Proturbo  Autodiagnoosi

Kebakon 142 Sport | 2022 : stroker pt.2

  • 245 Vastauksia
  • 59230 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa qlityy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #45 : 26.12.2019, 12:07:41 »
Täytyy kyllä kompata jonzea, auton alusta mikä on kasattu maalatuilla ja puhtailla osilla on  S* S*
Tästä on kyllä tullut todella makea!
V70 D5 AWD Summum -06
940 Turbo -93
Harley-Davidson Dyna 1600cc 6-speed -07

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #46 : 27.12.2019, 11:17:14 »
Nostan hattua sisulle ja asiaan omistautumiselle! Ja jälkikin on hienoa ...  ;)
Dont mess with grey bearded men!

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #47 : 03.02.2020, 01:11:38 »
Tämä tuli katsastettua uudenvuoden aattona puhtain paperein kehujen kanssa :)

Joskin ongelmia seurasi ennen sitä kuten yleensä. Alunperin katsastuksen piti olla 30.12 mutta ei vain yksinkertaisesti saanut ajoissa kasaan kun moottorin sain nostettua paikoilleen klo 03:00 yöllä. Ensisavut otettiin 31.12 klo 03:30 :idiot2:. Kaikesta huolimatta auto saatiin ajoissa nippuun ja juuri kun olin lähdössä katsastukseen niin sähköinen mitsuban hyvin palvellut bensapumppu sanoi sopimuksensa irti ja tietysti paikallinen varaosaliike ei ollut auki joten äkkiä kaivamaan omia romulaareja löytyisikö jostain pumppu tilalle. Sähköistä ei löytynyt mutta 2 alkuperäistä mekaanista ja enköhän niistäkin ensin valinnut sen rikkinäisen minkä laitoin kiinnni. Äkkiä pumppu vielä kerran vaihtoon ja sitten rupes pelaamaan ja katsastuskonttorin pihassa minuutilleen.

Tällä hetkellä toimii vara-autona jos ja kun käyttöauto vaatii huomioita, tarkoitus olisi kuitenkin jättää kokonaan pois talvikäytöstä taas mutta kun sattuu olemaan ainoa auto mikä lähtee säällä kuin säällä avaimesta käyntiin.

Viimeksi tänään joutui turvatumaan tähän. Sytytyspuola kärvähti mutta sekin tuli uusittua tällä kertaa aitoon boschiin, jos kestäisi pidempään kuin 1500km. Samalla tuli vaihdettua tulpat, kärjet, jakajan kansi ja pyörijä
« Viimeksi muokattu: 03.02.2020, 01:13:36 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa Jarza-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #48 : 04.02.2020, 09:19:54 »
 Tästä tuli todella hieno, itse en raaskisi ajella talvella ollenkaan. ;D
Volvo 940 Turbo

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #49 : 04.02.2020, 17:59:35 »
Tästä tuli todella hieno, itse en raaskisi ajella talvella ollenkaan. ;D
Kaikki on huolenpidosta kiinni, joka ilta kun pesee niin ei ehdi suolat tms törky muhia alustassa :buck2:
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #50 : 05.02.2020, 23:46:03 »
Ei niitä hautaan saa mukaansa.
Mulla on ainoana käyttiksenä 140 sarjalainen ollut jo 30 vuotta ympäri vuoden.
144-70

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #51 : 15.02.2020, 20:45:40 »
Tämän auton kanssa lienee jokin talvimiitti kirous kun jo useampana vuonna kun on pitänyt miittiin lähteä on volvo sanonut sopimuksensa irti >:( Tällä(kin) kertaa sytkäpuolen ongelmia. Nyt lähtee talviunille ja keväämmällä uusilla päivityksillä uuteen ajokauteen :3/4 jättää sen:
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #52 : 27.03.2020, 08:11:32 »
Kevät tekee tuloaan ja uusia juttuja tulossa. Tuntuu lähes rikolliselta luopua uskollisista SU-kaasuttimista mutta pakko kokeilla jotain uutta. Näiden kaveriksi tulee peltisarja, 2,25” tai 2,5” putki alusta loppuun asti ja virranjakaja täytynee päivittää nykyaikaan :nohnoh


Pakko oli jo hieman päästä mallailemaan että miltä konehuone tulee näyttämään
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa Jarza-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #53 : 27.03.2020, 19:12:44 »
Ai että! Makoisan oloinen kampe kokonaisuudessaan, ja tekniikkakin rupee olemaan asiallinen. Tuplat S*
Volvo 940 Turbo

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #54 : 25.04.2020, 20:00:44 »
Rupeaa tiet olemaan jo sulia ja ajokausi aluillaan. Enää ei puutu paljoa.

Weberit purin vielä varuiksi osiin ja putsasin kunnolla ja vaihdoin kaikki tiivisteet, palautinjouset ja neulaventtiilit (200). Onneksi tuli tehtyä, oli nimittäin huomattava määrä epämääräistä törkyä sisällä. Samalla hinkkasin kummatkin kaasuttimet kauttaaltaan hammasharjalla ja kiillotusaineella useampaan kertaan jotta sai vähän edustavamman näköiset. Samalla tuli imusarjat putsattua soodapuhalluksella ja laipat oikaisin kun toista imusarjan korvaa hitsattu, täytyy hankkia kokonaan uudet imusarjat kun lompakko antaa myöden. Sen jälkeen pinnapulteiksi B20 imu/pakosarjan pinnapultit kun mitta sopi juurikin ja kaasuttimien ja imusarjan väliin tuli misabin peltilaipat ja kumityynyt muttereiden alle.




Viimeisimmän tielle jäämisen seurauksena kyllästyin lopullisesti 50 vuotta vanhaan kärjelliseen jakajaan ja ostin tilalle tuon uusimman 123 ignitionin tune+ jakajan. Sopi suoraan paikalleen. Säätökokemuksia ei vielä ole mutta tuo mobiilisovellus kuivaharjoitteluna vaikuttaa oikein pätevältä. Näkee näytöltä suoraan mitä jakajan sisällä tapahtuu: lämpötilan, kierrosluvun, imusarjan paineen, ennakon ja akun jännitteen. Ennakkokäyrän pääsee myös näkemään näytöltä ja voi säätä haluamansalaiseksi ja myös kierrosrajoittimen voi asettaa sovelluksesta. Innolla odotan että pääsee testaamaan, varmasti kuitenkin on parempi kuin se edellä mainittu 50v väljä valurauta jakaja. Ulkonäöllisesti ei paikallaan ollessa pistä silmään.




Sattui myös tulemaan vastaan yksi uusi 140-sarjaan tarkoitettu 2,5” Sporttiputkisto fiksuun hintaan niin oli ostettava se pois, vaikka alunperin piti tehdä itse. Jälkeenpäin ajateltuna oli voittajan valinta nimittäin se sopi suoraan paikoilleen alkuperäisillä kannakkeilla ja ulkonäkökin vastaa alkuperäistä eikä näytä räpelletyltä. Toki koko on hieman eri ::)





(Uudet maalatut reaktiotangot odottavat asennusta)

Muuta mitä on tullut tehtyä niin vaihdoin sen lukollisen 1031 akselin tämän alle kun express ei vielä tänä kesänä liikahda, sekin on työn alla mutta täytyy edes yksi kesäauto pitää ajossa :buck2:
Toisen ratin korjasin ja maalasin ja asentelin paikoilleen, saa nähdä kuinka kauan kestää kun tuo niin ihana bakelliitti ikääntyessään on herkkää halkeilemaan.


Näillä mennään, enää täytyisi kunnon pakosarja hankkia ja polttoainelinja tehdä. Toivottavasti viikonpäästä ensisavut! ;)
« Viimeksi muokattu: 25.04.2020, 20:09:24 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa Holetsek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #55 : 25.04.2020, 22:55:25 »
Hyvä mies muista! Kansi, nokka, imu/pako-paketti...

Me vedettiin 80-luvulla Porvoo-Tampere väli Amazonilla 1h40min kulutuksella 9,4l/100km. Paketti oli hankittu Timolta.
Pidennetty tupla pakosarja, 762 nokka, stage1 kansi, 40mm tupla Solex.

"Peltisarjaa" ei tarvitse, paitsi jos haet tehoja yli 160hv.

Kaasutinvarman mittarissa meillä oli 148hv ja vääntökäyrä lähes suora 1700-5500rpm!

SS

Poissa Holetsek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #56 : 25.04.2020, 23:15:40 »
Loiva jatko edelliseen, tuotiin pojille kansi-1 ja 717 nokka, Timoahan ei uskottu.. Nuoret miehet laittoivat peltisarjan "jostain" rallikoneesta, kulutus 23l/100km....

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #57 : 26.04.2020, 01:03:29 »
Kansi ja muu moottori on tehty kyllä, kahteen otteeseen jo. Kannessa on 44/37 venttiilit, ”keltaiset” jouset, kanavat portattu, teroitetut ohjurit, muotoillut palotilat, seetit koneistettu ja pakopuolella seetirenkaat jotta voi ajaa lyijyttömällä. Kantta myös madallettu 3mm. Nokkana toimii F. Eli suomeksi 300 asteinen ja 11.4mm nostolla.

Tänä iltana tein vielä kaasuvivuston. Yksinkertainen ja erittäin toimiva.


« Viimeksi muokattu: 26.04.2020, 01:12:41 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa Holetsek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #58 : 26.04.2020, 13:03:18 »
Hienoa, sulla homma hanskassa!

SS

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: Kebakon 142 Sport
« Vastaus #59 : 30.04.2020, 08:05:49 »
muuten ihan ok tuo kaasuvivusto, vaan sulta puuttuu kumi tuolta imusarjan ja kaasuakselin välistä, kaasupoljin rupeaa resonoimaan ja tärisemään, itellä tuli sama moka tehtyä  :2funny:
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

 

Carcom Oy  Ateho