. Googlettelee dynamic compression ratio calculator, pitäisi löytyä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari E85
« Vastaus #3 : 01.09.2011, 20:07:28 »
Mul olis kans mielenkiintoo tehdä Etanoli vapari tuosta B234 motista driftingiin ainakin jos tehoja tulis lisää bensaan verrattuna, mutta AKK:n mukaan tulo lajiin pakottaa käyttämään pumppupensaa... se siitä ympäristön suojelusta... :) Etanolia saa käyttää vaan voiton juhlissa ja silloinki maltillisesti ;D

Mielenkiintoinen aihe 8)
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Vapari E85
« Vastaus #4 : 01.09.2011, 21:07:42 »
Kaverille tehtiin korkeapuristeinen b30 kireemmällä nokalla ja hyvin hyrskyttää etanolilla  :)
940 classic
Amazon -68

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari E85
« Vastaus #5 : 01.09.2011, 21:15:52 »
Mulla on just rakenteilla tollanen mylly talviautoon..
Enpä vaan ole tarkkaa puristussuhdetta laskenut, mutta vakio on 10.3:1 ja otan kannesta 1.5mm pois.
Kiinnostaa myös kaikki aiheeseen liittyvä info.

Eikös tuota E85:ttä ole haukuttu juuri huonosta käynnistyvyydestä ja talviominaisuuksista?

Ei kai se siihen kaadu, mutta saattaa vaikuttaa jonnin verran.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Vapari E85
« Vastaus #6 : 01.09.2011, 21:28:52 »
Eikös tuota E85:ttä ole haukuttu juuri huonosta käynnistyvyydestä ja talviominaisuuksista?
Onhan sitä.. Sillä en liikaa puristuksia laitakkaan tohon mottiin, niin 98 käyttö olis viellä vaihtoehtona.
Toivotaan et säädettävästä ecustakin olis apua tohon talvella käyntii lähtöön.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari E85
« Vastaus #7 : 01.09.2011, 22:25:55 »
Onhan sitä.. Sillä en liikaa puristuksia laitakkaan tohon mottiin, niin 98 käyttö olis viellä vaihtoehtona.
Toivotaan et säädettävästä ecustakin olis apua tohon talvella käyntii lähtöön.

Varmasti on. Riittävästi kylmäkäynnistysrikastusta, niin ei ainakaan tuotteen saannista ole pulaa.

Välillähän voi kaataa jotain lisäaineita myös tankkiin jos tuntuu keräävän kosteutta aineen sekaan.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Vapari E85
« Vastaus #8 : 01.09.2011, 23:53:00 »
Eikös tuota E85:ttä ole haukuttu juuri huonosta käynnistyvyydestä ja talviominaisuuksista?
Hyvin starttas 340 vielä -10ºc pakkasilla ilman lohkaria E85 tankissa.

Kylmästarttia oli jossain tehdas VW polossa helpotettu laittamalla bensatukkiin hehkutulppa jolla saatiin polttoainene lämpö plussan puolelle starttauksessa. Laittaa sen hehkun bensapumpun kanssa samaan ohjaukseen ni tulppa kuumentaa bensaa vaan kun pumppu käy, ettei tuu räjähdyksiä. Sillonhan tulppa lämmittää samalla tankissakin olevaa bensaa. Ja vaikka ruiskulta ohjaus että lämmittää vaan imusarja/moottorilämmön ollessa alle 20ºc, ni ei turhaan lämpimällä koneella kuumenna etanoleja.

Lambda0,85 ajan mun moottoreita täyskaasulla, eli E85 8,25AFR.

Mun koneet on 10:1 puristuksella, toinen ahdettu ja toinen tällähetkellä ei vielä muuta kun kokeiluasteella.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2011, 00:05:14 kirjoittanut sjs »
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo