Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Mitsu TD04HL pesien kääntö?

  • 23 Vastauksia
  • 6919 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #15 : 01.10.2022, 00:54:29 »
Nyt on uusi setti kasattu eli turboksi valikoitui V70 2.4T peräisin oleva td04hl-13t.



Olihan aivan persiistä laittaa tuo vinolla isommalla pakopesän lähdöllä oleva turbo kiinni vinokoneen vakiosarjaan! Piti laittaa osa pinnapulteista pakopesään ja osa sarjaan. Kahta mutskua ei pääse edes lenkillä kääntämään kun ei mahdu väliin. Avopäällä saa kuparimutterin helposti pyöreäksi enkä edes tiedä menikö tarpeeksi tiukallekaan. Noh toivotaan. Tiivistepintojen väliin en laittanut muutakun tiivisteen. Jos epäröin pitävyyttä niin toimisiko jos sauman päälle silottelis jotakin takka tai uuniliimaa, tulikittiä? Vai täriseekö pois. Sanotaan kyllä että tarttuu ku tauti metallipinnoille, mut tiiä sitte toimiiko tuommosessa paikassa.

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 177
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #16 : 01.10.2022, 09:09:08 »
Itse ratkaisin sen pesän pinnapultti dilemman ottamalla ne irti ja poraamalla ne kierteet pakopesästä pois, jäi pinnapultit vain vakio sarjaan ja tuo turbo on käynyt irtikin muutaman kerran, todella helppo irrottaa.

Mikäs on syynä tuohon pässin tukkimiseen?
« Viimeksi muokattu: 01.10.2022, 09:11:05 kirjoittanut Notn4 »

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #17 : 01.10.2022, 11:07:00 »
Pesässä on ainakin yksi pinnapultti suoraan dp lähdön alla, jos pinniksen ottaa pois ja poraa kierteen sileeks, tarkoittaa sitä että mutskuhan sinne on vasta puolelle saatava eikä se ole mitenkään mahdollista kun ei mahdu. Ettet nyt tarkoita suoralla dp lähdöllä olevaa?

Tullut kurkattua aina käytetyn turbon pässin sisään, jos kalvo näyttää yhtään huonommalla, tulppaan sen mieluummin. 13c ainakin piti melko kivaa meteliä ::) tiedän kyllä mitä siitä voi seurata joten ei moralisointia ;D ei nuo käytetyt turbot niin kalliita ole. Auton mittariin tulee 2-3tkm kesässä eikä tuon vanhan ahtimen laakerikaan kovin pahalta vielä tunnu.

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 177
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #18 : 01.10.2022, 11:54:02 »
Pesässä on ainakin yksi pinnapultti suoraan dp lähdön alla, jos pinniksen ottaa pois ja poraa kierteen sileeks, tarkoittaa sitä että mutskuhan sinne on vasta puolelle saatava eikä se ole mitenkään mahdollista kun ei mahdu. Ettet nyt tarkoita suoralla dp lähdöllä olevaa?

Tullut kurkattua aina käytetyn turbon pässin sisään, jos kalvo näyttää yhtään huonommalla, tulppaan sen mieluummin. 13c ainakin piti melko kivaa meteliä ::) tiedän kyllä mitä siitä voi seurata joten ei moralisointia ;D ei nuo käytetyt turbot niin kalliita ole. Auton mittariin tulee 2-3tkm kesässä eikä tuon vanhan ahtimen laakerikaan kovin pahalta vielä tunnu.

Aivan, ei tullutkaan mieleen että vinolla dp lähdöllä on vaikutusta mutterin sopivuuteen  ::) ja juu tosiaan oma on suoralla lähdöllä.

Mitä siihen pässiin tulee nii ei moralisoida  :D kaikilla omat vehkeet mitä laittaa omalla tavallaan. Itellä oli sama ongelma, käytetyn kalvo oli mallia entinen, tulppasin ja yritin ulkoisella pässillä (joku saab tjsp) mut ei siitä koskaan hyvä tullut, uusi kalvo toimi parhaiten. Niin ja tuli sitä ajettuakin täysin ilman pässiä, kun se saabin värkki hirtti, perinteiset sammumiset kaasun päästön jälkeenhän siitä seurasi, viimeinen tikki oli kun jo toinen IMMu sano ittensä irti saman kesän aikana, koska pitihän sitä kokeilla IMMu ahtopuolellakin  :buck2:, sen jälkeen pässi on bossi ja yhellä IMMulla jo kolmatta vuotta @1.3bar   8)

Paikalla B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 315
  • 940 230FT -98
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #19 : 01.10.2022, 14:47:11 »
Kahta mutskua ei pääse edes lenkillä kääntämään kun ei mahdu väliin. Avopäällä saa kuparimutterin helposti pyöreäksi enkä edes tiedä menikö tarpeeksi tiukallekaan. Noh toivotaan. Tiivistepintojen väliin en laittanut muutakun tiivisteen. Jos epäröin pitävyyttä niin toimisiko jos sauman päälle silottelis jotakin takka tai uuniliimaa, tulikittiä? Vai täriseekö pois. Sanotaan kyllä että tarttuu ku tauti metallipinnoille, mut tiiä sitte toimiiko tuommosessa paikassa.

Vähän ahdasta siellä on tosiaan. 19t vinolla kun asentelin niin ajoin vingulla/poralla vähän tavaraa pois pakosarjan puolelta. Kuparimutterit 12mm avainvälillä hieman hiottuna matalemmiksi, niin mahtuu ihan ok kiristelemään ja on pysyny kiinni ihan avolenkillä tiukattuna. Voihan niitä jälkikiristellä välillä.
Tiivistettä mulla ei ole ollenkaan, eikä se vuoda kuin hetken aikaa kylmänä, kuumana ihan tiivis laippa. Ei sinne mitään liimoja kannata levitellä ;)

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #20 : 01.10.2022, 19:57:20 »
Aivan, ei tullutkaan mieleen että vinolla dp lähdöllä on vaikutusta mutterin sopivuuteen  ::) ja juu tosiaan oma on suoralla lähdöllä.

Mitä siihen pässiin tulee nii ei moralisoida  :D kaikilla omat vehkeet mitä laittaa omalla tavallaan. Itellä oli sama ongelma, käytetyn kalvo oli mallia entinen, tulppasin ja yritin ulkoisella pässillä (joku saab tjsp) mut ei siitä koskaan hyvä tullut, uusi kalvo toimi parhaiten. Niin ja tuli sitä ajettuakin täysin ilman pässiä, kun se saabin värkki hirtti, perinteiset sammumiset kaasun päästön jälkeenhän siitä seurasi, viimeinen tikki oli kun jo toinen IMMu sano ittensä irti saman kesän aikana, koska pitihän sitä kokeilla IMMu ahtopuolellakin  :buck2:, sen jälkeen pässi on bossi ja yhellä IMMulla jo kolmatta vuotta @1.3bar   8)

Mulla immu vakio paikassaan turbon imupuolella. Ei ole ollut mitään ongelmia. Lieneekö tuolla edes niin kovilla, kun painepuolella ilman dumppia tai pässiä?
Painetta ollut baarin pintaan.

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 177
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #21 : 01.10.2022, 20:50:28 »
Mulla immu vakio paikassaan turbon imupuolella. Ei ole ollut mitään ongelmia. Lieneekö tuolla edes niin kovilla, kun painepuolella ilman dumppia tai pässiä?
Painetta ollut baarin pintaan.

Sekö ei sammuile vetojen jälkeen? Itellä pässittömänä sammu aina kun päästi kaasun, IMMu vakio paikallaan, verkoilla ja vakio letkulla.

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #22 : 02.10.2022, 01:19:58 »
Sekö ei sammuile vetojen jälkeen? Itellä pässittömänä sammu aina kun päästi kaasun, IMMu vakio paikallaan, verkoilla ja vakio letkulla.

Ei tietoakaan sammumisesta. Sakkaamisen jälkeen kierrokset tipahtaa hienosti tyhjäkäynnille. Jos jatkaa osa kaasulla täysvedon jälkeen seuraavalla vaihteella, ei siinäkään esiinny minkä sortin nykimistä tai muutakaan. Orkkis -016 imm, putsari on kartio mallinen ja vedetty etupuskurin taakse, do88 turbon imuputki eli aika perus settii, en tiedä mikä tuon selittäisi.

Luulin että dumpin asentaminen vaan aiheuttaa tuon sammuilun. Pässitön periaatteessa kun ei päästä mitään pellolle, vaan siellä se seilaa ahtoputkissa ilma jonka IMM on jo mitannut, ja jos se pois ei pääse niin mihinkä se auto sillon sammuiskaan. ???

Dumppi suhauttaa kaiken immun mittaamaan ilman helvakkoon ja siitähän se ei tykkää.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2022, 01:26:28 kirjoittanut RikuPit »

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 177
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #23 : 02.10.2022, 01:42:25 »
Ei tietoakaan sammumisesta. Sakkaamisen jälkeen kierrokset tipahtaa hienosti tyhjäkäynnille. Jos jatkaa osa kaasulla täysvedon jälkeen seuraavalla vaihteella, ei siinäkään esiinny minkä sortin nykimistä tai muutakaan. Orkkis -016 imm, putsari on kartio mallinen ja vedetty etupuskurin taakse, do88 turbon imuputki eli aika perus settii, en tiedä mikä tuon selittäisi.

Luulin että dumpin asentaminen vaan aiheuttaa tuon sammuilun. Pässitön periaatteessa kun ei päästä mitään pellolle, vaan siellä se seilaa ahtoputkissa ilma jonka IMM on jo mitannut, ja jos se pois ei pääse niin mihinkä se auto sillon sammuiskaan. ???

Dumppi suhauttaa kaiken immun mittaamaan ilman helvakkoon ja siitähän se ei tykkää.

Juu dumppi sotkee satavarmasti, itellä tais vaan pässitön setuppi puskea ahdot takaperin takaisin IMMulle, joka mittasi ilman kahteen kertaan tai jotain muuta hämärää ja siitä seurasi sammuminen.

Hyvä jos muilla pelittää, ite luotan siihen vakio pässiin siihen asti että LH vaihtuu megaan ja IMMu pääsee eläkkeele  :)

 

Elekma  Autoracing